Spis treści
Polski rynek kosmetyczny, który aktualnie jest szóstym, co do wielkości w Europie. Wciąż dynamicznie się rozwija. Nieustannie powstają nowe marki kosmetyczne. Niektóre z nich tworzone są przez naszych rodzimych aktorów i celebrytów. Poznaj historie znanych kobiet i mężczyzn, którzy zaryzykowali i zainwestowali w branżę beauty. Dowiedz się, skąd czerpali inspiracje! Poznaj biznesy kosmetyczne polskich celebrytów.
Ala — marka kosmetyczna Kasi Struss
Światowej sławy modelka, Kasia Struss podjęła decyzję o rozpoczęciu własnego biznesu, będąc w ciąży. Jak wspomina, był to czas, gdy nabrała odwagi, aby spełnić marzenia o stworzeniu czegoś autorskiego. W 2020 roku wypuściła na rynek kosmetyczny produkty marki Ala. Nazwa pochodzi od imienia jej pierwszej córki – Alice. W sklepie marki kosmetycznej Ala by Kasia Struss możemy zaopatrzyć się w różnego rodzaju preparaty do twarzy, które wyróżniają proste i naturalne składy.
Bebio — marka kosmetyczna Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska, jedna z najbardziej rozpoznawalnych trenerek fitness w Polsce zaczynała swoją karierę od promowania w mediach zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Na tym jednak nie poprzestała. Zapragnęła inspirować kobiety do kolejnej pozytywnej zmiany w życiu, jaką jest stosowanie kosmetyków ekologicznych. W związku z tym stworzyła w 2012 roku markę o nazwie Bebio. Jej motto "Bądź najlepszą wersją siebie". Wśród kosmetyków Bebio by Ewa Chodakowska znajdziemy szeroki wybór produktów do ciała, twarzy i włosów w bardzo przystępnych cenach.
Lajuu — marka kosmetyczna Weroniki Rosati
Polska aktorka, Weronika Rosati wraz z Anetą Stacherek, założycielką firmy Bellamama, która produkuje kosmetyki pielęgnacyjne dla kobiet w ciąży i po porodzie, postanowiły połączyć siły na polu biznesowym. Ich współpraca zaowocowała powstaniem marki Lajuu. Od razu wzbudziła mnóstwo emocji w branży beauty. To wszystko za sprawą naturalnych kosmetyków premium, które firma oferuje. Inspiracją do stworzenia Lajuu by Weronika Rosati było miejsce zamieszkania aktorki – Kalifornia. Rosati chciała, aby kosmetyki kojarzone były z luksusem, promieniami słońca i piękną, opaloną cerą, co z pewnością się jej udało, zdaniem opinii konsumentek.
Pat&Rub — marka kosmetyczna Kingi Rusin
Firma Pat&Rub została stworzona przez polską dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną, Kingę Rusin w 2008 roku. Nie każdy jednak wie, że interesowała się naturalnymi kosmetykami od wielu lat. Jak sama wspomina, namiętnie testowała produkty pielęgnacyjne z całego świata, jednak żadne z nich nie odpowiadały jej w 100%. Wtedy postanowiła, że idealne kosmetyki stworzy sama. Znalazła odpowiednich wspólników i ruszyła na podbój branży beauty. Kosmetyki marki Pat&Rub by Kinga Rusin cieszą się wieloma pozytywnymi opiniami, głównie przez to, że nie posiadają żadnych sztucznych składników.
Phlov — marka kosmetyczna Anny Lewandowskiej
W 2019 roku na rynku kosmetycznym zadebiutowała marka Phlov, której współzałożycielką jest Anna Lewandowska, żona najsłynniejszego polskiego piłkarza Roberta Lewandowskiego. Flow oznacza stan pełnego zaangażowania w wykonywaną czynność, któremu towarzyszą uczucia radości i szczęścia. Właśnie te emocje miały kluczowy wpływ na rozwój firmy. Maka kosmetyczna Phlov by Anna Lewandowska oferuje nam naturalne i wegańskie produkty do twarzy, ciała oraz włosów. Kosmetyczny biznes to dla żony Roberta Lewandowskiego kolejna działalność biznesowa obok planów treningowych i zdrowej diety w walce o poprawę życie kobiet. Warto również wspomnieć, że Phlov jest pierwszą marką w Polsce, która podczas opracowywania receptur kosmetyków korzysta z nowatorskiej metody, czyli połączenia Brain-Skin. Polega ono na wpływaniu na nastrój poprzez stan naszej skóry.
Vabun – marka kosmetyczna Radosława Majdana
Radosław Majdan to były piłkarz, który postanowił wykorzystać swoje rozpoznawalne nazwisko. W 2015 roku wprowadził na rynek perfumeryjno-kosmetyczny produkty firmy Vabun. Nazwa oznacza złotego jastrzębia, który jest indiańskim odpowiednikiem znaku zodiaku Radosława. Firma oferowała luksusowe perfumy dla mężczyzn i kobiet, a także żele pod prysznic. Mimo tego, iż na początku działalności cieszyła się dużym zainteresowaniem, to z czasem zaczęła przynosić straty. Gwoździem do trumny okazał się wybuch pandemii COVID-19, który ograniczył dostęp do drogerii, w których były sprzedawane produkty firmy. Radosław Majdan był zmuszony zrezygnować z funkcji szefa Vabun w 2020 roku.
Podane wyżej przykłady polskich celebrytów pokazują, że mimo dużej konkurencji w branży beauty, wciąż opłaca się zakładać biznesy kosmetyczne. Najważniejsze jest to, aby mieć innowacyjny pomysł i wytrwale dążyć do jego realizacji. Inspirację można czerpać tak naprawdę ze wszystkiego – z otaczającego świata, doświadczeń, które stale zdobywamy. Musimy pamiętać, że aby ktoś uwierzył w nas, najpierw sami musimy uwierzyć w siebie.