Strona główna Porady Biznesowe Biznes we wrześniu: zadania do wykonania w firmie
Biznes we wrześniu: zadania do wykonania w firmie

Biznes we wrześniu: zadania do wykonania w firmie

przez Renata Zielezińska

Przez wielu przedsiębiorców wrzesień nazywany jest drugim nowym rokiem. To czas, gdy wracamy wypoczęci i zrelaksowani do pracy i szkoły, czyli back to office i back to school. Dla właścicieli firm to jeden z kluczowych miesięcy w biznesie i ostatni moment, by rozpocząć działania promocyjne, które pozwolą zwiększyć zarobki w firmie. Przygotowałam garść podpowiedzi na ten temat. Dowiedz się jak zadbać o swój biznes we wrześniu.

 

Co warto zrobić w swojej firmie we wrześniu?

Wrzesień to czas powrotu z wakacji i urlopów. Chłodniejsza wrześniowa pogoda dodaje energii do pracy i rozwoju biznesu. Jak zaplanować działania biznesowe w swojej firmie we wrześniu?

 

Rozpocznij przedświąteczną kampanię

Wrzesień to świetny moment, by zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie, dlatego warto zaplanować w nim intensywne działania promocyjne dla swojej firmy. Wiele osób rozpoczyna już zakup prezentów na Święta Bożego Narodzenia, dlatego moim zdaniem to ostatni moment, by rozpocząć działania promocyjne przed świętami czy Black Friday.

 

Uporządkuj finanse w swojej firmie

Większość przedsiębiorców zajmuje się tym dopiero pod koniec roku. Warto jednak przyjrzeć się tematowi finansów w biznesie znacznie wcześniej. Wystarczy poprosić księgowego o dane liczbowe za wszystkie dotychczasowe miesiące tego roku, aby podjąć decyzje związane z rozwojem na kolejny rok kalendarzowy i ocenić kondycję finansową firmy.

 

Skontaktuj się z klientami

Wraz z początkiem września odezwij się do klientów, z którymi współpracowałeś kilka miesięcy temu. Prosta wiadomość SMS lub mail z zaproszeniem do ponownej współpracy pozwoli przypomnieć im o twoim istnieniu. Być może znów będą potrzebować twoich produktów lub skorzystać z twoich usług.

 

Zadbaj o zwiększenie rozpoznawalności swojej marki

Zainwestuj pieniądze w kampanie marketingowe. Pokaż swojej grupie docelowej poprzez artykuły, wywiady, rankingi i zestawienia na portalach internetowych, blogach i w social mediach, że istniejesz. Większość badań dowodzi, że klient musi Ci zaufać, zanim kupi od Ciebie produkt lub usługę. Daj mu się zauważyć, spraw, aby cię polubił. Im więcej razy cię zobaczy, tym większe szanse, że cię zapamięta, a podobno kupi dopiero przy czwartej próbie kontaktu.

 

Wykorzystaj nietypowe święta we wrześniu w swoim biznesie

Spraw, aby wrzesień był niezapomnianym miesiącem w Twoim biznesie. Zaangażuj społeczność skupioną wokół Twojej marki, by dać im się bliżej poznać, zaprezentować im nowości produktowe i premiery, a także zaoferuj rabat.

 

1 września: back to school. Powrót do szkoły i powrót do pracy po wakacjach to świetna okazja, by zaoferować zniżkę na produkty lub usługi we wrześniu. To świetny czas w:

  • biznesie ubezpieczeniowym ze względu na ubezpieczenia szkolne i ubezpieczenia turystyczne;
  • branży papierniczej, ze względu na zakup niezbędnych artykułów biurowych i szkolnych;
  • w branży odzieżowej – rodzice kupują dzieciom nowe ubrania do szkoły oraz buty i ubrania na jesień, nowe stylizacje do pracy na jesień dla siebie.

2 września: Światowy Dzień Brody, może to być świetna sposobność, by zaproponować rabat dla mężczyzn z zarostem.

4 września: Dzień Orzechów Makadamia – można go świetnie wpleść w działania marketingowe biznesów z branży kosmetycznej i spożywczej.

5 września: Międzynarodowy Dzień Dobroczynności – zastanów się, jak wykorzystać go w swoim biznesie.

8 września: Dzień Dobrych Wiadomości – zapytaj sympatyków swojej marki w social mediach o dobre wiadomości, które ostatnio odebrali.

8 września: Światowy Dzień Fizjoterapii – świetny na promocję zabiegów fizjoterapeutycznych, ale także w innych branżach można zaproponować tego dnia rabat dla fizjoterapeutów.

8 września: Światowy Dzień Wellbeingu – istnieje wiele różnych zabiegów, kosmetyków, sposobów na to, by zadbać o siebie i swoje poczucie dobrostanu. To okazja, którą warto wpleść w działania marketingowe sklepu sprzedającego odzież i akcesoria do medytacji i jogi, sklepu ze świecami zapachowymi, sklepu z kosmetykami i nie tylko.

9 września: Międzynarodowy Dzień Urody do wykorzystania w branży beauty.

9 września: Dzień Recyklingu Baterii – zastanów się, jak zadbać o planetę wspólnie ze swoimi klientami.

12 września: Dzień Brukarza – można zaoferować rabat na usługi lub produkty dla osób wykonujących zawód brukarza.

14 września: Dzień walki z wypaleniem zawodowym – warto poszukać sposobów na to, by polubić swoją pracę i zapytać fanów swojej marki w social mediach czym się zajmują i czy lubią to, co robią zawodowo.

15 września: Dzień Opakowań – można rozważyć, jak opakowania produktów wpływają niekorzystnie na naszą planetę i co możemy z tym fantem zrobić. Idealny, by promować produkty zgodne z filozofią zero waste.

15 września: Światowy Dzień Fryzjera – dobrym pomysłem jest zaoferowanie rabatu fryzjerom na wybrane produkty lub usługi, natomiast fryzjerzy mogą tego dnia przygotować promocję dla swoich klientów.

18 września: Międzynarodowy Dzień Równej Płacy – może to idealny moment, by poprosić szefa o podwyżkę?

20 września: Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – warto przygotować akcję dla przedszkolaków lub rabat dla rodziców przedszkolaków.

22 września: Światowy Dzień bez Samochodu – rozważ zaproponowanie bonusu dla pracowników, którzy tego dnia wybiorą się do pracy innym środkiem lokomocji.

22 września: Pierwszy Dzień Jesieni – jesień to wyjątkowa pora roku, to wyjątkowy czas jesiennych prac w ogrodzie, jesiennych dekoracji, jesiennych stylizacji w modzie, jesiennych dań i deserów w branży spożywczej.

24 września: Dzień Stylistów Rzęs – styliści rzęs ucieszą się, jeśli zaproponujesz im w tym dniu rabat na swoje produkty lub usługi.

25 września: Światowy Dzień Budowlańca – można zaoferować rabat na usługi lub produkty dla budowlańców.

25 września: Światowy: Dzień Farmaceuty – zaproponuj farmaceutom zniżkę na swoje produkty lub usługi tego dnia.

28 września: Światowy Dzień Jabłka – przepisy na wykorzystanie pysznych jesiennych jabłek w potrawach i przetworach.

29 września: Dzień Kawy – jesienna kawa może smakować na wiele sposobów. W jaki sposób wykorzystasz ten dzień, by zaskoczyć swoich klientów?

30 września: Dzień Chłopaka – przygotuj prezenty z okazji tego święta.

30 września: Światowy Dzień Copywritera – zatrudniasz profesjonalnego copywritera? Zrób mu miłą niespodziankę tego dnia, a na pewno poczuje się doceniony.

Biznes we wrześniu: zadania do wykonania w firmie

Wrzesień kojarzy nam się z powrotem do szkoły i pracy po wakacjach oraz nadchodzącą jesienią i przygotowaniami do zimy. Zastanów się, co możesz zrobić, aby społeczność skupiona wokół Twojej marki poczuła się rozpieszczona we wrześniu. Wrzesień to odpowiedni moment, by podwoić lub potroić swoje inwestycje w biznesie i działania promocyjne, jeśli chcemy zwiększyć zarobki pod koniec roku. Pokaż ludziom, że istniejesz już teraz. Daj im się poznać i polubić, nawet jeśli zdecydują się na zakup Twoich produktów lub usług za kilka tygodni.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz