PolecanyBiznes.plWiadomości biznesowe#JestemPewna: jak przedsiębiorcze Polki postrzegają pewność siebie?
Kampania społeczna #JestemPewna

#JestemPewna: jak przedsiębiorcze Polki postrzegają pewność siebie?

przez Biznesowe materiały prasowe

Pod koniec lutego 2024 roku w Warszawie odbyła się premiera kampanii społecznej #JestemPewna, zrealizowanej w ramach już dziesięcioletniej inicjatywy Sukces Jest Kobietą. To wspólny projekt kilkunastu polskich przedsiębiorczyń, które tym razem chcą podkreślić, jak ważne jest, aby kobiety doceniały swoje umiejętności i dzięki temu rosły zawodowo w siłę. Wcześniej aktywne prospołecznie businesswomen poruszały w mediach m.in. tematy nierówności na rynku pracy w kampanii #ToTylkoPłeć, czy też sposoby na podniesienie się po pandemii w kampanii #BiznesSięNiePoddaje.


 

Poczucie pewności siebie polskich przedsiębiorców i jego brak

Jedno z badań dotyczących pewności siebie* wśród Polek i Polaków przeprowadzone zostało przez Uniwersytet WSB Merito (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie). Udział w nim wzięli pracownicy 7 dużych korporacji zatrudniających w Polsce. Wyniki potwierdzają powszechny pogląd, że kobiety są z siebie mniej zadowolone niż mężczyźni. Mają niższe niż mężczyźni poczucie skuteczności oraz są mniej odporne na krytykę, a jedyny obszar, w którym wypadają lepiej od mężczyzn, to poczucie własnej atrakcyjności. Nawet co druga kobieta deklaruje negatywne myślenie o sobie (56 proc.), co czwarta jest tego pewna (26 proc.)! Badacze zapytali też Polaków czy kobiety mogą być szefami. Co prawda 82 procent ankietowanych kobiet i mężczyzn deklaruje, że wierzy w kompetencje kobiet do pełnienia funkcji kierowniczych. Jednak na deklaracjach się kończy, ponieważ z tym poglądem faktycznie utożsamia się jedynie 27 proc. ankietowanych! Dotyczy to w równym stopniu mężczyzn, jak i kobiet.

 

Kobieto biznesu, bądź pewna swojej wartości

I właśnie na takie podejście do tematu pewności siebie postanowiły zareagować praktyczki biznesu.

– "Pomysł na tę kampanię narodził się z inicjatywy bohaterek, aktywnych nie tylko zawodowo, ale również wrażliwych na edukację i wyrównywanie szans kobiet na rynku pracy. Podczas wielu rozmów, prowadzonych przy okazji sesji zdjęciowych, wywiadów i realizacji, to właśnie same przedsiębiorczynie poruszyły temat pewności siebie, tej biznesowej, jak i życiowej. Niestety, nasze pokolenie było wychowywane raczej w nurcie »siedź w kącie, aż cię znajdą«. Słyszałyśmy, że »dzieci i ryby głosu nie mają« czy »dziewczynki powinny być ciche i grzeczne«. Pokłosie tego widać bardzo dobitnie w polityce, w biznesie, w mediach. To właśnie musi głośno wybrzmieć, a dobre wzorce, zdrowej pewności siebie muszą pójść w świat. A kto może być lepszym głosem docierającym do młodych Polek, niż praktyczki biznesu, które od lat odnoszą sukcesy?" – podkreśla Aneta Zadroga, prezeska Grupy Medialnej Lifestyle, twórczyni inicjatywy Sukces Jest Kobietą, w ramach której realizowana jest kampania #JestemPewna.

 

Bohaterki kampanii #JestemPewna

A doświadczenie bohaterek kampanii #JestemPewna jest rzeczywiście imponujące. W inicjatywie udział wzięły:

  • Bogumiła Sroka – Brylantowa Managerka marki Forever (FLP)
  • Sylwia Mokrysz – prokurent firmy MOKATE S.A.
  • Mirella Piwiszkis – założycielka firmy INSPIRE
  • Krystyna Szeja – założycielka firmy budowlanej BAKS
  • Sylwia Pikul – współtwórczyni marki VIP Dystrybucja
  • Wioletta Podstawka – Central Eastern Europe Recruitment Centre Lead, DHL Supply Chain
  • Agata Wydmańska – Head of Marketing&Communications CEE, DHL Supply Chain
  • Katarzyna Matuszewska – Operation Excellence Director CEE, DHL Supply Chain
  • Agnieszka Owczarek – prezeska w QUAEL Sp. z o.o.
  • Agnieszka Kośnik-Zając – twórczyni marki BABIANA
  • Beata Hudziak-Nagórska – prezeska Kancelarii 8TAX
  • Katarzyna Szulim – prezeska Commfort Safety
  • Monika Chajęcka – prezeska WelcomeFinance
  • Danuta Ochał – wiceprezeska firmy LaserTec S.A.
  • Joanna Nogaj-Ossowska – kosmetologia medyczna i estetyczna
  • Wioletta Flach – prezeska marki Chlordioxid Academic Polska
  • Marzena Kulesza – założycielka marek: Qul-Dent i MA PERLA

Gościnią specjalną podczas premiery była Klaudyna Cichocka-Volkov – założycielka alternatywnej szkoły podstawowej Łobuziaki we Wrocławiu.

 

Premiera kampanii społecznej #JestemPewna

Wydarzenie rozpoczął wernisaż w Zbylut Galerii w DM KLIF. Na wystawie podziwiać można było plakaty 17 Bohaterek kampanii #JestemPewna, na których każda z nich podzieliła się swoim osobistym mottem, dotyczącym tej zawodowej i życiowej pewności siebie. Po wernisażu odbyła się merytoryczna debata w ramach inicjatywy K2 Spotkania na Szczycie, którą poprowadziła Małgorzata Ohme, dziennikarka i psycholożka, która powiedziała, że "pewność siebie jest nam potrzebna. Musimy się jej uczyć i budować ją w sobie".

 

Pewność siebie dla polskich przedsiębiorczyń

Oto, czym jest pewność siebie dla bohaterek kampanii:

  • Mirella Piwiszkis – #JestemPewna, bo działam. Bezczynność bowiem rodzi wątpliwości i strach.
  • Sylwia Mokrysz – #JestemPewna, bo działam zgodnie ze swoim sercem.
  • Agnieszka Owczarek – #JestemPewna, że pewność siebie budujemy w oparciu o przekonanie o samym sobie.
  • Agnieszka Kośnik-Zając – #JestemPewna, że siła tkwi w determinacji, odwaga w nowych wyzwaniach, satysfakcja w spełnianiu marzeń.
  • Monika Chajęcka – #JestemPewna, wiem, że pozytywna energia i dobre relacje z ludźmi zawsze budują biznes, gospodarkę i szczęście.
  • Agata Wydmanska – #JestemPewna, bo widzę siłę kobiet manifestującą się w naszej zdolności do przezwyciężania trudności i wspierania się nawzajem w każdym wyzwaniu.
  • Katarzyna Matuszewska – #JestemPewna, bo wiem, że mam wpływ i że razem możemy więcej.
  • Wioletta Podstawka – #JestemPewna, bo szukam i znajduję plusy w każdej sytuacji.
  • Katarzyna Szulim – #JestemPewna, bo… doświadczanie życia jest najlepszą siłą napędową tego pewnika.
  • Bogumiła Sroka – #JestemPewna, bo wierzę w ludzi i ich potencjał. Inspiruję do działania, tworzenia i budowania lepszego świata, opartego na współpracy i empatii.
  • Krystyna Szeja – #JestemPewna, bo wiem, kim jestem.
  • Joanna Nogaj – #JestemPewna, bo wierzę w siebie, mam wiedzę, umiejętności i najważniejsze… zaufanie Klientek.
  • Wioletta Flach – #JestemPewna, że najważniejszą cechą pewności siebie jest wiara w siebie i w to, co robimy. Dzięki niej osiągamy obrany cel i spełniamy marzenia.
  • Beata Hudziak – #JestemPewna, bo wiem, że niemożliwe nie istnieje.
  • Sylwia Pikul – #JestemPewna, że sukces jest moim przeznaczeniem.
  • Marzena Kulesza – #JestemPewna, bo jestem kobietą, która ma poczucie własnej wartości.
  • Danuta Ochał – #JestemPewna, że opanowanie przekłada się na działanie, a to zwiększa poczucie własnej wartości i pewność siebie.

Kampania społeczna #JestemPewna

– "Dziękuję wyjątkowym bohaterkom kampanii i najlepszemu zespołowi świata za kolejny wyjątkowy i wyróżniający się na polskim rynku medialnym projekt, który małymi krokami przybliża Polki do zajmowania faktycznie należnego im miejsca w przestrzeni biznesowej" – podkreśliła Dagmara Wójcik-Jędrzejewska, koordynatorka kampanii z GM Lifestyle.

Zdjęcia z kampanii można podziwiać w Zbylut Galerii w Domu Mody KLIF w Warszawie. Wiosną na rynku ukaże się 9. edycja książki pt. Sukces Jest Kobietą – Łączy nas Biznes, w której znajdą się obszerne wywiady ze wszystkimi bohaterkami kampanii. Inicjatywa będzie również promowana przez cały 2024 rok na wydarzeniach, konferencjach i warsztatach w całej Polsce, a także w mediach biznesowych, które podejmują temat kobiet w biznesie.

 

*Badanie "Uwierz w siebie" przeprowadzone w 2021 roku, jednym z autorów badania jest Uniwersytet WSB Merito (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie).

Powiązane artykuły

Napisz komentarz