PolecanyBiznes.pl - portal biznesowyBiznesBiznes w Polsce i na świecieBiznes w Hiszpanii. Konferencja "Doing Business in Spain"
Biznes w Hiszpanii

Biznes w Hiszpanii. Konferencja "Doing Business in Spain"

przez Renata Zielezińska

Hiszpania jest atrakcyjnym miejscem do prowadzenia biznesu również dla polskich przedsiębiorców ze względu na znaczne wsparcie finansowe od Państwa na rozpoczęcie biznesu, zatrudnienie czy modernizację firmy, a także ulgi podatkowe oraz refundacje kosztów inwestycji. Planujesz eksport produktów lub usług do Hiszpanii? Poznaj najważniejsze aspekty biznesowego hiszpańskiego savoir-vivre. Weź udział w konferencji i dowiedz się, dlaczego warto rozwijać biznes w Hiszpanii.

 

Dlaczego warto rozwijać biznes w Hiszpanii?

Podczas konferencji biznesowej "Doing Business in Spain" poruszone zostaną następujące tematy:

  • "Biznes w Hiszpanii – środki na rozwój i ekspansję zagraniczną. Instytucje wspierające poszukiwanie kontrahentów" – Wojciech Marcinkiewicz, Prezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o. oraz Andrzej Łyko, Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji.
  • "Współpraca handlowa z Hiszpanią – szanse eksportowe, aktualne trendy i wsparcie PAIH" – Inga Matusik, Ekspert w Zagranicznym Biurze Handlowym w Madrycie.
  • "Obowiązek zgłaszania opakowań i rejestracji podmiotów gospodarczych wprowadzających na rynek hiszpański produkty konsumenckie" – Bogusław Antropow, właściciel centrum biznesowego Tedalian Enterprise Services, S.L.

 

Sukces biznesowy w Hiszpanii — sesja pytań i odpowiedzi

Zwieńczeniem konferencji biznesowej "Doing Business in Spain" będzie debata i sesja Q&A, podczas której zaprezentowane zostaną historie biznesów na rynku hiszpańskim. W debacie i sesji Q&A "Biznesowe success stories" udział wezmą przedstawiciele świata biznesu oraz osoby prowadzące firmy w Hiszpanii, które z sukcesami prowadzą swoje firmy:

  • Wojciech Łopatkiewicz, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Madrycie;
  • Zuzanna Gołębiewska, dyrektor Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej;
  • Michał Chabasiewicz, dyrektor Przedstawicielstwa w Polsce Catalonia Trade & Investment;
  • Bogusław Antropow, właściciel Tedalian Enterprise Services, S.L., przedstawiciel firmy CX80 na rynku hiszpańskim;
  • Magdalena Szafarz, współwłaścicielka MIPAMA E.Z. Szafarz sp.j.

 

Biznesowy savoir-vivre w Hiszpanii

Hiszpańska kultura biznesowa znacznie różni się od polskiej. Biznes w Hiszpanii buduje się w oparciu o relacje z partnerami biznesowymi, jeszcze zanim zaczniemy prowadzić wspólne interesy. Warto wiedzieć, że punktualność nie jest najmocniejszą stroną w Hiszpanii, a przysłowiowy akademicki kwadrans może trwać w tym kraju znacznie dłużej. Relacje z partnerami biznesowymi są luźne i przyjacielskie. Trzeba przygotować się na długie lunche czy przeciąganie się spotkań biznesowych do późnych godzin wieczornych.

Zanim wybierzesz się w biznesową podróż po Hiszpanii i rozpoczniesz poszukiwanie partnerów biznesowych w kraju słynącym z piłki nożnej, flamenco i pysznego jedzenia poznaj zwyczaje biznesowe hiszpańskich przedsiębiorców. Większość firm w Hiszpanii pracuje w godzinach od 10:00 do 19:00 z długą przerwą na lunch, który odbywa się od 14:00 do 16:00. Wiele dużych miast i hiszpańskich firm zrezygnowało z tradycyjnej sjesty, dzięki czemu pracują w godzinach 9:00-16:00.

Elementem hiszpańskiej kultury biznesowej jest uścisk dłoni na powitanie, szczególnie z osobami, które spotykamy po raz pierwszy. Chcąc odnieść sukces w biznesie w Hiszpanii, warto przestrzegać także kulturowego tabu i unikać krytykowania (nawet w żartach) hiszpańskiej kultury, polityki, różnic regionalnych czy sugestii, że Hiszpanie zawsze się spóźniają czy prawie nigdy nie pracują.

 

Przewodnik po rynku hiszpańskim dla firm

Zastanawiasz się jak prowadzić biznes w Hiszpanii? Duży i chłonny rynek ojczyzny flamenco wyróżnia się wysoką siłą nabywczą. Jednak to nie jej jedyny atut, ponieważ prowadzenie biznesu w Hiszpanii może być także świetnym preludium do ekspansji ze swoją firmą na rynki krajów Ameryki Łacińskiej i Afryki Północnej.

Chcesz dowiedzieć się o perspektywicznych sektorach oraz kulturze biznesu w Hiszpanii Zastanawiasz się, jak znaleźć i zweryfikować partnerów biznesowych w Hiszpanii oraz w jaki sposób prezentować swoją ofertę na targach? Interesuje Cię hiszpański e-commerce, a może chcesz poznać konkretne historie sukcesów polskich firm, które już działają biznesowo w Hiszpanii? Odpowiedzi na powyższe pytania zdobędziesz podczas najbliższej konferencji pt.: "Doing Business in Spain".

Biznes w Hiszpanii. Konferencja "Doing Business in Spain"

Biznes w Hiszpanii. Konferencja "Doing Business in Spain"

Kiedy odbędzie się konferencja "Doing Business in Spain" i jak wziąć w niej udział?

Konferencja biznesowa pt. "Doing Business in Spain" odbędzie się 12 września 2024 o godzinie 10:00. Zgłoszenie udziału w webinarze jest bezpłatne, jednak wymaga wcześniejszej rejestracji i wypełnienia formularza zgłoszeniowego. Więcej informacji na stronie organizatora: https://www.wfr.org.pl/wydarzenie/konferencja-online-doing-business-in-spain/.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz