Spis treści
Algieria jest krajem interesującym dla polskich przedsiębiorców. Algierscy przedsiębiorcy prowadzą biznesy w zgodzie intuicją. Ważnym aspektem biznesowego savoir-vivre w Algierii jest spotkanie i wspólny posiłek przed dokonaniem transakcji. Rozważasz ekspansję na rynki afrykańskie? Planujesz eksport produktów i usług do Algierii? Weź udział w konferencji i dowiedz się, dlaczego warto rozwijać biznes w Algierii.
Dlaczego warto rozwijać biznes w Algierii?
Podczas konferencji biznesowej "Doing Business in Algeria" zaprezentowane zostaną następujące tematy:
- "Biznes w Algierii – wsparcie dla przedsiębiorców w ekspansji" – Wojciech Marcinkiewicz, Prezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o.
- "Perspektywiczne działania i możliwości współpracy z Algierią" – Jan Linkowski – Chargé d’affaires Ambasady RP w Algierze, Maciej Klósak – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Casablance i Maciej Pawłowski – Business Development Manager ZBH w Algierze
- "Instytucje otwarte na współpracę" – Ahmed Berrichi – Dyrektor działu inwestycji zagranicznych w Algerian Investment Promotion Agency.
Sukces biznesowy w Algierii – sesja pytań i odpowiedzi
Zwieńczeniem konferencji biznesowej "Doing Business in Algeria" będzie debata i sesja Q&A, podczas której zaprezentowane zostaną historie biznesów na rynku Algierii. W debacie i sesji Q&A "Biznesowe success stories" udział wezmą:
- Maciej Pawłowski – Business Development Manager ZBH w Algierze
- Amel Kouri – Ekspertka TradeBridge mieszkająca w Algierze
- Marta Karbowiak – Kierownik Działu Eksportu MTM Industries Sp. z o.o.
Przewodnik po rynku algierskim dla firm
Algieria to jedna z największych gospodarek afrykańskich. Eksperci nazywają ją "zlotem dla wytrwałych" Algieria to kraj bogaty w zasoby naturalne, eksporter gazu i ropy naftowej. To kraj interesujący dla polskich przedsiębiorców i jedno z najzamożniejszych państw Afryki. Kraj ten zamieszkuje 44 milionów ludzi. Liczna i młoda populacja, a także stabilna sytuacja ekonomiczna tego kraju daje możliwość dla rozwoju biznesu związanego ze sprzedażą kosmetyków, żywności, produktów dla dzieci czy odzieży. Przestarzałe maszyny rolnicze stosowane przez algierskich rolników dają szanse polskim producentom maszyn rolniczych na ekspansję na rynek algierski. Wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców może być protekcjonistyczna polityka gospodarcza, czy zakaz importu produktów wysokoprzetworzonych, stanowiących konkurencję dla lokalnej produkcji. Niektóre towary objęte są wysokimi opłatami celnymi.
Algierscy przedsiębiorcy prowadzą biznesy w zgodzie intuicją. Na odpowiedź mailową czeka się kilka dni, a popularnym narzędziem kontaktu biznesowego w tym kraju jest aplikacja WhatsApp. Algierska kultura biznesu zdecydowanie różni się od Polskiej. Najważniejszy jest w niej kontakt osobisty, a znaczna część firm nie posiada stron internetowych. Istotnym aspektem biznesowego savoir-vivre w Algierii jest spotkanie i wspólny posiłek przed podjęciem transakcji. Rozwój biznesu w Algierii wiąże się z wieloma obawami dotyczącymi biurokracji, zabezpieczeń płatności, szeregu restrykcji związanych z importem. Tylko wytrwali przedsiębiorcy mogą liczyć na znaczne zyski.
Kiedy odbędzie się konferencja "Doing Business in Algeria" i jak wziąć w niej udział?
Wydarzenie biznesowe "Doing Business in Algeria" odbędzie się online w dniu 28 września 2023 o godzinie 10:00. Zgłoszenie udziału w webinarze jest bezpłatne. Wymaga jednak wcześniejszej rejestracji i przesłania zgłoszenia: https://www.wfr.org.pl/wydarzenie/konferencja-online-doing-business-in-algieria/.