Dobra kserokopiarka to urządzenie, które przyda się w każdej firmie. Możliwość skserowania, wydrukowania czy też zeskanowania dokumentów w wygodny sposób potrafi znacząco usprawnić pracę. Jakimi kryteriami kierować się kupując kserokopiarki do firmy? Podpowiadamy.
Nowa czy używana kserokopiarka — jaką wybrać?
Pierwszym dylematem, który powinno się rozwiązać, jest to, czy zakupić nowy sprzęt, czy może używany. Jest to bardzo istotna decyzja między innymi ze względów finansowych. W sklepach prowadzących sprzedaż kopiarek za nową kserokopiarkę trzeba zapłacić sporo więcej aniżeli za używaną. Trzeba jednak pamiętać, że przy zakupie fabrycznie nowego sprzętu nie trzeba się martwić o jego stan.
Mamy pewność, że jest to urządzenie złożone z nieużywanych wcześniej, zupełnie nowych komponentów. Można też liczyć na gwarancję producenta, która chroni nas przed kosztami napraw przez pierwsze nawet kilka lat korzystania ze sprzętu. W przypadku używanego urządzenia nie mamy żadnej pewności dotyczącej jego stanu. Taka kserokopiarka może być na skraju awarii, która będzie wymagać kosztownej naprawy.
Inne kryteria wyboru kserokopiarki do firmy
Znaczenie ma też rozmiar. Od wymiarów kserokopiarki zależy między innymi to, czy uda się ją wygodnie umieścić w biurze. W przypadku mniejszych powierzchni, znalezienie miejsca może okazać się niemożliwe. Jednocześnie sprzęt wraz z rozmiarami może też stracić nieco funkcji. Przeglądając oferty sklepów prowadzących sprzedaż kopiarek, ważne jest więc znalezienie kompromisu.
Liczy się również to, jak zaawansowane jest urządzenie. Najnowsze kserokopiarki oferują więcej przydatnych funkcji. Pozwalają na przykład na połączenie się za pomocą sieci i są wyposażone w swoje własne komputery. Aby wydrukować, czy też skopiować na nich dokumenty, wystarczy wysłać je na odpowiedni adres e-mail.
Na sam koniec dobrze będzie zwrócić uwagę na serwisowanie kserokopiarki, szczególnie jeśli ma być intensywnie używana. Nawet najlepsze urządzenia mogą wymagać czasem naprawy. Dlatego trzeba zorientować się w kosztach serwisowania czy też częstotliwości potencjalnych awarii.
Na popularnym portalu biznesowym PolecanyBiznes.pl każdy przedsiębiorca znajdzie mnóstwo porad i podpowiedzi.