Spis treści
Sierpień przywołuje na myśl wizję wypoczynku na słonecznej plaży, zwiedzania i grillowania. Jednak nie dla wszystkich. Coraz więcej właścicieli firm wykorzystuje ostatni miesiąc lata na planowanie drugiej połowy roku w swoim biznesie. To idealny moment, by zasiać ziarno, którego plony zbierzemy w ostatnim kwartale tego roku kalendarzowego. Jak zadbać o swój biznes w sierpniu?
Jak przedsiębiorcy mogą wykorzystać sierpień do budowania i umacniania swoich firm?
Jedyną pewną w biznesie jest zmienna. Prowadząc własną firmę ponad 11 lat, nauczyłam się już, że w biznesie jest czas intensywnej pracy oraz miesiące lub tygodnie pracy na zwolnionych obrotach. Sierpień jest jednym z miesięcy uważanych przez właścicieli firm i przedsiębiorców za słabszy. Warto wykorzystać go, by rozwinąć swoją firmę, zaplanować harmonogram działań na jesień i zimę czy zająć się wcześniej odkładanymi sprawami. Poznaj listę 13 spraw, którymi warto zająć się w sierpniu w swojej firmie.
Zmień swoje myślenie
Pamiętaj, że to na czym się skupiasz, rośnie. Zadbanie o swój mindset będzie pierwszym krokiem do zmiany losów swojej firmy. Przestań karmić swój umysł negatywnymi wiadomościami. Nie otaczaj się też negatywnymi ludźmi. Wybieraj książki, podcasty i szkolenia, które wzmocnią Twoje poczucie pewności w biznesie i dodadzą ci skrzydeł.
Zadbaj o porządek
Pieniądze lubią porządek, dlatego warto uporządkować swoją firmę i pozbyć się tego, co niepotrzebnie ją zagraca. Przejrzyj stare ulotki i odezwij się do firm, które się na nich reklamują, być może uda się znaleźć nowych klientów. Wyrzuć wszystkie śmieci, które niepotrzebnie zalegają w szufladach, szafach i na półkach w biurze czy w magazynie Twojej firmy.
Zadzwoń do klientów i współpracowników
Wykorzystaj sierpień, by porozmawiać ze stałymi klientami i współpracownikami. Kto wie, być może podczas takiej rozmowy zrodzi się interesujący pomysł stworzenia nowego wspólnego projektu. To także możliwość, by poprosić o polecenie Twoich usług.
Wyślij pocztówki do klientów
Ciekawym pomysłem, który pozwoli przypomnieć klientom w subtelny sposób o Twoim biznesie, jest wysłanie im w sierpniu pocztówki. Będzie ona informacją "pozostańmy w kontakcie".
Plan działania
Liderzy biznesu i odnoszący sukcesy przedsiębiorcy doskonale znają powiedzenie "Jeśli chcesz zdobyć lub osiągnąć coś, czego nigdy nie miałeś, musisz zrobić coś, czego nigdy nie robiłeś". Uczyń sierpień miesiącem rozpoczynania drugiej połowy roku z rozmachem, by spełnić cele biznesowe. Zaplanuj czynności, które warto wykonać każdego dnia tego miesiąca.
Zdobywaj wiedzę i szlifuj umiejętności
Sierpień to idealny czas, by rozwinąć nowe umiejętności lub wziąć udział w szkoleniu, które sprawi, że Twój biznes będzie lepszy i zacznie przynosić niesamowite obroty.
Rozważ uczestnictwo w szkoleniach, targach i konferencjach
Po wakacjach rozpoczynają się różnego rodzaju wydarzenia biznesowe niemal w każdej branży. A są to targi, szkolenia, kongresy czy konferencje oraz spotkania klubów biznesowych i przedsiębiorców. Warto brać w nich udział jako uczestnik lub prelegent, ponieważ to doskonała sposobność, by dotrzeć go grona osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami, nawiązać kontakty biznesowe i zdobyć nowych klientów.
Stwórz plan publikacji artykułów na blogu firmowym
Wielokrotnie pisałam już o tym, że blog firmowy jest świetnym narzędziem do budowania świadomości marki, zwiększania sprzedaży oraz skupiania fanów wokół marki. Oczywiście powinien być prowadzony regularnie zgodnie z wcześniej przygotowaną strategią, aby zapewniać zadowalające efekty. Nie masz czasu prowadzić bloga firmowego lub zupełnie nie wiesz, jak się za to zabrać? Skorzystaj z usługi copywritingu dla firm.
Przygotuj się na akcje specjalne
Druga połowa roku obfituje w mnóstwo wydarzeń i świąt, które warto wykorzystać, by zwiększyć obroty w swoim biznesie. Zaglądając do kalendarza przedsiębiorcy, dowiesz się, że przed nami Black Friday, Cyber Monday, Halloween, Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia, Sylwester oraz wiele innych wyjątkowych okazji, których Twoja firma nie może przegapić. Sierpień to ostatni moment, by zaplanować działania, które zwiększą sprzedaż produktów i usług w II kwartale 2023 roku. Polecam lekturę artykułu pt.: Black Friday i Cyber Monday – patenty, które spektakularnie zwiększą sprzedaż w twoim sklepie. Porady, które w nim znajdziesz, można z powodzeniem przełożyć także na inne okazje.
Opracuj plan prezentacji firmy w artykułach sponsorowanych i gościnnych oraz wywiadach
Niestety wielu przedsiębiorców nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, że trzeba zadbać o budowanie świadomości marki, aby wyprzedzać konkurencję, wyróżniać się wśród niej i docierać do odpowiedniej grupy docelowej. W tym celu świetnie sprawdzają się różnego rodzaju działania PR takie jak prezentacja firmy w artykułach sponsorowanych i gościnnych oraz w wywiadach. Swój biznes, swoje usługi oraz produkty możesz pokazać na:
- portalu biznesowym PolecanyBiznes.pl,
- blogu lifestylowym SposobyNaZycie.pl
- portalu kosmetyczno-urodowym TrustedCosmetics.pl.
Przygotuj firmę na jesień
Jesienna pogoda w pewnym stopniu wpływa na zachowania konsumentów, a firmy handlu detalicznego i właściciele firm powinni przygotować się na nadejście nowej pory roku. Powrót do szkoły, powrót do pracy i powrót na uczelnię, a także jesienny reset może mieć wpływ na biznes detaliczny. Zmiana sposobu prowadzenia firmy zależnie od pory roku. Konsumenci z jednej strony starają się oszczędzać pieniądze jesienią i przygotować na wydatki związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Jednak o tej porze roku obserwujemy znaczny wzrost zakupów odzieży dla dzieci, ubrań sezonowych oraz jesiennych dekoracji. Jesienią częściej kupujemy także świece, przekąski, napoje oraz słodycze, które umilają nam długie jesienne wieczory.
Przygotuj firmę na zimę
Zima to wyjątkowy czas dla firm. Przedsiębiorcy podsumowują rok i robią wówczas plany na kolejne miesiące. Im wcześniej zaplanujesz strategię biznesową na zimę dla twojej firmy, tym lepiej. Warto pamiętać, że po intensywnym czasie jesieni oraz przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia w grudniu spędzamy zdecydowanie mniej dni w pracy. Dobrym pomysłem jest zatem wcześniejszy zakup prezentów bożonarodzeniowych dla pracowników, klientów i kontrahentów, przygotowanie biznesowego podsumowania roku czy strategii promocji firmy na kolejny rok. O czym właściciele firm i przedstawiciele świata biznesu muszą pamiętać pod koniec roku? Sprawdź w artykule pt.: Niezbędnik przedsiębiorcy: lista rzeczy do wykonania pod koniec roku.
Zaplanuj wprowadzenie nowych produktów i usług na wrzesień
Każdy miesiąc roku jest idealny na premiery produktów i usług. Wrzesień to świetny czas, gdy wracamy do pracy po wakacjach, wówczas nie trzeba konkurować tak bardzo o uwagę klienta. Poza tym to ostatni moment, by zbudować rozpoznawalność produktu przed końcem roku i Świętami Bożego Narodzenia, a także… zaskoczyć konkurencję.
Sierpień to kluczowy miesiąc dla wielu firm
Wbrew powszechnym i często powtarzanym opiniom ósmy miesiąc roku wcale nie jest martwym ani słabym sezonem w biznesie. Przecież nie wszyscy wyjeżdżają na wakacje w sierpniu. Poza tym mądrzy właściciele firm dopasowują plan działania do potrzeb klientów. Moim zdaniem sierpień to miesiąc ciężkiej pracy kluczowy w wielu obszarach takich jak:
- odpowiednie nastawienie
- właściwe targetowanie
- strategia budowania zaangażowania.
Istotne jest odpowiednie połączenie powyższych składowych. Dobre przygotowanie wpłynie na wyniki finansowe w ostatnich miesiącach bieżącego roku kalendarzowego. Możesz narzekać i zaakceptować fakt, że sierpień to słaby miesiąc albo zrobić wszystko, co tylko możesz, by poprawić sytuację swojego biznesu jeszcze w tym roku. Wybór należy do Ciebie!