Spis treści
Hiszpania jest atrakcyjnym miejscem do prowadzenia biznesu również dla polskich przedsiębiorców ze względu na znaczne wsparcie finansowe od Państwa na rozpoczęcie biznesu, zatrudnienie czy modernizację firmy, a także ulgi podatkowe oraz refundacje kosztów inwestycji. Planujesz eksport produktów lub usług do Hiszpanii? Poznaj najważniejsze aspekty biznesowego hiszpańskiego savoir-vivre. Weź udział w konferencji i dowiedz się, dlaczego warto rozwijać biznes w Hiszpanii.
Dlaczego warto rozwijać biznes w Hiszpanii?
Podczas konferencji biznesowej "Doing Business in Spain" poruszone zostaną następujące tematy:
- "Biznes w Hiszpanii – środki na rozwój i ekspansję zagraniczną. Instytucje wspierające poszukiwanie kontrahentów" – Wojciech Marcinkiewicz, Prezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o. oraz Andrzej Łyko, Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji.
- "Współpraca handlowa z Hiszpanią – szanse eksportowe, aktualne trendy i wsparcie PAIH" – Inga Matusik, Ekspert w Zagranicznym Biurze Handlowym w Madrycie.
- "Obowiązek zgłaszania opakowań i rejestracji podmiotów gospodarczych wprowadzających na rynek hiszpański produkty konsumenckie" – Bogusław Antropow, właściciel centrum biznesowego Tedalian Enterprise Services, S.L.
Sukces biznesowy w Hiszpanii — sesja pytań i odpowiedzi
Zwieńczeniem konferencji biznesowej "Doing Business in Spain" będzie debata i sesja Q&A, podczas której zaprezentowane zostaną historie biznesów na rynku hiszpańskim. W debacie i sesji Q&A "Biznesowe success stories" udział wezmą przedstawiciele świata biznesu oraz osoby prowadzące firmy w Hiszpanii, które z sukcesami prowadzą swoje firmy:
- Wojciech Łopatkiewicz, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Madrycie;
- Zuzanna Gołębiewska, dyrektor Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej;
- Michał Chabasiewicz, dyrektor Przedstawicielstwa w Polsce Catalonia Trade & Investment;
- Bogusław Antropow, właściciel Tedalian Enterprise Services, S.L., przedstawiciel firmy CX80 na rynku hiszpańskim;
- Magdalena Szafarz, współwłaścicielka MIPAMA E.Z. Szafarz sp.j.
Biznesowy savoir-vivre w Hiszpanii
Hiszpańska kultura biznesowa znacznie różni się od polskiej. Biznes w Hiszpanii buduje się w oparciu o relacje z partnerami biznesowymi, jeszcze zanim zaczniemy prowadzić wspólne interesy. Warto wiedzieć, że punktualność nie jest najmocniejszą stroną w Hiszpanii, a przysłowiowy akademicki kwadrans może trwać w tym kraju znacznie dłużej. Relacje z partnerami biznesowymi są luźne i przyjacielskie. Trzeba przygotować się na długie lunche czy przeciąganie się spotkań biznesowych do późnych godzin wieczornych.
Zanim wybierzesz się w biznesową podróż po Hiszpanii i rozpoczniesz poszukiwanie partnerów biznesowych w kraju słynącym z piłki nożnej, flamenco i pysznego jedzenia poznaj zwyczaje biznesowe hiszpańskich przedsiębiorców. Większość firm w Hiszpanii pracuje w godzinach od 10:00 do 19:00 z długą przerwą na lunch, który odbywa się od 14:00 do 16:00. Wiele dużych miast i hiszpańskich firm zrezygnowało z tradycyjnej sjesty, dzięki czemu pracują w godzinach 9:00-16:00.
Elementem hiszpańskiej kultury biznesowej jest uścisk dłoni na powitanie, szczególnie z osobami, które spotykamy po raz pierwszy. Chcąc odnieść sukces w biznesie w Hiszpanii, warto przestrzegać także kulturowego tabu i unikać krytykowania (nawet w żartach) hiszpańskiej kultury, polityki, różnic regionalnych czy sugestii, że Hiszpanie zawsze się spóźniają czy prawie nigdy nie pracują.
Przewodnik po rynku hiszpańskim dla firm
Zastanawiasz się jak prowadzić biznes w Hiszpanii? Duży i chłonny rynek ojczyzny flamenco wyróżnia się wysoką siłą nabywczą. Jednak to nie jej jedyny atut, ponieważ prowadzenie biznesu w Hiszpanii może być także świetnym preludium do ekspansji ze swoją firmą na rynki krajów Ameryki Łacińskiej i Afryki Północnej.
Chcesz dowiedzieć się o perspektywicznych sektorach oraz kulturze biznesu w Hiszpanii Zastanawiasz się, jak znaleźć i zweryfikować partnerów biznesowych w Hiszpanii oraz w jaki sposób prezentować swoją ofertę na targach? Interesuje Cię hiszpański e-commerce, a może chcesz poznać konkretne historie sukcesów polskich firm, które już działają biznesowo w Hiszpanii? Odpowiedzi na powyższe pytania zdobędziesz podczas najbliższej konferencji pt.: "Doing Business in Spain".
Kiedy odbędzie się konferencja "Doing Business in Spain" i jak wziąć w niej udział?
Konferencja biznesowa pt. "Doing Business in Spain" odbędzie się 12 września 2024 o godzinie 10:00. Zgłoszenie udziału w webinarze jest bezpłatne, jednak wymaga wcześniejszej rejestracji i wypełnienia formularza zgłoszeniowego. Więcej informacji na stronie organizatora: https://www.wfr.org.pl/wydarzenie/konferencja-online-doing-business-in-spain/.