Strona główna Biznes Fenomen marki Slavia Cosmetics: dopiero powstała, a już zachwyca konsumentów
polska marka kosmetyków wegańskich z Gdańska — Slavia Cosmetics

Fenomen marki Slavia Cosmetics: dopiero powstała, a już zachwyca konsumentów

przez Renata Zielezińska

Każdego roku w Polsce i na świecie powstaje mnóstwo nowych marek kosmetycznych. Większość z nich przez lata próbuje wyróżnić się na tle konkurencji, powoli stawiając kroki w biznesie kosmetycznym. W przeciwieństwie do nich polska marka kosmetyków wegańskich z Gdańska — Slavia Cosmetics w fenomenalny sposób buduje swoją rozpoznawalność. Powstała kilka miesięcy temu, zachwyca formułami kosmetyków nasyconych słowiańskimi składnikami. Jest na tak bardzo intrygująca, że zyskała już mnóstwo fanów i zdobyła 2 nagrody kosmetyczne. W rozmowie z przedstawicielką marki Slavia CosmeticsKlaudią Sebesta — zapytałam o sekret spektakularnego rozwoju tego biznesu.

 

Jesteś kobietą wielu talentów: ukończyłaś prawo, pracowałaś w IT, tworzysz platformy edukacyjne. Stworzyłaś już jedną markę w branży beauty, jaką jest Manirouge. Skąd pomysł na drugą, mam tutaj na myśli Slavia Cosmetics?

Zgadza się, trochę już tego zrobiłam! Zdradzę Ci, że jeszcze robię podyplomowe studia MBA, tak dla wypełnienia czasu :). Manirouge to jednak oddzielny temat, podobna branża, ale jednak zupełnie inna. Zamiłowanie do branży beauty wyniosłam z domu rodzinnego. Moja babcia zajmowała się recepturowaniem kremów, dlatego od dziecka marzyłam o produkcji własnych kosmetyków. Kiedy nadarzyła się możliwość jej stworzenia przy współpracy z naszymi obecnymi wspólnikami, podjęliśmy ją bez wahania. Tak właśnie powstała Slavia Cosmetics.

receptariusz babci slavia cosmetics

Uważasz, że branża kosmetyczna to trudny biznes? Dlaczego?

Rynek kosmetyczny w Polsce jest wyjątkowo obszerny. W porównaniu z innymi krajami można zobaczyć znaczącą różnicę w ilości i jakości produktów do pielęgnacji. Jest to oczywiście powód do dumy, jednak każda kolejna nowa marka ma coraz większe wyzwanie, by się przebić i dotrzeć do klientów. Pod tym kątem nie jest to łatwy biznes, jednak ilość radości, jaką generuje, rekompensuje cały trud.

 

Co oferuje marka Slavia Cosmetics i do kogo jest adresowana?

Slavia Cosmetics to marka kosmetyków premium skierowana do kobiet 30+. Skupiamy się na tym, by nasze kosmetyki były połączeniem natury i nowoczesnych technologii, za co też otrzymaliśmy nagrodę EkoCuda Beauty Awards oraz nagrodę Diamenty Beauty 2023. Dzięki recepturom nasyconym odpowiednio dobranymi i stężonymi składnikami produkty Slavia są tak skuteczne.

 

Jakie kosmetyki znajdziemy w ofercie polskiej marki kosmetyków premium Slavia Cosmetics?

W Slavii skupiamy się przede wszystkim na pielęgnacji anti-ageing. Jesteśmy ekspertami w tworzeniu kosmetyków do pielęgnacji twarzy i tej kategorii się trzymamy. Tym, co wyróżnia nasze kosmetyki, jest odpowiednie połączenie silnych składników aktywnych pochodzących z natury, dzięki czemu finalny produkt jest tak skuteczny. Bardzo często dla osiągnięcia pożądanych efektów pielęgnacyjnych nie tylko sam skład ma znaczenie, ale również użycie odpowiednich proporcji różnych składników. Ponadto każdy z kosmetyków jest w pełni wegański, odpowiedni dla osób żyjących w zgodzie z naturą.

 

Czy Slavia Cosmetics może się pochwalić jakimiś sukcesami?

Marka Slavia Cosmetics miała swoją premierę w drugiej połowie 2022 roku, zaledwie kilka miesięcy temu, zatem dopiero podbijamy rynek. Pierwszym otrzymanym wyróżnieniem jest nagroda EkoCuda Beauty Awards, drugim nagroda w prestiżowym konkursie kosmetycznym Diamenty Beauty. Ponadto zgłasza się do nas wiele osób chcących nawiązać współpracę, co również jest dla nas pewnym wyznacznikiem na drodze do sukcesu.

 

Na czym polega Twoja codzienna praca w tworzeniu marki Slavia Cosmetics?

Aktualnie najwięcej czasu pochłania tworzenie nowych produktów. Wbrew pozorom proces od stworzenia koncepcji poprzez produkcję aż do wprowadzenia dopracowanego kosmetyku do sprzedaży jest niezwykle czasochłonny. Więcej o kulisach powstawania kosmetyków opowiadam na naszym profilu na Instagramie @slaviacosmetics.

polska marka kosmetyków wegańskich z Gdańska — Slavia Cosmetics

W jaki sposób dbacie o promocję marki Slavia Cosmetics?

Staramy się docierać do naszych docelowych odbiorców poprzez działania marketingowe zakrojone na szeroką skalę. Działamy w tej kwestii zarówno online, jak i offline. Nasi wspólnicy – Maciej Wieczorek (prowadzący kanał na Youtube Expert w Bentleyu, który ma 370 tys. subskrypcji) oraz Kacper Bisanz (prowadzący kanał na Youtube Smartlife – 37,5 tys. subskrypcji) – również aktywnie promują nową markę.

Czy prowadzenie firmy w branży beauty to trudne wyzwanie?

Tak, nie jest to łatwe zadanie. Bez znajomości specyfiki rynku i wcześniejszego doświadczenia może być ciężko stworzyć i wprowadzić nową markę.

 

Z jakimi trudnościami i wyzwaniami przyszło Wam się mierzyć w Slavii?

Na ten moment pojawiają się drobne zawirowania logistyczne. Jako nowej marce ciężko jest nam dokładnie przewidzieć zainteresowanie produktami. Ostatnio przerosło ono nasze najśmielsze oczekiwania, dlatego obecnie pracujemy na najwyższych obrotach, by zapewnić ciągłość w dostępności produktów w naszym sklepie internetowym.

Uważasz, że budowanie świadomości marki jest ważne? W jaki sposób Slavia Cosmetics dociera do kolejnych klientów?

Tak, jest to bardzo ważny element kreowania własnej marki. Co do jakości i skuteczności naszych produktów nie mamy choćby najmniejszych wątpliwości. Pozostaje zatem tylko trafienie do klientów i zbudowanie rozpoznawalności marki. Podejmujemy mnóstwo działań marketingowych – zarówno online, jak i offline. Uczestniczymy w różnego rodzaju eventach, takich jak Targi EkoCuda, czy Akademia Pozytywnych Kobiet. Dbamy również o nasze social media. Tworzymy treści edukacyjne, pokazujemy kulisy powstawania marki – wszystkie te działania mają na celu umożliwienie osobom, które do nas trafiają, poznania nas i nawiązania bliższej relacji.

 

Z Kobietą Biznesu – Klaudią Sebesta – przedstawicielką polskiej marki kosmetyków wegańskich Slavia Cosmetics rozmawiała Renata Zielezińska.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz