Strona główna Biznes Dropshipping świetnym sposobem na biznes
Dropshipping świetnym sposobem na biznes

Dropshipping świetnym sposobem na biznes

przez Renata Zielezińska

Chcesz otworzyć własny sklep internetowy, ale przeraża cię cała logistyka z tym związana? Boisz się, że nie dasz rady zająć się magazynowaniem produktów, wysyłką zamówień, promocją sklepu i obsługą klienta? W dropshippingu, jak w każdym innym przedsięwzięciu, najlepsze wyniki osiągają ci, którzy są najlepiej przygotowani. Otwórz własny e-commerce w oparciu o dropshipping. Na czym on polega i w jaki sposób zająć się tego rodzaju biznesem? Przygotowałam kompendium wiedzy o dropshippingu, w którym odpowiadam na najpopularniejsze pytania.

 

 

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to model biznesu e-commerce, który nie wymaga posiadania magazynu. Właściciel sklepu nie dba o uzupełnianie stanów magazynowych czy pakowanie i wysyłkę zamówień. To pozwala mu się skoncentrować na marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta. W związku z tym jest to świetny sposób na pierwszy biznes czy jedna z opcji dywersyfikacji dochodu, którą można zająć się dodatkowo.

W przeciwieństwie do innych modeli biznesowych w sprzedaży internetowej, pośród: e-sklepów, aukcji, sprzedaży hurtowej, modeli subskrypcyjnych, white labelingu i private labelingu, to dropshipping wydaje się rozwiązaniem godnym uwagi.

Jest świetnym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku nowo powstałych oraz niewielkich firm, które nie posiadają własnego zaplecza magazynowego. Fakt ten sprawia, że nie muszą inwestować dużego kapitału np. w zakup towaru czy wynajem powierzchni magazynowych. Produkty przechowywane są w różnych magazynach, a obsługa sprzedaży internetowej w modelu dropshippingu polega na przyjęciu zamówienia i skontaktowaniu się z dostawcą. Nie musisz martwić się o nadmiar i niedobór towaru, ponieważ zawsze zamawiasz tylko produkty, których potrzebują twoi klienci.

 

Jak działa dropshipping?

Żeby móc kupić produkt, trzeba w ogóle zdawać sobie sprawę z tego, że on istnieje. Nie jest przypadkiem, że bestsellery w dropshippingu są wyjątkowe i bardzo istotne. A wszystko sprowadza się do ich odpowiedniej reklamy oraz budowania świadomości marki.

Do tego rodzaju biznesu niezbędne jest posiadanie sklepu internetowego. Choć wiele mówi się o lejkach sprzedażowych i sposobach zwiększających konwersje to zawsze najważniejsze pozostanie doświadczenie zakupowe, które możesz zagwarantować swoim klientom.

Twój sklep internetowy (zarówno wyglądem, jak i funkcjonalnością) powinien zachęcać odwiedzających do zapomnienia o troskach dnia codziennego i dawać im możliwość zafundowania sobie zasłużonego prezentu. Większość ludzi jest gotowa zapłacić wyższą cenę i cieszyć się tym momentem.

 

Zalety dropshippingu

Wśród niewątpliwych zalet tego modelu biznesowego podkreślić należy fakt, że dropshipping pozwala szybko i bez znacznych nakładów finansowych uruchomić sklep. Natomiast posiadacze działających już sklepów e-commerce mogą wprowadzić do sprzedaży nowe produkty bez inwestowania w magazyn i obawy o problemy związane z niesprzedaniem produktów. W przeciwieństwie do handlu internetowego możesz skorzystać z usługi dropshippingu i oferować mnóstwo produktów przy niewielkich kosztach.

Kolejna sprawa to mniej rzeczy na twojej głowie. Nie musisz planować zakupu, zajmować się pakowaniem czy wysyłką. W efekcie możesz skupić się na rozwoju i marketingu firmy. Nie musisz martwić się także zarządzaniem i kosztami związanymi z magazynem, obsługą zwrotów czy aktualizacją stanów magazynowych.

Sklep internetowy oparty o dropshipping może być prowadzony z dowolnego miejsca na świecie. Poza tym sprawia, że nie musisz martwić się o niesprzedane produkty.

To model biznesu łatwy do wdrożenia zarówno dla nowych przedsiębiorców otwierających własne biznesy, jak i dla firm, które posiadają już doświadczenie w sprzedaży internetowej. Dodatkowo w przypadku dropshippingu znaczny wzrost sprzedaży nie nakłada się na konieczność bardziej wytężonej pracy, ponieważ pakowaniem i wysyłaniem zamówień zajmuje się ktoś inny.

Strach sprawia, że wiele osób nie zakłada własnej firmy. Choć wszyscy rozumieją korzyści płynące z samozatrudnienia i niezależności, rozpoczęcie działalności gospodarczej w modelu dropshippingu niesie za sobą znacznie mniejsze ryzyko i koszty.

Możesz zmienić swoje hobby w biznes bez konieczności pracy na cały etat. Poza zarobionymi pieniędzmi, prowadząc własny biznes w oparciu o dropshipping, zdobywasz cenną wiedzę, umiejętności i doświadczenie, które mogą przydać się w przyszłości.

Dropshipping zyskuje na popularności. To jedyny rodzaj biznesu e-commerce, który pozwala przynieść znaczne zyski, nawet przy niskich kosztach początkowych. Poza tym można bezpiecznie korzystać z tego modelu biznesowego bez obawiania się o ryzyko.

 

Złote zasady dropshippingu. Jak odnieść sukces w tym modelu biznesu e-commerce?

Istnieje kilka zasad, które odróżniają najlepszych dropshipperów. Przeprowadzone badania pokazują, że aż 95% osób, które skorzystało z modelu biznesowego e-commerce, jakim jest dropshipping, w ciągu ostatnich 4 lat poniosło porażkę. Okazuje się, że skupiają się oni na zbyt szybkim zarabianiu pieniędzy i zapominają o tym, jak dobrze budować swój biznes. Tak naprawdę nie ma żadnej magicznej formuły. Poznaj sprawdzone patenty, z których dowiesz się, jak z sukcesem prowadzić dobry biznes dropshippingowy.

 

10 zasad dropshippingu, które musisz przestrzegać, aby odnieść sukces

 

Wysyłaj szybciej i z opcją śledzenia

Nic tak nie zabija biznesu e-commerce w dzisiejszych czasach, jak zbyt długi czas oczekiwania na zamówienie.

 

Stwórz własne opisy produktów

Skorzystaj z usług najlepszego copywritera, który przygotuje dla Ciebie atrakcyjny tytuł i opis produktu — treści, które będą interesujące dla Czytelnika oraz odpowiednio skonstruowane z zasadami SEO. Niesamowity opis produktu będzie nasycony emocjami, okraszony słowami kluczowymi oraz pokaże klientowi korzyści z posiadania danego produktu.

 

Zamów produkt testowy i zrób własne zdjęcia

To jeden niewielki szczegół, który wyróżnia amatorów od profesjonalistów. Atrakcyjne i autorskie zdjęcia przyciągają uwagę klienta. Amatorzy wstawiają zdjęcie producenta (takie samo jak zdjęcie u konkurencji) na białym tle. Dobrą praktyką biznesową jest wstawienie do swojego sklepu internetowego autorskiego zdjęcia. Najlepiej odpowiednio opisanego, by pomagało w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Poza tym umiejętnie wykonane zdjęcia to świetny sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji oraz zwiększenie postrzeganej wartości produktów. Dobrym pomysłem jest także umiejętność tworzenia filmów i reklama w formie video.

 

Zdecyduj się na sprzedaż produktów dobrej jakości

Nigdy nie podejmuj się sprzedaży produktów, których nigdy w życiu nie sprzedałbyś swoim znajomym, przyjaciołom i rodzinie. Nie wprowadzaj do swojego sklepu internetowego także towaru, którego sam nigdy byś nie kupił, ponieważ jest on niskiej jakości. Aby odnieść sukces — zarówno w sprzedaży tradycyjnej i e-commerce, musisz być dumy z tego, co sprzedajesz.

 

Wykorzystaj e-mail marketing

E-mail marketing to wyjątkowe narzędzie, które pozwala zachować kontakt z klientami na dłużej. Można je wykorzystać do tego, by dać im wartość. Zamiast spamować jedynie ofertami promocyjnymi, opowiedz historię swojego biznesu i zaoferuj interesujące ciekawostki lub wiedzę, bez ciągłego sprzedawania. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie potencjalnych klientów i chęć otwierania newslettera. Oczywiście można też dzięki e-mail marketingowi przeprowadzić ankietę, poinformować o nowych produktach czy zaoferować rabat. Jednak niech w twoim newsletterze przeważa wiedza.

 

Nie zapomnij o blogu na sklepie internetowym

Regularnie publikuj merytoryczne artykuły, nasycone wiedzą, której poszukują Twoi potencjalni odbiorcy. Blog sklepu internetowego to niesamowite narzędzie, które pozwala budować wizerunek i historię swojej marki oraz zadbać o widoczność w sieci. Zatrudnij zdolną copywriterkę SEO, która oferuje usługi copywritingu dla firm.

 

Zaplanuj ciężką pracę

Dropshipping to biznes jak każdy inny. Abyś mógł osiągnąć sukces, musisz poświęcić mu mnóstwo czasu i energii. Najpierw jednak uwierz w swoją firmę, a następnie naucz się niemal nią oddychać. Przesiąknij nią. W ten sposób stworzysz konkurencyjny model biznesowy, który będzie Cię wyróżniał spośród konkurencji. Pamiętaj, że prowadzenie biznesu — niezależnie od jego modelu — nie jest łatwe i proste. To nieustanne wzloty i upadki. Zaplanuj biznesowe cele na najbliższe tygodnie, miesiące i lata. A następnie wytrwale je realizuj.

 

Dbaj o klientów

Odpowiadaj na komentarze i prywatne wiadomości w mediach społecznościowych oraz na maile. Angażuj się, zadawaj pytania, by otrzymywać informacje zwrotne. Koncentruj się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku swojej marki. Nieustanne koncentrowanie się na potrzebach twojej grupy docelowej wyróżni Cię na tle konkurencji oraz ułatwi postrzeganie wartości twoich produktów. W efekcie pozwoli szybciej rozwijać działalność dropshippingową z większymi zyskami.

 

Dropshipping — oferta współpracy

Istnieje wiele polskich, jak i zagranicznych hurtowni dropshippingu, które oferują szeroką gamę produktów oraz wyjątkowe warunki współpracy. To świetny model biznesowy dla osób, które rozpoczynają sprzedaż e-commerce, chcą ograniczyć koszty związane z rozpoczęciem działalności czy w krótkim czasie poszerzyć ofertę istniejącego sklepu internetowego.

Dropshipping świetnym sposobem na biznes

Współpraca w modelu dropshippingu z hurtownią pozwala ekspresowo rozpocząć sprzedaż. Zapewnia bogatą ofertę produktową. Dostarcza narzędzi, w których na bieżąco aktualizowane ceny i stany magazynowe. Poza tym współpracuje z firmami przewozowymi. Wyspecjalizowani w szybkiej realizacji zamówień pracownicy z uśmiechem pakują produkty zamówione w Twoim sklepie. Zawsze pamiętają o ich odpowiednim zabezpieczeniu na czas transportu. Realizacja zamówień z Twojego sklepu odbywa się bez żadnych śladów, które wskazywałyby na współpracę z inną firmą. Po rozpoczęciu współpracy otrzymujesz prosty w obsłudze panel klienta, miły i pomocny zespół, który rozwiąże każdy problem oraz dostęp do wszystkich zdjęć, opisów oraz profesjonalnych materiałów reklamowych. Jedyny koszt początkowy, jaki musisz ponieść po rozpoczęciu współpracy, to najczęściej ten związany z integracją systemu, na którym oparty jest Twój sklep internetowy z oprogramowaniem dropshippingu danej hurtowni. Jednak o szczegóły współpracy z hurtownią dropshippingu warto dopasować do potrzeb własnego biznesu.

Każdy przedsiębiorca, zarówno ten planujący rozpoczęcie działalności gospodarczej, jak i ten, który prowadzi już z sukcesami swój własny sklep internetowy, z pewnością znajdzie dla siebie odpowiednie propozycje.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz