PolecanyBiznes.pl - portal biznesowyBiznesCopywriting biznesowy — treści dla firm, które angażują, sprzedają, gwarantują wyjątkowe doświadczenia
Copywriting biznesowy - profesjonalne usługi copywritingu dla firm

Copywriting biznesowy — treści dla firm, które angażują, sprzedają, gwarantują wyjątkowe doświadczenia

przez Renata Zielezińska

Profesjonalne usługi copywritingu dla firm to absolutnie konieczny element dobrze zaplanowanej strategii marketingowej firmy, niezbędny w digital marketingu. Estetyczna firmowa strona internetowa sprawia, że prezentujesz się uroczo, natomiast znajdujący się na niej tekst sprawia, że doskonale brzmisz (albo wręcz odwrotnie). Zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna skorzystać z usług profesjonalnego copywritera? Poznaj powody, dla których będzie to jedna z najlepszych inwestycji w każdym biznesie bez względu na jego rodzaj czy wielkość. Zalety zatrudnienia profesjonalnego copywritera.

 

Czym jest copywriting?

Copywriting to umiejętność przyciągania i zatrzymywania klientów, wpływania na ich decyzje oraz zwiększania zasięgu marki i To znacznie więcej niż wrzucenie kilku zdań na stronę. Copywritingiem, w moim przekonaniu, nazwać można zaplanowane i przemyślane podejście do sprzedaży i marketingu, budowanie silnej marki oraz dzielenie się informacjami o firmie.

 

Copywriting biznesowy – co musisz wiedzieć?

Biznes opiera się na słowach, a każda firma potrzebuje mnóstwo treści — na stronie www, w sklepie internetowym, na blogu, w materiałach promocyjnych, ofertach, newsletterach itp., aby była dobrze widoczna i zyskała rozpoznawalność. W związku z tym okazuje się, że umiejętności copywritingu są niezbędne w każdym biznesie.

 

Zalety copywritingu dla biznesu

Jasna komunikacja i wsparcie celów biznesowych

Internet służy nam do wyszukiwania informacji na różne tematy. Ludzie zaś uwielbiają wysokiej jakości treści, wypełnione odpowiedziami na ich pytania. Profesjonalny copywriter przygotuje rzetelne treści, dostosowane do oryginalnego i wyjątkowego głosu marki. Bardzo często przedstawiciele firm — choć są ekspertami w swojej dziedzinie, to nie potrafią przygotować dobrych treści na strony www, które przyniosą oczekiwane rezultaty. Piszą artykuły, teksty ofertowe czy te na stronę www i do sklepu internetowego, jednak są one mało atrakcyjne. Często zbyt szczegółowe lub wypełnione branżowymi zwrotami. Przez to w efekcie zanudzają czytelnika, który chce szybko znaleźć potrzebne informacje.

 

Budowanie relacji z klientami

Większość ludzi kupuje od firm, które znają, które lubią i którym ufają. Budowanie opartych na zaufaniu relacji pomiędzy sympatykami marki a firmą wymaga wysiłku. Profesjonalny copywriter zaprojektuje odpowiednio dopasowane do twojego biznesu teksty. Nie będzie publikował jedynie treści typu kup-kup-promocja-kup. Zaproponuje potencjalnym klientom Twojej firmy wiedzę w postaci ciekawostek, faktów, interesujących informacji. W pewien sposób zaintryguje ich Twoją marką, sprawiając, że będą chcieli wiedzieć więcej. W efekcie nie tylko przyciągnie nowych klientów, ale także pozostanie w kontakcie z obecnymi i zachęci ich do powrotu.

 

Zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności marki

Każde zdanie na twojej stronie internetowej i w social mediach, ale także każde słowo, jakim opisujesz firmę, podczas rozmowy, nie tylko to znajdujące się w sloganie lub motto ma ogromne znaczenie. Doskonałej i zaprojektowanej na potrzeby twojego biznesu treści nie należy lekceważyć, ponieważ ma ona ogromną moc. Wcale nie potrzeba wydawać milionów monet, by zdobyć rozpoznawalność i poprawić wyrazistość marki. Dobry copywriter zadba o to, by stworzyć spójny content i głos marki, który przyniesie firmie długoterminowe korzyści.

 

Ułatwienie klientom podjęcia decyzji

Zaletą najzdolniejszych copywriterów jest umiejętność dotarcia do określonej grupy celowej i oczarowania jej słowami. Nie chodzi tutaj o żadne nakłanianie do wykonania czegoś, na co nie mają ochoty. Nie ma w tym miejscu również mowy do namawiania na zakup produktów lub usług, których nie potrzebują. A mówienie (a raczej pisanie) odpowiednimi słowami i używanie języka korzyści, by być dobrze zrozumianym. Najlepsi copywriterzy za pomocą słów:

  • dostarczają rozwiązań;
  • sprawiają, że klient czuje się dopieszczony;
  • potęgują przyjemne doświadczenia osobiste;
  • skupiają się na potrzebach klienta.

A dzięki temu osiągają spektakularne cele.

 

Zwiększenie ruchu na stronie www

Wiele firm szuka rozwiązań, które pomogą im konkurować z największymi firmami. W digital marketingu absolutnym must-have jest wysokiej jakości copywriting. Dobrze napisane teksty — artykuły na blogu, informacje i opisy kategorii na stronie, opisy produktów — a także wszystkie inne treści, którymi mogą być również artykuły sponsorowane — przyciągają potencjalnych klientów na stronę www. Inwestycja w copywriting przynosi mnóstwo długoterminowych korzyści. Przekonuję się o tym od kilku lat, ponieważ napisane przeze mnie treści przyciągają do mnie kolejnych klientów, którzy docierają do mnie właśnie poprzez artykuły mojego autorstwa lub z polecenia zadowolonych klientów.

 

Zdejmuje z ciebie konieczność pisania tekstów

Często dzwonią lub piszą do mnie potencjalni klienci zainteresowani usługami copywritingu, którzy mówią, że nie lubią pisać. Uważam, że nie każdy człowiek ma predyspozycje do pisania. Jesteśmy od siebie różni i mamy inne talenty. Moją pasją od lat jest pisanie. Zawód copywriterki wykonuję już ponad 10 lat z prawdziwą przyjemnością. Zdejmuję z barków moich klientów trud przygotowywania różnorodnych treści. To, co dla nich jest trudnością czy nawet męczarnią – dla mnie stanowi doskonałą zabawę i możliwość żonglowania słowami.

Copywriting biznesowy - profesjonalne usługi copywritingu dla firm

Zapewnia świeże spojrzenie na biznes

Klątwa wiedzy często nie pozwala przedstawicielom firmy spojrzeć na dany biznes (produkty i usługi) z zupełnie innej strony. Pasjonaci copywritingu mają wyjątkowy dar, który pozwala im niemal na nowo odkrywać produkty i usługi różnych firm.

 

Wpływa na wrażenia i odczucia klienta

Klienci cenią sobie doskonałe doświadczenia. A płynna komunikacja z nimi jest potężnym narzędziem każdej organizacji. Sprawia, że czują się oni doinformowani, docenieni i rozpieszczeni. Dzięki temu chętnie ponownie dokonują zakupu w danej firmie.

 

Usługi copywritingu dla biznesu: słowa, które napędzają sprzedaż

Słowo pisane jest moją pasją. W związku z tym z największą starannością przygotowuję artykuły, treści na strony, opisy SEO, slogany, opisy produktów — wszystko, czego potrzebują klienci. Oferuję profesjonalne usługi copywritingu dla firm. Wszystko po to, aby mogli oni skupić się na ważnych codziennych obowiązkach, rozwijaniu firm i zarabianiu pieniędzy.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz