Spis treści
Niektórym firmom stosowanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści odbiło się czkawką. Inne zrozumiały, że niezwykłą wartością dodaną i świetnym wyróżnikiem dla ich marki są treści spójne z głosem ich marki przygotowane przez człowieka bez użycia sztucznej inteligencji. Dlaczego współpraca z copywriterem i twórcą UGC bez sztucznej inteligencji to najlepsze rozwiązanie dla biznesu?
Kim jest twórca UGC?
Osoba tworząca autentyczne treści generowane przez użytkowników. Są to wszystkie treści – teksty, recenzje, filmy, zdjęcia, posty w mediach społecznościowych – powstają w celach promocyjnych, które są bardziej atrakcyjne dla konsumentów. Twórcy UGC mają wpływ na trendy oraz kształtowanie opinii na temat produktów, usług i marek. Treści generowane przez użytkowników tworzone są przez prawdziwych fanów marki. Dobry twórca treści UGC może, ale wcale nie musi, być influencerem (a także mikroinfluencerem). Jego celem jest budowanie relacji z marką i zwiększanie konwersji, a efektem ubocznym jest promocja własnych treści.
Dlaczego nie stosuję AI oraz chataGPT w copywritingu dla firm?
Rozwijam i szlifuję swoje umiejętności
Dawno temu zdecydowałam, że nie używam sztucznej inteligencji w copywritingu, po prostu tak czuję. Poza tym moim zdaniem narzędzia te zabijają kreatywność i ograniczają rozwój warsztatu pisarskiego.
Wątpliwa oryginalność i jakość
Narzędzia wykorzystywane przez sztuczną inteligencję do tworzenia treści korzystają jedynie z istniejących już informacji. W związku z tym mogą być nieoryginalne i rozpowszechniać nieprawdziwe informacje.
Błędy merytoryczne
Próbowałam kiedyś na prośby jednego z klientów pracować na tym narzędziu, jednak jakość merytoryczna tekstu była porażająca na niekorzyść marki, dla której miałam tworzyć teksty w ten sposób. Nawet zakres tematyczny artykułu przygotowany przez właściciela firmy z użyciem chataGPT zawierał mnóstwo błędów. Brak merytorycznej wiedzy to kolejny czynnik, który przemawia na niekorzyść AI w copywritingu.
Brak osobistego charakteru dopasowanego do głosu marki
Najlepsze marki doskonale zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach liczy się indywidualny głos marki. Treści przygotowane przez chataGPT, nie mają osobistego charakteru, a często brakuje im również odpowiedniej perspektywy, przez co mogą nie być zbyt angażujące dla czytelników. Mądre marki współpracują z najlepszymi copywriterami z pasją, którzy przygotowują autentyczne treści dopasowane do indywidualnego charakteru danej marki.
Czy AI zastąpi copywriterów?
Wbrew przewidywaniom ekspertów uważam, że sztuczna inteligencja nigdy nie zastąpi profesjonalnych i dobrych copywriterów. Co więcej, z moich obserwacji wynika, że po chwilowym zachłyśnięciu się narzędziami AI do tworzenia tekstów, następuje powrót do współpracy firm z copywriterem człowiekiem. Niemal każdego dnia, znajduję ogłoszenia, w których przedstawiciele firm poszukują copywritera, który nie używa AI do tworzenia tekstów.
Czy jestem przeciwniczką sztucznej inteligencji w copywritingu i nie tylko?
Absolutnie nie! Uważam, że różnorodność w naszym życiu jest piękna i niezwykła! Dlatego, jeśli masz ochotę korzystać z chataGPT, to korzystaj śmiało! Od momentu, gdy zaczęłam słuchać intuicji, w moim biznesie dzieją się cuda, a to właśnie ona podpowiada mi, że moją misją jest pisanie tekstów dla firm bez korzystania z dobrodziejstwa – jakim w opinii wielu – jest AI.