Spis treści
Chcesz otworzyć własny sklep internetowy, ale przeraża cię cała logistyka z tym związana? Boisz się, że nie dasz rady zająć się magazynowaniem produktów, wysyłką zamówień, promocją sklepu i obsługą klienta? W dropshippingu, jak w każdym innym przedsięwzięciu, najlepsze wyniki osiągają ci, którzy są najlepiej przygotowani. Otwórz własny e-commerce w oparciu o dropshipping. Na czym on polega i w jaki sposób zająć się tego rodzaju biznesem? Przygotowałam kompendium wiedzy o dropshippingu, w którym odpowiadam na najpopularniejsze pytania. Dropshipping sposobem na biznes.
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to model biznesu e-commerce, który nie wymaga posiadania magazynu. Właściciel sklepu nie dba o uzupełnianie stanów magazynowych czy pakowanie i wysyłkę zamówień. To pozwala mu się skoncentrować na marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta. W związku z tym jest to świetny sposób na pierwszy biznes czy jedna z opcji dywersyfikacji dochodu, którą można zająć się dodatkowo.
W przeciwieństwie do innych modeli biznesowych w sprzedaży internetowej, pośród: e-sklepów, aukcji, sprzedaży hurtowej, modeli subskrypcyjnych, white labelingu i private labelingu, to dropshipping wydaje się rozwiązaniem godnym uwagi.
Jest świetnym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku nowo powstałych oraz niewielkich firm, które nie posiadają własnego zaplecza magazynowego. Fakt ten sprawia, że nie muszą inwestować dużego kapitału np. w zakup towaru czy wynajem powierzchni magazynowych. Produkty przechowywane są w różnych magazynach, a obsługa sprzedaży internetowej w modelu dropshippingu polega na przyjęciu zamówienia i skontaktowaniu się z dostawcą. Nie musisz martwić się o nadmiar i niedobór towaru, ponieważ zawsze zamawiasz tylko produkty, których potrzebują twoi klienci.
Jak działa dropshipping?
Żeby móc kupić produkt, trzeba w ogóle zdawać sobie sprawę z tego, że on istnieje. Nie jest przypadkiem, że bestsellery w dropshippingu są wyjątkowe i bardzo istotne. A wszystko sprowadza się do ich odpowiedniej reklamy oraz budowania świadomości marki.
Do tego rodzaju biznesu niezbędne jest posiadanie sklepu internetowego. Choć wiele mówi się o lejkach sprzedażowych i sposobach zwiększających konwersje to zawsze najważniejsze pozostanie doświadczenie zakupowe, które możesz zagwarantować swoim klientom.
Twój sklep internetowy (zarówno wyglądem, jak i funkcjonalnością) powinien zachęcać odwiedzających do zapomnienia o troskach dnia codziennego i dawać im możliwość zafundowania sobie zasłużonego prezentu. Większość ludzi jest gotowa zapłacić wyższą cenę i cieszyć się tym momentem.
Zalety dropshippingu
Wśród niewątpliwych zalet tego modelu biznesowego podkreślić należy fakt, że dropshipping pozwala szybko i bez znacznych nakładów finansowych uruchomić sklep. Natomiast posiadacze działających już sklepów e-commerce mogą wprowadzić do sprzedaży nowe produkty bez inwestowania w magazyn i obawy o problemy związane z niesprzedaniem produktów. W przeciwieństwie do handlu internetowego możesz skorzystać z usługi dropshippingu i oferować mnóstwo produktów przy niewielkich kosztach.
Kolejna sprawa to mniej rzeczy na twojej głowie. Nie musisz planować zakupu, zajmować się pakowaniem czy wysyłką. W efekcie możesz skupić się na rozwoju i marketingu firmy. Nie musisz martwić się także zarządzaniem i kosztami związanymi z magazynem, obsługą zwrotów czy aktualizacją stanów magazynowych.
Sklep internetowy oparty o dropshipping może być prowadzony z dowolnego miejsca na świecie. Poza tym sprawia, że nie musisz martwić się o niesprzedane produkty.
To model biznesu łatwy do wdrożenia zarówno dla nowych przedsiębiorców otwierających własne biznesy, jak i dla firm, które posiadają już doświadczenie w sprzedaży internetowej. Dodatkowo w przypadku dropshippingu znaczny wzrost sprzedaży nie nakłada się na konieczność bardziej wytężonej pracy, ponieważ pakowaniem i wysyłaniem zamówień zajmuje się ktoś inny.
Strach sprawia, że wiele osób nie zakłada własnej firmy. Choć wszyscy rozumieją korzyści płynące z samozatrudnienia i niezależności, rozpoczęcie działalności gospodarczej w modelu dropshippingu niesie za sobą znacznie mniejsze ryzyko i koszty.
Możesz zmienić swoje hobby w biznes bez konieczności pracy na cały etat. Poza zarobionymi pieniędzmi, prowadząc własny biznes w oparciu o dropshipping, zdobywasz cenną wiedzę, umiejętności i doświadczenie, które mogą przydać się w przyszłości.
Dropshipping zyskuje na popularności. To jedyny rodzaj biznesu e-commerce, który pozwala przynieść znaczne zyski, nawet przy niskich kosztach początkowych. Poza tym można bezpiecznie korzystać z tego modelu biznesowego bez obawiania się o ryzyko.
Złote zasady dropshippingu. Jak odnieść sukces w tym modelu biznesu e-commerce?
Istnieje kilka zasad, które odróżniają najlepszych dropshipperów. Przeprowadzone badania pokazują, że aż 95% osób, które skorzystało z modelu biznesowego e-commerce, jakim jest dropshipping, w ciągu ostatnich 4 lat poniosło porażkę. Okazuje się, że skupiają się oni na zbyt szybkim zarabianiu pieniędzy i zapominają o tym, jak dobrze budować swój biznes. Tak naprawdę nie ma żadnej magicznej formuły. Poznaj sprawdzone patenty, z których dowiesz się, jak z sukcesem prowadzić dobry biznes dropshippingowy.
10 zasad dropshippingu, które musisz przestrzegać, aby odnieść sukces
Wysyłaj szybciej i z opcją śledzenia
Nic tak nie zabija biznesu e-commerce w dzisiejszych czasach, jak zbyt długi czas oczekiwania na zamówienie.
Stwórz własne opisy produktów
Skorzystaj z usług najlepszego copywritera, który przygotuje dla Ciebie atrakcyjny tytuł i opis produktu — treści, które będą interesujące dla Czytelnika oraz odpowiednio skonstruowane z zasadami SEO. Niesamowity opis produktu będzie nasycony emocjami, okraszony słowami kluczowymi oraz pokaże klientowi korzyści z posiadania danego produktu.
Zamów produkt testowy i zrób własne zdjęcia
To jeden niewielki szczegół, który wyróżnia amatorów od profesjonalistów. Atrakcyjne i autorskie zdjęcia przyciągają uwagę klienta. Amatorzy wstawiają zdjęcie producenta (takie samo jak zdjęcie u konkurencji) na białym tle. Dobrą praktyką biznesową jest wstawienie do swojego sklepu internetowego autorskiego zdjęcia. Najlepiej odpowiednio opisanego, by pomagało w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Poza tym umiejętnie wykonane zdjęcia to świetny sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji oraz zwiększenie postrzeganej wartości produktów. Dobrym pomysłem jest także umiejętność tworzenia filmów i reklama w formie video.
Zdecyduj się na sprzedaż produktów dobrej jakości
Nigdy nie podejmuj się sprzedaży produktów, których nigdy w życiu nie sprzedałbyś swoim znajomym, przyjaciołom i rodzinie. Nie wprowadzaj do swojego sklepu internetowego także towaru, którego sam nigdy byś nie kupił, ponieważ jest on niskiej jakości. Aby odnieść sukces — zarówno w sprzedaży tradycyjnej i e-commerce, musisz być dumy z tego, co sprzedajesz.
Wykorzystaj e-mail marketing
E-mail marketing to wyjątkowe narzędzie, które pozwala zachować kontakt z klientami na dłużej. Można je wykorzystać do tego, by dać im wartość. Zamiast spamować jedynie ofertami promocyjnymi, opowiedz historię swojego biznesu i zaoferuj interesujące ciekawostki lub wiedzę, bez ciągłego sprzedawania. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie potencjalnych klientów i chęć otwierania newslettera. Oczywiście można też dzięki e-mail marketingowi przeprowadzić ankietę, poinformować o nowych produktach czy zaoferować rabat. Jednak niech w twoim newsletterze przeważa wiedza.
Nie zapomnij o blogu na sklepie internetowym
Regularnie publikuj merytoryczne artykuły, nasycone wiedzą, której poszukują Twoi potencjalni odbiorcy. Blog sklepu internetowego to niesamowite narzędzie, które pozwala budować wizerunek i historię swojej marki oraz zadbać o widoczność w sieci. Zatrudnij zdolną copywriterkę SEO, która oferuje usługi copywritingu dla firm.
Zaplanuj ciężką pracę
Dropshipping to biznes jak każdy inny. Abyś mógł osiągnąć sukces, musisz poświęcić mu mnóstwo czasu i energii. Najpierw jednak uwierz w swoją firmę, a następnie naucz się niemal nią oddychać. Przesiąknij nią. W ten sposób stworzysz konkurencyjny model biznesowy, który będzie Cię wyróżniał spośród konkurencji. Pamiętaj, że prowadzenie biznesu — niezależnie od jego modelu — nie jest łatwe i proste. To nieustanne wzloty i upadki. Zaplanuj biznesowe cele na najbliższe tygodnie, miesiące i lata. A następnie wytrwale je realizuj.
Dbaj o klientów
Odpowiadaj na komentarze i prywatne wiadomości w mediach społecznościowych oraz na maile. Angażuj się, zadawaj pytania, by otrzymywać informacje zwrotne. Koncentruj się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku swojej marki. Nieustanne koncentrowanie się na potrzebach twojej grupy docelowej wyróżni Cię na tle konkurencji oraz ułatwi postrzeganie wartości twoich produktów. W efekcie pozwoli szybciej rozwijać działalność dropshippingową z większymi zyskami.
Dropshipping — oferta współpracy
Istnieje wiele polskich, jak i zagranicznych hurtowni dropshippingu, które oferują szeroką gamę produktów oraz wyjątkowe warunki współpracy. To świetny model biznesowy dla osób, które rozpoczynają sprzedaż e-commerce, chcą ograniczyć koszty związane z rozpoczęciem działalności czy w krótkim czasie poszerzyć ofertę istniejącego sklepu internetowego.
Współpraca w modelu dropshippingu z hurtownią pozwala ekspresowo rozpocząć sprzedaż. Zapewnia bogatą ofertę produktową. Dostarcza narzędzi, w których na bieżąco aktualizowane ceny i stany magazynowe. Poza tym współpracuje z firmami przewozowymi. Wyspecjalizowani w szybkiej realizacji zamówień pracownicy z uśmiechem pakują produkty zamówione w Twoim sklepie. Zawsze pamiętają o ich odpowiednim zabezpieczeniu na czas transportu. Realizacja zamówień z Twojego sklepu odbywa się bez żadnych śladów, które wskazywałyby na współpracę z inną firmą. Po rozpoczęciu współpracy otrzymujesz prosty w obsłudze panel klienta, miły i pomocny zespół, który rozwiąże każdy problem oraz dostęp do wszystkich zdjęć, opisów oraz profesjonalnych materiałów reklamowych. Jedyny koszt początkowy, jaki musisz ponieść po rozpoczęciu współpracy, to najczęściej ten związany z integracją systemu, na którym oparty jest Twój sklep internetowy z oprogramowaniem dropshippingu danej hurtowni. Jednak o szczegóły współpracy z hurtownią dropshippingu warto dopasować do potrzeb własnego biznesu.
Każdy przedsiębiorca, zarówno ten planujący rozpoczęcie działalności gospodarczej, jak i ten, który prowadzi już z sukcesami swój własny sklep internetowy, z pewnością znajdzie dla siebie odpowiednie propozycje.