Spis treści
Home office na stałe wpisał się w naszą codzienność, a dzięki możliwości pracy hybrydowej pracownicy odwiedzają biuro tylko kilka razy w tygodniu. Wiele mikrofirm oraz JDG aktualnie prowadzi swoje biznesy zdalnie, to świetne rozwiązanie szczególnie dla Kobiecych Biznesów, Męskich Biznesów oraz rodziców, którzy prowadzą własne biznesy online. FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, sprawdziła, w które dni robocze mieszkańcy polskich miast najczęściej przemieszczają się taksówką w porannych i popołudniowych szczytach komunikacyjnych. Według tej analizy poniedziałki i piątki nie są dniami, w które chętnie odwiedzamy biura.
Do pracy od wtorku do czwartku
Analiza zamówień przejazdów FREENOW z ostatnich 10 tygodni wykazuje wyraźny trend popytu na poranne przejazdy w określone dni tygodnia. Na tej podstawie można stwierdzić, że Polacy bywają w biurze średnio 2-3 razy w tygodniu. Najwyższy popyt na przejazdy rano i po południu występuje od wtorku do czwartku, z czego w środę jest on najwyższy. W te dni szczyty zamówień przypadają w godzinach 6 – 7 rano, a także między 16 a 17. W środowe poranki popyt na przejazdy jest średnio o 60% wyższy niż w poniedziałki, co przekłada się nie tylko na bardziej zapełnione biura, ale też ulice.
Home office w europejskich miastach
FREENOW sprawdziło swoje dane w aż 150 europejskich miastach i – co ciekawe – środowa popularność biur to zjawisko widoczne w szczególności w stolicach. Pod tym względem Warszawa nie różni się niczym od miast takich, jak Londyn, Paryż czy Madryt. W każdym z nich odnotowuje się wyraźnie większe zainteresowanie porannymi kursami w środku tygodnia.
Home office to oszczędność czasu i pieniędzy dla firm i pracowników
Według ostatniego badania FREENOW wśród mieszkańców miast, aż jeden na trzech Polaków traci na dojazdy do pracy do dwóch godzin dziennie*1. Jeżdżąc rzadziej do biura, oszczędzamy jednak nie tylko czas, ale też pieniądze, które później możemy przeznaczyć na komfortowy przejazd taksówką, co – jak pokazują dane FREENOW – stało się normą dla wielu osób.
– "W okresach przed pandemią popyt na przejazdy w tygodniu roboczym rozkładał się równomiernie. Obecnie, dane FREENOW pokazują wyraźnie, jak popularność pracy hybrydowej wpłynęła na mobilność mieszkańców miast. Ten trend obserwujemy też w zmieniającej się ofercie benefitów pracowniczych. Coraz więcej osób, oprócz standardowej prywatnej opieki zdrowotnej czy karty sportowej, oczekuje właśnie dofinansowania przejazdów taksówką i innymi środkami transportu. Oferujemy takie rozwiązanie dla firm, w postaci Mobility Budget, czyli dedykowanej pracownikom oferty na prywatne przejazdy, w ramach konta firmowego FREENOW. Dla firm to jedna z form zachęcania osób pracujących hybrydowo, by częściej pojawiały się w biurze" – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.
*1 Ankieta przeprowadzona w marcu br. wśród 2341 użytkowników superaplikacji do zamawiania przejazdów FREENOW z ponad 10 największych polskich miast, w różnej grupie wiekowej.
Biznesowe materiały prasowe. Źródło: newseria.pl.