PolecanyBiznes.pl - portal biznesowyPorady BiznesoweCopywriting dla biznesu tworzony przez twórcę UGC bez AI
Copywriting dla biznesu tworzony przez twórcę UGC bez AI

Copywriting dla biznesu tworzony przez twórcę UGC bez AI

przez Renata Zielezińska

Niektórym firmom stosowanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści odbiło się czkawką. Inne zrozumiały, że niezwykłą wartością dodaną i świetnym wyróżnikiem dla ich marki są treści spójne z głosem ich marki przygotowane przez człowieka bez użycia sztucznej inteligencji. Dlaczego współpraca z copywriterem i twórcą UGC bez sztucznej inteligencji to najlepsze rozwiązanie dla biznesu?

 

Kim jest twórca UGC?

Osoba tworząca autentyczne treści generowane przez użytkowników. Są to wszystkie treści – teksty, recenzje, filmy, zdjęcia, posty w mediach społecznościowych – powstają w celach promocyjnych, które są bardziej atrakcyjne dla konsumentów. Twórcy UGC mają wpływ na trendy oraz kształtowanie opinii na temat produktów, usług i marek. Treści generowane przez użytkowników tworzone są przez prawdziwych fanów marki. Dobry twórca treści UGC może, ale wcale nie musi, być influencerem (a także mikroinfluencerem). Jego celem jest budowanie relacji z marką i zwiększanie konwersji, a efektem ubocznym jest promocja własnych treści.

 

Dlaczego nie stosuję AI oraz chataGPT w copywritingu dla firm?

 

Rozwijam i szlifuję swoje umiejętności

Dawno temu zdecydowałam, że nie używam sztucznej inteligencji w copywritingu, po prostu tak czuję. Poza tym moim zdaniem narzędzia te zabijają kreatywność i ograniczają rozwój warsztatu pisarskiego.

 

Wątpliwa oryginalność i jakość

Narzędzia wykorzystywane przez sztuczną inteligencję do tworzenia treści korzystają jedynie z istniejących już informacji. W związku z tym mogą być nieoryginalne i rozpowszechniać nieprawdziwe informacje.

 

Błędy merytoryczne

Próbowałam kiedyś na prośby jednego z klientów pracować na tym narzędziu, jednak jakość merytoryczna tekstu była porażająca na niekorzyść marki, dla której miałam tworzyć teksty w ten sposób. Nawet zakres tematyczny artykułu przygotowany przez właściciela firmy z użyciem chataGPT zawierał mnóstwo błędów. Brak merytorycznej wiedzy to kolejny czynnik, który przemawia na niekorzyść AI w copywritingu.

 

Brak osobistego charakteru dopasowanego do głosu marki

Najlepsze marki doskonale zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach liczy się indywidualny głos marki. Treści przygotowane przez chataGPT, nie mają osobistego charakteru, a często brakuje im również odpowiedniej perspektywy, przez co mogą nie być zbyt angażujące dla czytelników. Mądre marki współpracują z najlepszymi copywriterami z pasją, którzy przygotowują autentyczne treści dopasowane do indywidualnego charakteru danej marki.

 

Czy AI zastąpi copywriterów?

Wbrew przewidywaniom ekspertów uważam, że sztuczna inteligencja nigdy nie zastąpi profesjonalnych i dobrych copywriterów. Co więcej, z moich obserwacji wynika, że po chwilowym zachłyśnięciu się narzędziami AI do tworzenia tekstów, następuje powrót do współpracy firm z copywriterem człowiekiem. Niemal każdego dnia, znajduję ogłoszenia, w których przedstawiciele firm poszukują copywritera, który nie używa AI do tworzenia tekstów.

Copywriting dla biznesu tworzony przez twórcę UGC bez AI

Czy jestem przeciwniczką sztucznej inteligencji w copywritingu i nie tylko?

Absolutnie nie! Uważam, że różnorodność w naszym życiu jest piękna i niezwykła! Dlatego, jeśli masz ochotę korzystać z chataGPT, to korzystaj śmiało! Od momentu, gdy zaczęłam słuchać intuicji, w moim biznesie dzieją się cuda, a to właśnie ona podpowiada mi, że moją misją jest pisanie tekstów dla firm bez korzystania z dobrodziejstwa – jakim w opinii wielu – jest AI.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz