PolecanyBiznes.plBiznesHistorie Ludzi BiznesuAgnieszka Niedziałek: kosmetyki, które nie działają jak "fotoszop" dla włosów
Agnieszka Niedziałek

Agnieszka Niedziałek: kosmetyki, które nie działają jak "fotoszop" dla włosów

przez Renata Zielezińska

Pasjonatka pielęgnacji włosów i edukatorka w zakresie ich świadomej pielęgnacji stworzyła bajkową markę kosmetyków Hairy Tale Cosmetics. O wyzwaniach i trudnościach związanych z prowadzeniem biznesu w branży beauty, a także o kulisach powstania polskiej marki kosmetyków do świadomej pielęgnacji włosów rozmawiam z Agnieszką Niedziałek, twórczynią marki Hairy Tale Cosmetics.

 

Jaka jest historia powstania marki Hairy Tale Cosmetics?

Jako edukatorka w zakresie świadomej pielęgnacji włosów prowadzę swoje media od niemal dziesięciu lat. Zawsze brakowało mi na rynku pewnych kosmetyków, takich jak szampon chelatujący. Po wielu próbach nawiązania współpracy z firmami kosmetycznymi, w końcu udało mi się zebrać kapitał na wypuszczenie pierwszych autorskich produktów. W ten sposób powstała wymarzona, bajkowa marka Hairy Tale Cosmetics.

 

Uważasz, że branża kosmetyczna to trudny biznes?

Branża kosmetyczna, szczególnie w ostatnich latach, to wyścig nowości. Kosmetyki nie są tworzone tak, by służyły latami. Takimi "wiecznie żywymi" klasykami stają się pojedyncze produkty i jest to w mojej opinii z roku na rok coraz trudniejsze. Klienci kochają nowe produkty, firmy to widzą, produkują niezliczone nowe serie nierzadko nieróżniące się nawet składami od poprzedników. Coraz bardziej popularne jest tworzenie kilku różnych marek oferujących w zasadzie te same kosmetyki pod innymi nazwami. To może powodować znużenie klientów całym sektorem, na przykład pielęgnacją twarzy opartą na konkretnych stężeniach składników aktywnych, czy produktami do włosów podzielonymi na porowatość. Producenci kosmetyków odczuwają presję, by produkować nie tylko ciągle nowych, ale także coraz tańszych kosmetyków w coraz szybszym tempie. Jak zachować w tym jakość i filozofię marki? Na pewno coraz trudniej!

 

Kosmetyki Hairy Tale Cosmetics będą doskonałym wyborem dla…?

Marka Hairy Tale Cosmetics to wyjątkowe perełki do pielęgnacji włosów i skóry głowy, które przypadną do gustu przede wszystkim miłośnikom innowacyjnych składników. Lokalne surowce, wytwarzanie złożonych surowców, takich jak składniki ceramidopodobne na miejscu w laboratorium, nowatorskie receptury budowane od podstaw. Wraz z rozwojem oferty wychodzimy też naprzeciw osobom, które nie pasjonują się szeroko pojętym "włosomaniactwem", ale chcą wynieść jakość swojej pielęgnacji na wyższy poziom.

 

Jakie bestsellery kosmetyczne znajdziemy w ofercie Hairy Tale Cosmetics?

Podstawą jest dla mnie zdrowa skóra głowy, dlatego naszymi kluczowymi produktami są szampony: Murky dla przetłuszczającej się i problemowej, czy Squeaky Clean — chelatujący, dla osób myjących głowę w twardej wodzie. Poza szamponami, dla skóry głowy kluczowe jest oczyszczenie peelingiem, mamy więc do wyboru ich różne rodzaje, w tym nagradzany peeling kwasowy Squeaky Clean z kwasem glikolowym. Poza skórą głowy zajmiemy się też długością: odżywki z podziałem na PEH, porowatość, albo z nastawieniem na konkretny cel jak na przykład wygładzająca maska Malinois to też nasze hity.

Agnieszka Niedziałek

A największe sukcesy marki Hairy Tale Cosmetics to…?

Uważam, że największym sukcesem jest to, że marka Hairy Tale Cosmetics powstała wyłącznie ze środków własnych. Udało mi się je zarobić, dzięki działalności sklepu napieknewlosy.pl, który założyłam we wcześniejszych latach działalności edukacyjnej. Sprzedawałam i polecałam produkty innych marek, a w końcu mogę też wzmacniać mój przekaz własnymi kosmetykami spójnymi z moją filozofią pielęgnacji. Wiele produktów zostało też nagrodzonych w plebiscytach, w tym w Plebiscycie Ekotyki. Nasza innowacyjna kuracja laminująca SEAL THE DEAL otrzymała nagrodę w kategorii Naturalny Kosmetyk Do Włosów 2022, a rok wcześniej tę samą nagrodę zgarnął nasz żel do loków CURLMELON.

 

Na czym polega codzienna praca Twojego zespołu?

Wciąż jesteśmy małą marką, dlatego nasz zespół jest niewielki, a obowiązków jest mnóstwo! Planujemy produkcję, prognozujemy, prowadzimy działania marketingowe. Jako mózg kreatywny marki wciąż dopracowuję koncepcje nowych kosmetyków, ściśle współpracując z laboratorium, by spotkały się one w złotym środku z formulacjami. Codziennej pracy jest o wiele więcej, niż może się wydawać. Dla klienta wszak widoczne są tylko efekty tej pracy, czyli premiery, no i trochę treści zza kulis. A czasem trzeba odłożyć premiery i nowości na bok, bo okazuje się, że zapotrzebowanie na istniejące produkty przerasta podaż – taka sytuacja zaskoczyła nas w tym roku z szamponami, ale obiecujemy zwiększyć produkcję na kolejne lata!

 

Czym marka Hairy Tale Cosmetics i oferowane przez nią produkty różnią się od konkurencji?

Po pierwsze, marka wywodzi się prosto od osoby, która sama szukała odpowiednich produktów na rynku i nie mogła ich znaleźć. Szampon chelatujący, kuracja laminująca, naprawdę skuteczny peeling do skóry głowy to produkty, których po prostu brakowało. Zależy mi na tym, by kosmetyki były dopracowane pod kątem długofalowego stosowania, dlatego dobieram do nich surowce, które nie działają tylko na chwilę jak "fotoszop" dla włosów.

 

A trudności, wyzwania, z którymi musisz się mierzyć w swoim biznesie?

Marka Hairy Tale Cosmetics powstała w przestrzeni internetowej, rozwinęła skrzydła w pandemii. Teraz, kiedy w końcu wychodzimy z tej nietypowej rzeczywistości, pora na wpasowanie się w rynek nowoczesny i tradycyjny, czyli offline i umocnienie pozycji w e-commerce. To dla nas duże wyzwanie, ale wyzwania to coś, co lubimy i podejmujemy każdego dnia.

 

W jaki sposób budujesz świadomość własnej marki, by dotrzeć do kolejnych klientów lub zadbać o tych lojalnych?

Budowanie świadomości marki jest kluczowe, by naturalnie i systematycznie rosła oraz umacniała swoją pozycję na rynku. Na pewno mamy w tym zakresie dużo do zrobienia, jako marka rozpoznawalna niszowo: w internecie, wśród określonej społeczności. Zgromadziliśmy, sumując naszych obserwatorów w social mediach, miliony fanów pielęgnacji włosów. Teraz pora dotrzeć też do osób, które po prostu chcą mieć ładne włosy i prostą pielęgnację.

Agnieszka Niedziałek

Jak myślisz, co się wydarzy w branży kosmetycznej w 2023 roku?

Mam nadzieję, że po trudnym poprzednim roku: problemy z łańcuchami dostaw surowców, opakowań, pierwsze miesiące stabilizacji po sytuacji pandemicznej, wybuch wojny sytuacja na rynku się po prostu uspokoi i można będzie wypuszczać nowości, które nie będą tylko jedną serią, a bestsellerami na lata. A przynajmniej część produktów, bo nie oszukujmy się: ta branża nowościami stoi.

 

Czego możemy życzyć marce Hairy Tale Cosmetics na kolejne lata?

Na pewno dużo spokoju, ale to nam wszystkim się przyda po trudnym biznesowo czasie. Spokoju, stabilizacji, stopniowego rozwoju. Jedynie kreatywności i pomysłowości nam nie trzeba, a wręcz mamy w nadmiarze i nie zawahamy się użyć.

Tego zatem życzę. I pomyślności oraz mnóstwa sukcesów!

 

Agnieszka Niedziałek – twórczyni marki Hairy Tale Cosmetics, właścicielka sklepu napieknewlosy.pl oraz autorka książki "Robię Włosing."

Powiązane artykuły

Napisz komentarz