PolecanyBiznes.plBiznesBlack Friday i Cyber Monday – patenty, które spektakularnie zwiększą sprzedaż w twoim sklepie
Black Friday i Cyber Monday – patenty, które spektakularnie zwiększą sprzedaż w twoim sklepie

Black Friday i Cyber Monday – patenty, które spektakularnie zwiększą sprzedaż w twoim sklepie

przez Renata Zielezińska

Przedsiębiorcy poszukują różnych strategii i możliwości promocji swoich produktów i usług. Dawniej wszyscy czekali na wyprzedaże noworoczne oraz te po Świętach Bożego Narodzenia. W ostatnich latach konsumenci wprost pokochali Black Friday i Cyber Monday — to akcje zakupowe, które słyną z w wysokich zniżek i promocji. W jaki sposób wykorzystać je w firmie i jak spektakularnie zwiększyć sprzedaż w Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek? Zdradzam sprawdzone patenty tylko dla odważnych.

 

Black Friday i Cyber Monday – święta szalonych zakupów

Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek to dwa dni szalonych zakupów w roku. Stały się kultowym i modnym sposobem robienia zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia. Konsumenci pokochali je ze względu na imponującą liczbę rabatów, zniżek oraz gratisów, których nie można przegapić.

 

Black Friday – co to takiego?

Czarny piątek przypada po Dniu Dziękczynienia, najczęściej pod koniec listopada lub na początku grudnia. Zgodnie z tradycją jest obchodzone tylko jeden dzień w roku. Pomysłowi sprzedawcy przedłużają ten dzień, robiąc z niego Black Weekend, Black Week czy Black Month.

 

Cyber Monday – co to takiego?

Cyber Poniedziałek to wydarzenie zakupowe, które przypada w poniedziałek tuż po Święcie Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Cyber Monday to naturalny trend zakupowy, który został wprowadzony w 2005 roku przez amerykańską Narodową Federację Handlu Detalicznego.

 

Znaczenie strategii promocji na Black Friday i Cyber Monday

Większość sprzedawców dobrze przygotowuje się do tych wyjątkowych dni. Chcą być bardziej widoczni zarówno lokalnie, jak i online. W jaki sposób to zrobić i dlaczego to jest takie ważne?

Chcąc stać się jedną z topowych firm w swojej branży, nie można bagatelizować sezonowych wydarzeń takich jak Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek. Najlepsi sprzedawcy z dużym wyprzedzeniem przygotowują i wdrażają strategię promocji.

Dlaczego jest to tak istotne? Z bardzo prozaicznego powodu. Otóż miliony, a nawet miliardy kupujących z całego świata wyczekują ofert z okazji Czarnego Piątku i Cyber Poniedziałku, aby znaleźć wszystko, czego co zapisali na swoich listach życzeń.

Skuteczny marketing ułatwi dotarcie do ogromnego grona zainteresowanych kupujących oraz pozwoli maksymalnie wykorzystać ten niesamowity sezon wyprzedażowy. Wielu kupujących oznacza również sporą konkurencję pomiędzy sprzedawcami. Najlepsze promocje będą się wyróżniać spośród innych i przyciągać uwagę.

 

Zalety dobrej strategii marketingowej na Black Friday i Cyber Monday

Cyber Monday i Black Friday w e-commerce to dwa dni w roku, gdy sprzedaż w większości firm spektakularnie wzrasta. I to właśnie jest powodem, dla których trzeba tworzyć skuteczne oferty promocyjne. Maksymalnie wykorzystaj ten wyjątkowy sezon zakupowy przed Świętami Bożego Narodzenia i wyprzedażami po nowym roku.

Dobrze zaprojektowana strategia promocyjna pomoże:

  • zdobyć więcej odwiedzających
  • zwiększyć sprzedaż
  • wyprzedać produkty, które pozostały na magazynie
  • zyskać kolejnych lojalnych klientów
  • budować rozpoznawalną markę

 

Wielu konsumentów ma już przygotowane listy zakupów. I z niecierpliwością czekają na Black Friday oraz Cyber Monday. Skoro konsumenci są gotowi wydać swoje pieniądze, najlepsi sprzedawcy potrafią odpowiednio wykorzystać tego typu sytuację, by zwiększyć sprzedaż.

 

Dlaczego marketing związany z Black Friday i Cyber Monday jest tak ważny dla Twojej firmy?

Odpowiednio zaprojektowana strategia działania pozwoli ci w pełni wykorzystać potencjał tych dni. Wszystko dlatego, że zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych obserwuje się w tym czasie wzmożony ruch.

Poza tym jest to szczyt zakupów przedświątecznych. Wówczas kupujemy prezenty pod choinkę dla najbliższych, ozdoby do domu, kreacje na Święta Bożego Narodzenia i Sylwestra, a także jedzenie do przygotowania Wigilijnej kolacji, potraw świątecznych oraz słodkości. Promocje, rabaty i wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday zachęcają do zakupów w niższych cenach.

Opracowanie strategii marketingowej dotyczącej Black Friday i Cyber Monday pomoże pozycjonować markę, dzięki czemu więcej osób będzie miało szansę zrobić zakupy w twoim sklepie. W związku z tym, że ludzie wprost nie mogą doczekać się wydawania pieniędzy, możesz im w tym pomóc. A dodatkowo zapewnić niezwykłe wrażenia, które sprawią, że zadowolony klient powróci do ciebie ponownie.

To doskonała szansa, by wyprzedzić konkurencję i niepewność ekonomiczną. Stworzenie koncepcji strategii marketingowej na Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek pozwoli wymyślić i zaplanować lepsze sposoby na zwiększenie sprzedaży i budowanie świadomości marki, która pozostanie w pamięci klientów. A zoptymalizowanie swoich działań marketingowych to doskonałe rozwiązanie.

 

Sprawdzone i skuteczne patenty na zwiększenie sprzedaży w Black Friday i Cyber Monday

Prawdę powiedziawszy, istnieje mnóstwo strategii, które warto zaplanować przed Czarnym Piątkiem i Cyber Poniedziałkiem. Wszystko po to, by zmaksymalizować sprzedaż.

 

Zacznij kampanię informacyjną jak najwcześniej

Black Friday i Cyber Monday przypadają na koniec listopada lub początek grudnia. Nie czekaj do ostatniej chwili! Rozpocznij kampanię informacyjną jeszcze w sierpniu. Zwróć uwagę na artykuły sponsorowane, banery, e-mail marketing, influencer marketing czy social selling i działania w mediach społecznościowych.

 

Buduj ekscytację i uczucie oczekiwania

Aby odnieść sukces w marketingu związanym z Black Friday i Cyber Monday rozpocznij jego intensywną promocję kilka miesięcy wcześniej. Ten prosty sposób pozwoli wyprzedzić konkurencję, zbudować bazę potencjalnych klientów oraz zbudować uczucie ekscytacji i oczekiwania na spektakularną ofertę wyprzedażową. Stwórz wyjątkowe wydarzenie i zacznij je promować kilka miesięcy wcześniej. Wzbudź uczucie ekscytacji i oczekiwania na twoją ofertę w potencjalnych klientach.

Budując zaciekawienie związane z Black Friday i Cyber Monday w twoim sklepie masz szansę wyprzedzić konkurencję. Twoim celem powinno być wyczekiwanie klientów na dzień promocji. Taktyka najlepszych firm realizowana jest w różnych kanałach.

W tym celu wykorzystaj firmowy blog, newsletter, wszystkie kanały w social mediach. Dodatkowo zainwestuj w płatną reklamę. Roześlij wiadomości prasowe do tematycznych i lokalnych portali, podejmij współpracę z influencerami i blogerkami, opublikuj artykuły sponsorowane.

 

Ekskluzywne zniżki

Zaskocz swoich klientów niesamowitą ofertą z okazji Czarnego Piątku i Cyber Poniedziałku. Większość sprzedawców, chcąc wpasować się w trend, oferuje niewielkie, kilkuprocentowe rabaty. Zaoferuj imponujący i niesamowity rabat. Sprzedaj produkt po kosztach, bez zarobku. Stwórz kilka opcji sprzedaży produktów w pakiecie w szalenie atrakcyjnej cenie. Zastanów się, co zaproponować, aby kupujący poczuł, że proponujesz mu naprawdę korzystną cenę.

 

Inne formy promocji oraz obniżki cen

Rabat cenowy nie jest jedyną formą promocji na Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek. Istnieje też wiele innych patentów, aby również te mniejsze i nowo otwarte firmy mogły zaoferować szalone oferty. Mogą to być darmowe prezenty, oferty wiązane, oferty ostatniej szansy, oferty godzinowe, poranne przeceny, nocne rabaty czy rabat lojalnościowy. Wprowadź promocje ograniczone czasowo i oferty godzinowe. Stwórz różne pakiety produktów, których posiadasz sporo na magazynie. Zaoferuj je w atrakcyjnych cenach w promocji 2+1 gratis albo drugi produkt 50% taniej.

 

Przewodnik po prezentach

Wiedza o tym, co kupić najbliższym, znajomym czy kolegom z pracy w prezencie pod choinkę ułatwia podejmowanie wyborów związanych z zakupami. Przewodnik po prezentach na Mikołaja czy Święta Bożego Narodzenia pomaga w promocji określonych produktów. Przyciąga ruch do twojego sklepu i wzbudza zainteresowanie marką.

W związku z tym warto tworzyć przewodnik po prezentach dla różnych osób. Można podzielić je na kategorie wiekowe, zainteresowania. Najlepsze prezenty dla mamy, idealne prezenty pod choinkę dla taty, świąteczne prezenty dla nastolatka. Co podarować pod choinkę seniorowi, propozycje świątecznych prezentów dla kochających góry czy lista prezentów dla prowadzących własny biznes to tylko kilka kolejnych podpowiedzi. Dobrym pomysłem jest dostarczenie przewodników po prezentach w określonej cenie lub z określonej kategorii.

 

Najlepsza obsługa klienta

Przygotuj się na to, że świąteczne wyprzedaże przyciągną do twojego sklepu mnóstwo klientów. Ma to swoje plusy i minusy. To świetna możliwość, by sprzedać więcej produktów, jednak trudniej będzie zadbać o indywidualne potrzeby każdego klienta. W Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek potencjalni klienci mogą mieć wiele pytań dotyczących zniżek i wyprzedaży. Dobrym pomysłem jest zadbanie o całodobową obsługę klienta za pośrednictwem telefonu, czatu, social mediów oraz poczty e-mail. Wszystko, po to, by utrzymać dobre wrażenie klientów.

 

Nagradzaj lojalnych klientów

Ludzie lubią być doceniani, zwłaszcza jeśli od lat są twoimi lojalnymi klientami. A Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek to świetna okazja, by okazać im wdzięczność. Mądrą taktyką marketingową jest zaoferowanie lojalnym klientom ekskluzywnych ofert i rabatów. Takie działanie pomoże budować lojalność klientów i zachęci ich do systematycznych zakupów.

 

Nie zapomnij o social mediach

Stwórz zamieszanie kilka tygodni przed Black Friday i Cyber Monday w twoich social mediach. Buduj napięcie, uchylając rąbka tajemnicy.

 

Współpraca z influencerami

Firmy, które korzystają z tradycyjnej formy reklamy, często przegrywają. A to z prostego powodu — mnóstwo przedświątecznych reklam związanych z wyprzedażami na Black Friday i Cyber Monday sprawia, że klienci mogą je zignorować lub przeoczyć. Wykorzystaj moc social sellingu, jaką daje influencer marketing. Influencerzy to popularne osoby, które posiadają własną społeczność w mediach społecznościowych. Są to także blogerki i vlogerki. Współpraca z nimi może znacznie zwiększyć zasięg twoich świątecznych wyprzedaży przy niewielkim wysiłku.

Konsumenci, którzy przeczytają o twoich produktach na blogu popularnej blogerki lub influencerki beauty, przeczytają recenzję lub zobaczą wpis w social mediach, będą bardziej skłonni dokonać zakupu u ciebie.

 

Kontynuuj kontakt z klientami po Czarnym Piątku i Cyber Poniedziałku

Wspaniale, że Black Friday i Cyber Monday pozwalają Ci znacznie zwiększyć sprzedaż produktów. Jednak wartość klienta dla Twojego sklepu wzrasta z czasem. Marzeniem każdego ze sprzedawców jest przekształcenie jednorazowych nabywców w lojalnych klientów. Wyślij krótki e-mail lub SMS z podziękowaniem za zakupy, zapytaj o opinię na temat zakupów. Poświęcając czas na kontakt z klientem po dokonaniu zakupów, pokazujesz, że twoja marka ceni swoją pracę oraz dba o to, by zapewnić klientom pozytywne doświadczenia.

Black Friday i Cyber Monday – patenty, które spektakularnie zwiększą sprzedaż w twoim sklepie

Czy wiesz, że 30% całej sprzedaży detalicznej ma miejsce między Czarnym Piątkiem a Bożym Narodzeniem? Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep stacjonarny, czy e-commerce, dużą czy małą firmę, nie możesz przespać Black Friday czy Cyber Monday.

Odpowiednia strategia pozwoli przyciągnąć nowych kupujących i budować świadomość marki. Maksymalnie wykorzystaj tę okazję, by rozwinąć swój biznes. Mam nadzieję, że zaprezentowane przeze mnie pomysły sprawią, że twój sklep stacjonarny lub internetowy zachwyci Cię tegorocznym poziomem sprzedaży przedświątecznej.

Zachęcam również do lektury artykułu pt.: Kalendarz przedsiębiorcy: absolutne must-have na 2023 rok. Daty, których nie możesz przegapić w biznesie.

Powiązane artykuły

4 komentarze

Artur 2022-11-17 - 23:07

Interesujące propozycje! Chętnie z nich skorzystam!

Odpowiedz
Paulina 2022-11-18 - 15:20

Świetnie napisany tekst i mnóstwo cennych porad.

Odpowiedz
Janusz 2022-11-18 - 15:21

Podziwiam pomysłowość. Chętnie skorzystam z powyższych tipów w przyszłorocznej kampanii na Black Friday

Odpowiedz
Jolanta 2022-11-18 - 15:21

Potwierdzam, to działa. Współpracuję z autorką artykułu od lat. Zawsze chętnie do niej wracam, po kolejne pomysły.

Odpowiedz

Napisz komentarz