PolecanyBiznes.plWywiadyHome staging i projektowanie wnętrz absolutnym must-have w biznesie
home staging i projektowanie wnętrz w biznesie

Home staging i projektowanie wnętrz absolutnym must-have w biznesie

przez Renata Zielezińska

Są tacy przedsiębiorcy, którzy pewnego dnia podczas pracy w korporacji odkrywają w sobie pasję do stworzenia własnego biznesu. Takim przykładem jest Aleksandra Mizerska licencjonowana home stagerka i utalentowana projektantka wnętrz, która po latach pracy w korporacji postanowiła zmienić swoje życie i zająć się tym, co sprawia jej przyjemność. Zapraszam na rozmowę o roli projektowania i urządzania wnętrz w biznesie.

 

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z urządzaniem wnętrz i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł, by przekuć to we własny biznes?

Bardzo prozaicznie. Nie będę pewnie oryginalna. Pracowałam w korporacji i nie lubiłam tej pracy. Podjęłam decyzję o tym, że zacznę szukać nowej pracy. Wtedy mój mąż powiedział: "Zrób w końcu coś z tym projektowaniem, lepszego momentu nie będzie". No i zrobiłam. Znalazłam nową pracę, a równocześnie szkoliłam się z zakresu projektowania i rozwijałam własną markę.

 

Jakie usługi świadczysz?

Zajmuję się głównie home stagingiem oraz projektowaniem wnętrz. Mam także na swoim koncie sporo metamorfoz wnętrz małych biznesów oraz wnętrz prywatnych.

 

Do kogo są skierowane Twoje usługi?

Moje usługi są skierowane do inwestorów, inwestujących w nieruchomości oraz osób, które chcą sprzedać lub wynająć swoje mieszkanie. Do właścicieli nieruchomości na wynajem krótkoterminowy, którzy chcą, aby goście czuli się u nich fantastycznie oraz do nich wracali. Do przedsiębiorców, właścicieli małych biznesów np. salonów fryzjerskich, kosmetycznych itp. którzy potrzebują odświeżyć swoje wnętrza, nadać im charakteru. A także oczywiście do wszystkich, którzy potrzebują projektu wnętrza czy metamorfozy, bo czują, że ich wnętrze mogłoby być bardziej funkcjonalne, ale nie wiedzą, co mogą zmienić.

Aleksandra Mizerska - projektantka wnętrz i home stagerka

 

Czym jest home staging?

Home staging to przede wszystkim skuteczne narzędzie marketingowe. To przygotowanie nieruchomości w jak najkrótszym czasie, przy możliwie najmniejszych nakładach finansowych, po to, by osiągnąć jak najwyższą cenę transakcji. Home staging sprawia, że potencjalny klient zachwyca się nieruchomością już w momencie, gdy przegląda ogłoszenia. Statystyki mówią, że dzięki home stagingowi nieruchomości sprzedają lub wynajmują się 3 razy szybciej, a wartość transakcji jest nawet o 10% wyższa.

 

Na co zwracasz uwagę, projektując wnętrza prywatne?

Kiedy projektuję wnętrze prywatne, moim celem jest nie tylko stworzenie pięknej przestrzeni, ale także zoptymalizowanie jej pod względem funkcjonalności i komfortu. Planuję układy mebli, oświetlenie i kolory w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń i stworzyć harmonijną atmosferę.

home staging i projektowanie wnętrz w biznesie

Jaki jest przepis na zaprojektowanie wnętrz firmy, w której będzie się dobrze pracowało?

Biuro to miejsce, w którym pracownicy spędzają mnóstwo czasu każdego dnia. Warto więc zadbać o to, aby to wnętrze było nie tylko komfortowe i estetyczne, ale przede wszystkim, aby odpowiadało na potrzeby pracowników. Najważniejsze według mnie jest zaplanowanie układu biura tak, aby możliwie, jak najwięcej osób miało dostęp do naturalnego światła. A także zapewnienie odpowiedniej ilości przestrzeni, ergonomiczne meble, zaplanowanie kącika socjalnego czy miejsca do relaksu. To te elementy wpływają na komfort pracy. Warto również zadbać o zieleń w biurze, czy drobne, ale pomocne rozwiązania np. takie jak specjalne uchwyty i organizery na biurka.

 

Skąd czerpiesz inspiracje do urządzania kolejnych wnętrz?

Na przykład Pinterest jest źródłem inspiracji. Traktuję go często jako punkt wyjścia przy pracy nad nowym projektem, bo tam znajduję wnętrza i inspiracje z całego świata. Bardzo lubię też czytać papierowe wydania magazynów wnętrzarskich. Na pólkach mam mnóstwo archiwalnych numerów, z którymi nie potrafię się rozstać. W poszukiwaniu nowych inspiracji uczestniczę także w targach wnętrzarskich oraz różnych eventach i wydarzeniach, szkoleniach dla projektantów.

Bardzo inspirują mnie także miejsca, które odwiedzam, inne kraje, miasta i małe lokalne biznesy np. ukryte gdzieś w małych uliczkach cukiernie czy kawiarnie, pełne nietuzinkowych rozwiązań, które często są zaskakujące i odważne.

 

Z jakimi problemami spotykasz się najczęściej podczas procesu home stagingu?

Jeszcze niedawno powiedziałbym, że najczęstszy problem to ograniczony budżet, ale teraz to dla mnie chyba bardziej wyzwanie niż problem. Trudniejszy jest chyba sentyment i emocje, które prawie zawsze towarzyszą klientowi, gdy sprzedaje nieruchomość, z która wiąże się cała masa wspomnień.

 

Co podczas projektowania wnętrz jest najprzyjemniejsze?

Tu muszę wymienić 3 rzeczy, bo chyba nie umiem wybrać jednej. Przede wszystkim projektowanie wnętrz pozwala mi na wyrażenie mojej kreatywności i indywidualności. Tworzenie unikalnych i pięknych przestrzeni, które odzwierciedlają styl, osobowość i preferencje projektanta jest niezwykle satysfakcjonujące. Po drugie zadowolenie klientów, gdy widzą projekt, a potem jego realizację. Daje mi to ogromną motywację do działania. I po trzecie współpraca z klientami, innymi projektantami, wykonawcami, rzemieślnikami i dostawcami. To jest dla mnie zawsze bardzo cenna rzecz i często ciepłe relacje, które zostają nawet po zakończeniu całego procesu projektowego.

 

Co było najtrudniejsze na początku rozwoju własnego biznesu?

Dla mnie chyba najtrudniejsze było znalezienie równowagi, balansu pomiędzy pracą a życiem osobistym. Na początku, gdy łączyłam jeszcze pracę na etacie z rozwojem własnego biznesu, to wracając z jednej pracy, od razu wpadałam do drugiej. Jestem typem, który zawsze daje z siebie 100%, więc po pewnym czasie byłam już dość mocno zmęczona. Chociaż wmawiałam sobie i wszystkim dookoła, że tak nie jest. Gdy zostawiłam już etat, byłam tak szczęśliwa, że w końcu moja pasja stała się moją pracą, że znów praktycznie cały czas pracowałam. Teraz mam to już wszystko poukładane, aczkolwiek cały czas uczę się efektywnego zarządzania czasem.

 

Jak wygląda współpraca z projektantem wnętrz od A do Z?

Odniosę się tu do kompleksowego projektu mieszkania od podstaw. Proces współpracy ze mną dzieli się na kilka etapów:

  • Pierwszym jest organizacja – zaczynamy oczywiście od umowy i omówienia harmonogramu działań.
  • Kolejnym krokiem jest ankieta, z pytaniami dotyczącymi preferencji stylistycznych, materiałowych, technicznych oraz budżetu.
  • Następnie wspólnie omawiamy odpowiedzi oraz przygotowane przez inwestora inspiracje. Etap drugi to projekt koncepcyjny, tworzę propozycje układu funkcjonalnego projektowanej przestrzeni w formie modeli 3d. Już na tym etapie klient może zobaczyć przestrzennie projektowane pomieszczenia.
  • Wspólnie analizujemy przedstawione pomysły i wybieramy ten optymalny.
  • Kolejnym etapem jest wizualizacja. Pokazuje ona konkretną kolorystykę, materiały, faktury i meble.
  • Kolejny raz wspólnie z klientem omawiam projekt, wprowadzam zmiany i uwagi.
  • W tym momencie następuje ostatni etap, czyli projekt wykonawczy. To zestaw rysunków technicznych, które są niezbędne do realizacji wszystkich założeń projektowych, a także kosztorys i lista zakupów.
  • Klient może mi zlecić także nadzór autorski, czyli kontrolowanie zgodności realizacji robót wykończeniowych z projektem.

 

Co lubisz najbardziej w swoim biznesie?

To, że jest mój. I to, że nie muszę wstawać codziennie o 5:30, aby zdążyć na 8.00 do pracy.

home staging i projektowanie wnętrz w biznesie

Co, Twoim zdaniem, przyniosą nam kolejne miesiące w branży home stagingu?

W ostatnich latach branża home stagingu zdobywa rosnącą popularność na polskim rynku nieruchomości. Coraz więcej właścicieli nieruchomości zdaje sobie sprawę z tego, że inwestycja w profesjonalne przygotowanie mieszkania czy domu do sprzedaży przynosi realne korzyści. Myślę, że home staging, wzorem rynków zachodnich zagości na rodzinnym rynku nieruchomości na dobre.

 

Jakie są twoje biznesowe plany, marzenia i cele na przyszłość?

Obecnie moim najważniejszym planem i celem jest dalszy rozwój w branży home stagingu, nauka i doskonalenie moich umiejętności, dzięki czemu będę mogła dynamicznie reagować na zmieniające się trendy rynku nieruchomości. A marzeniem jest to, aby moja firma stała się rozpoznawalną marką, dostarczającą spersonalizowane rozwiązania dla każdego klienta.

 

I tego Ci życzę oraz mnóstwa zadowolonych klientów 🙂

Aleksandra Mizerska - projektantka wnętrz i home stagerka

Aleksandra Mizerska – od ponad 5 lat spełnia marzenia o pięknych, ciepłych, unikatowych, a przede wszystkim funkcjonalnych wnętrzach. Jest również certyfikowaną Home stagerką i dekoratorką wnętrz – urządza wnętrza, które zarabiają i ułatwiają sprzedaż lub wynajem nieruchomości. Odmienia lokale komercyjne, aby przyciągały więcej klientów. Wykonuje metamorfozy wnętrz.

Strona internetowa: https://mizustudio.pl/.

 

 

Szukasz historii ludzi biznesu oraz informacji o biznesie w Polsce i na świecie? Zaglądaj na najlepszy portal biznesowy PolecanyBiznes.pl.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz