PolecanyBiznes.plBiznesKobiecy BiznesBiznesy polskich aktorek i celebrytek cz. 1
Biznesy polskich aktorek i celebrytek cz. 1

Biznesy polskich aktorek i celebrytek cz. 1

przez Artykuł gościnny

W dzisiejszych czasach wielu młodych ludzi marzy o prowadzeniu własnego biznesu. Wizja elastycznych godzin pracy oraz nieograniczonych zarobków wydaje się o wiele bardziej interesująca niż nudna praca na etacie. Aby rozkręcić firmę potrzeba jednak wielu wyrzeczeń, poświęceń i godzin ciężkiej pracy. Jest to niemalże standardem, niezależnie od tego, skąd pochodzimy i jaki zawód wykonujemy. W społeczeństwie natomiast panuje przeświadczenie, że jeśli ktoś jest osobą znaną, to wszystko przychodzi mu bez problemu, w tym także rozwijanie własnej firmy. Nic bardziej mylnego. Najpopularniejsze gwiazdy i celebrytki, tak jak zwykli ludzie, muszą odznaczać się wyjątkową determinacją, pracowitością i dążeniem do celu. Zapraszam Cię do zapoznania się z inspirującymi historiami biznesów polskich aktorek i celebrytek, które w pogoni za marzeniami były gotowe na wszelkie poświęcenia.

 

Poznaj inspirujące kobiece biznesy polskich aktorek i celebrytek cz. 1.

Biznes Krystyny Jandy

Krystyna Janda jest uznawana za jedną z najpopularniejszych polskich aktorek filmowych i teatralnych. Sławę przyniosła jej rola w filmie Andrzeja Wajdy "Człowiek z marmuru". Nie każdy jednak wie, że świetnie radzi sobie jako bizneswoman. W 2005 roku Krystyna Janda odważyła się podjąć bardzo ryzykowną decyzję. Sprzedała własny dom, zapożyczyła się na ogromną sumę pieniędzy i kupiła kino "Polonia" w Warszawie, które postanowiła przekształcić na prywatny, niepubliczny teatr. Jako pierwsza w Polsce podjęła się takiego wyzwania. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a Janda zdecydowała się pójść o krok dalej i w 2010 roku otworzyła drugi teatr o nazwie "Och Teatr". Powstał on w miejscu, w którym kiedyś znajdował się kino "Ochota". Oba teatry cieszą się dużą popularnością, jak wynika ze statystyk, każdego roku odwiedzane są one przez blisko 200 tys. osób. Sukcesem okazała się również firma kosmetyczna aktorki – "Janda", która powstała w 2015 roku. Sprzedawane kosmetyki są głównie produktami przeciwzmarszczkowymi i ujędrniającymi skierowanymi do kobiet dojrzałych.

 

Biznes Joanny Jabłczyńskiej

Joanna Jabłczyńska największą popularność zyskała dzięki roli w serialu "Na wspólnej". Jest jedną z nielicznych gwiazd, które potrafią doskonale pogodzić ze sobą dwa, skrajnie różne zawody. Choć dla wielu może być to zaskakujące, Jabłczyńska jest nie tylko aktorką, ale również może pochwalić się tytułem radcy prawnego. W 2009 roku z sukcesem ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie rozpoczęła aplikację radcowską i z powodzeniem zdała egzamin państwowy. Jak sama wspomina, było to trudne do wykonania zadanie, jednak prawo zafascynowało ją na tyle, że usilnie zapragnęła dalej kształcić się w tym kierunku. Od kilku lat prowadzi własną kancelarię prawniczą w Warszawie. Doświadczenie zdobyte w show-biznesie niezaprzeczalnie przydaje się jej w codziennej pracy, ze względu na klientów, którzy w głównej mierze są celebrytami. Współpracowała między innymi z Joanną Krupą, Jessicą Ziółek i Magdą Gessler. Natomiast świadczone przez nią usługi najczęściej dotyczą negocjacji umów lub ochrony dóbr osobistych. Joanna Jabłczyńska jednak nie osiada na laurach i zapowiedziała, że planuje w przyszłości zdobyć tytuł Doktora Nauk Prawnych.

 

Biznes Kayah

Kayah znana jest szerszej publice ze swoich chwytliwych piosenek. Hity takie jak "Supermenka", "Śpij kochanie, śpij", "Prawy do lewego" i "Testosteron" nuciła cała Polska. Od czasu jej debiutu minęły 34 lat, a Kayah nadal świetnie radzi sobie w polskim showbiznesie. Oprócz rozwijania kariery muzycznej bierze udział w programach telewizyjnych i kampaniach reklamowych, a także jest współwłaścicielką wytwórni płytowej o nazwie Kayax, którą założyła wspólnie z Tomikiem Grewińskim w 2001 roku. Obecnie wytwórnia dobrze prosperuje i przynosi artystce zyski, jednak początki jej działalności nie należały do najłatwiejszych. Celem firmy miało być wydawanie płyt Kayah, jednak szybko zrezygnowano z tego pomysłu. Okazało się, że z uwagi na rosnące koszty i słabe zyski było to po prostu nieopłacalne. W 2003 roku jej właściciele podjęli decyzję o rozszerzeniu działalności spółki. Postanowili wydawać płyty również innych wykonawców. Skupili się na artystach, którzy reprezentowali muzykę niszową i awangardową. W wywiadzie dla "Super Expressu" Kayah opowiadała o przedsięwzięciu w następujących słowach: "Mam zamiar być wydawcą, o jakim ja sama zawsze marzyłam: pełnym szacunku dla sztuki i jej twórców. To będzie wytwórnia dla artystów inteligentnych, niezależnych, poszukujących i niepoddających się muzyce biesiadnej". Tak też się stało. Pierwsze wydane albumy należą do formacji 15 Minut Projekt oraz DJ-a Envee. Niestety nie pokryło to strat, które namnożyły się w poprzednich latach. Dopiero w 2005 roku nastąpił przełom. Sukcesem okazały się albumy "In the Room" Krzysztofa Kiljańskiego, "Miasto Mania" Marii Peszek, a także "Music Hal" Zakopower. Obecnie wytwórnia ma na swoim koncie 140 wydanych płyt i współprace z największymi gwiazdami, takimi jak Monika Brodka, Artur Rojek, Krzysztof Zalewski, zespół HEY, Katarzyna Nosowska i wiele innych. A na tym zapewne nie koniec.

 

Biznes Omeny Mensah

Omenaa Mensah z pewnością należy do kobiet sukcesu. Przez większość kojarzona jest z bycia dziennikarką i prezenterką telewizyjną w TVN, TVN24, TTV oraz TVN STYLE. Jej życiowym mottem są słowa: "Gdy chcesz coś zrobić, szukasz sposobu, gdy nie chcesz, szukasz wytłumaczenia". Kierując się w życiu tym hasłem, Omenaa sukcesywnie podąża do przodu, z powodzeniem rozwijając karierę. Wspólnie z mężem Rafałem Brzoską prowadzi dwie firmy Occhiello i Amante, które zajmują się szyciem na miarę. Marki specjalizują się głównie w szyciu męskich garniturów, ale możliwy jest również zakup koszul, marynarek, płaszczy, skórzanej galanterii tj. aktówek, teczek, toreb biznesowych, a nawet garniturów dla pań. Oferta skierowana jest do najbardziej wymagających klientów, co potwierdza zastosowanie najlepszej jakości tkanin i perfekcyjna obsługa klienta. Omenaa jest także założycielką luksusowej marki meblowej Ammadora. Mimo tego, że sama nie projektuje mebli, to czuwa nad całym procesem ich powstawania oraz pełni rolę pomysłodawcy. W 2004 roku powstała organizacja charytatywna o nazwie Omenaa Foundation. Jej celem jest przede wszystkim szerzenie tolerancji i wspieranie edukacji. Fundacja dociera między innymi do dzieci w Afryce i do najbiedniejszych dzieci w Polsce np. tych z domów dziecka. Dzięki zaangażowaniu Omeny udało się wybudować szkołę dla dzieci w Ghanie. Natomiast w trakcie pandemii COVID-19 zorganizowano akcję, dzięki której zebrano sprzęt komputerowy dla dzieci z domów dziecka.

Biznesy polskich aktorek i celebrytek cz. 1

Jak wynika z przedstawionych historii biznesu kobiet show-biznesu, każdy z nas podąża własną drogą i tylko od nas zależy, dokąd nas ona doprowadzi. Wspomniane wyżej kobiety są najlepszym przykładem na to, że ciężka praca popłaca i warto nieustająco się rozwijać, także w dziedzinach, które są dla nas nowością. Dr Irena Eris powiedziała kiedyś, że "nie wyobraża sobie, aby można było osiągnąć sukces, nie będąc konsekwentnym i upartym". Niezaprzeczalnie, znane nazwisko ułatwia wiele spraw. Czymże jednak byłoby samo nazwisko bez tej konsekwencji i uporu w dążeniu do celu?

 

Artykuł gościnny przygotowała Gabriela Piechnik – prawniczka. Specjalizuje się głównie w prawie pracy oraz prawie medycznym. Zajmuje się również opracowywaniem i redagowaniem tekstów naukowych. Miłośniczka kryminałów i kultury japońskiej. Nie boi się podejmować nowych wyzwań i stale szuka okazji do poszerzania horyzontów.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz