Spis treści
Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy, wykreować jej wizerunek, poprawić widoczność Twoich produktów lub usług w internecie – to jasne. Takie działania wymiernie wpływają na sprzedaż, która jest przecież Twoim głównym celem. Siadasz więc do zaplanowania działań i przygotowujesz listę: produkcja wideo, grafik, treści. Ustawienie reklam na Facebooku, Instagramie, w Google Ads… Zaczynasz czytać, spisywać kolejne rzeczy na swojej liście i… orientujesz się, że właśnie cały Twój czas przeznaczony na zupełnie inne zadania, upłynął na zgłębianiu tajników marketingu, a Ty nie jesteś nawet o krok dalej? Zobacz 5 powodów, dla których warto podjąć współpracę z agencją marketingową.
Zewnętrzny dział marketingu w Twojej firmie
Podglądasz konkurencję i zastanawiasz się – jak znajdują czas, by publikować post w swoich social mediach praktycznie każdego dnia? Podpowiadamy: nie znajdują. Za wszystkim stoi zazwyczaj agencja marketingowa – lub wewnętrzny dział marketingu. Jednak, by wszystkie grafiki były dopracowane, komunikacja spójna i efektywna, a strategia reklamowa skuteczna, musisz zatrudnić co najmniej kilka dodatkowych osób i poświęcić im, przynajmniej na początku, sporo uwagi. To bardzo kosztowne i przede wszystkim angażujące Twój czas rozwiązanie. Dodatkowo zatrudnianie osób na etat to poważne zobowiązanie, która wymaga długoterminowego planowania.
Jeśli nie masz na to budżetu (ani czasu) najlepszym wyjściem z tej sytuacji będzie zatrudnienie agencji marketingowej, która spełni rolę zewnętrznego działu marketingu Twojej firmy. Oczywiście agencja marketingowa będzie potrzebować Twoich decyzji i konsultacji w kluczowych kwestiach. Jednak będziesz mieć jedną osobę kontaktową po stronie agencji – przy wewnętrznym dziale marketingu taki sposób działania jest praktycznie niemożliwy. Dlaczego? Każdy z Twoich pracowników będzie potrzebował Twojej uwagi i czasu indywidualnie – zazwyczaj na wielu etapach prac. Agencja natomiast koordynuje działania samodzielnie, a Ty widzisz końcowy efekt – który musisz jedynie zaakceptować (lub zgłosić swoje sugestie). Dzięki takiej współpracy możesz skupić się na prowadzeniu i rozwijaniu swojego biznesu.
Agencja zdejmie Ci z głowy sporo obowiązków
Jeśli prowadzisz swoją firmę, z pewnością masz na co dzień długą listę zadań do wykonania. Gdy działania związane z marketingiem i reklamą zlecisz agencji, w zasadzie możesz przestać myśleć o:
- prowadzeniu profili w mediach społecznościowych,
- obsłudze kampanii reklamowych,
- tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowej,
- pomysłach na content,
- projektowaniu grafik,
- opracowanie treści na stronę lub do aplikacji mobilnej (UX writing),
- przygotowanie standardów komunikacji dla Twojej marki,
- pisaniu notatek prasowych,
- znajdowaniu nowych kanałów promocji Twojej firmy.
A także o wszystkim innym, co powinno rozwijać stopniowo Twoją firmę dalej – agencja zadba, by w miarę Twoich potrzeb dostarczać Ci nowe pomysły i skutecznie je wdrażać.
Inwestycja zamiast wydatku
Początkowo może Ci się wydawać, że agencja marketingowa to także wysoki koszt. W rzeczywistości jest to inwestycja — zwłaszcza, jeśli wybierzesz agencję marketingową, która dba o indywidualne podejście. Agencja zadba o to, by reklamy przyniosły zwrot z inwestycji, czyli mówiąc najprościej – podniosły Twoją sprzedaż na tyle, by reklama była dla Ciebie opłacalna. Oczywiście, zajmuje to trochę czasu, ale odrobina cierpliwości wystarczy, by zauważyć wymierne efekty regularnych działań agencji marketingowej.
Opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej to często bardzo kosztowne i czasochłonne zadanie – zwłaszcza jeśli masz z tym do czynienia po raz pierwszy. Współpraca z doświadczoną agencją marketingową pozwala pominąć etap prób i błędów.
Zakres współpracy z agencją możesz na bieżąco dostosowywać do potrzeb swojej firmy. Dzięki temu łatwiej kontrolować Ci też wydatki na promocję i planować swój miesięczny budżet.
Skalowalność
Twój pomysł na biznes zapewne zakłada jego rozwój. Należy więc uwzględnić wszystkie obszary, w których będzie się on rozrastał. Wśród najważniejszych są oczywiście przychody i liczba klientów. Agencja marketingowa to doskonałe rozwiązanie, gdy chcesz, by przychody firmy i jej wartość rosły, jednak nie chcesz ponosić wyższych kosztów operacyjnych i zatrudniać więcej (lub wielu więcej) pracowników. Jeśli Twoja firma zaczyna się rozwijać, oczywiste jest, że chcesz inwestować więcej w jej reklamę. Gdy współpracujesz z agencją marketingową, proces skalowania w obszarze reklamy to jej zadanie. Potrzebujesz więcej tekstów? Chcesz stworzyć sezonową kampanię reklamową? Zoptymalizować stronę internetową? Agencja dysponuje zespołem, który zaopiekuje nowe potrzeby związane z rozwojem Twojego biznesu.
Czas to pieniądz
Czy znasz pojęcie Time To Market? Time To Market to czas mierzony od momentu rozpoczęcia prac nad danym produktem (lub usługą) aż do wprowadzenia jej na rynek, czyli udostępnienia dla klientów. Im mniej czasu zajmuje Ci wprowadzenie produktu na rynek, tym większa jest Twoja przewaga nad konkurencją.
Nie ma do końca znaczenia czy sprzedajesz zabawki, produkujesz meble ogrodowe, czy właśnie uruchamiasz nową usługę w swoim salonie kosmetycznym. W każdym przypadku to, ile zajmie Ci udostępnienie nowego produktu lub usługi klientom, jest bardzo istotne. Udostępnienie klientom oznacza, że nowy produkt musi dotrzeć do ich świadomości. Gdy zaczynasz pracować nad nowym produktem, agencja marketingowa na podstawie informacji od Ciebie, równolegle opracowuje strategię promocyjną. Prace nad produktem mogą toczyć się więc równolegle do działań agencji. Gdy tylko Twój produkt lub usługa jest gotowa, agencja uruchamia opracowaną wcześniej kampanię reklamową i pomaga wprowadzić przygotowany produkt na rynek. Bez wsparcia agencji proces ten znacznie się wydłuża lub następuje sekwencyjnie (a nie równolegle). Zanim umieścisz swój produkt na stronie internetowej lub dotrzesz z komunikacją o nowej usłudze do klientów, mija czas – a Ty tracisz pieniądze.
Podsumowując – dzięki współpracy z agencją marketingową oszczędzisz czas, pieniądze i sporo nerwów. Możesz rozwijać swój biznes i skalować działania marketingowe, korzystając z doświadczenia i zasobów agencji. Zyskasz nie tylko skuteczną reklamę, ale także swój zewnętrzny dział marketingu, który pomoże rozwinąć Twój biznes – zwiększyć sprzedaż i poprawić wizerunek Twojej marki.
Artykuł gościnny przygotowała Magda Gajewska — z marketingiem związana od ponad dziesięciu lat. Swoje pierwsze marketingowe kroki stawiała w markach motoryzacyjnych. Właścicielka agencji marketingowej BRAND to do, wykładowca na poznańskim Collegium Da Vinci. Zajmuje się tworzeniem i komunikacją marek, uczy marketingu relacji. Prywatnie autorka bloga mumslife.pl, twórca kampanii #mamczasdlasiebie, mama, żona, pasjonatka życia.