Strona główna Wiadomości biznesowe Kolor roku 2024 w biznesie. Jak go wykorzystać w firmie?
Kolor roku 2024 w biznesie

Kolor roku 2024 w biznesie. Jak go wykorzystać w firmie?

przez Biznesowe materiały prasowe

Kolory w biznesie są istotnym elementem identyfikacji wizualnej. Zdaniem Instytutu Pantone kolor roku 2024 to Peach Fuzz, czyli subtelny brzoskwiniowy. Jest symbolem życzliwości, troski, czułości. Poprawia samopoczucie i przynosi spokój. Jak wykorzystać kolor roku 2024 w komunikacji marki?

 

Peach Fuzz wybrany przez Pantone kolorem roku 2024 reprezentuje aktualne trendy, aspiracje i nastroje społeczne. To nie tylko barwa, lecz także przekaz, który może oddziaływać na wszystkie dziedziny życia, także na komunikację biznesową firm.

 

Komunikacja z klientami w biznesie

Jednym z elementów prowadzących do sukcesu w biznesie jest odpowiednia komunikacja marki ze skupioną wokół niej społecznością oraz klientami. Przekłada się ona na postrzeganie marki oraz poziom sprzedaży. Kolor roku 2024, czyli Peach Fuzz oznacza bliskość, życzliwość i empatię. Warto zainspirować się nim w komunikacji marketingowej, ponieważ może powodować większe zaangażowanie klientów czy budować trwałe relacje z marką.

 

Jak wykorzystać kolor roku 2024 w komunikacji biznesowej?

 

Personalizowane przekazy

Świetnym pomysłem jest dopasowanie komunikacji marki do potrzeb, preferencji oraz oczekiwań klientów. W tym celu doskonale sprawdzą się spersonalizowane wiadomości e-mail czy interakcje w mediach społecznościowych będące oznaką troski i zrozumienia potrzeb odbiorcy.

 

Wspierające treści i porady

Kolejna wskazówka to dostarczanie wartościowej treści w postaci porad ekspertów, artykułów, poradników związanych ze zdrowym stylem życia, budowaniem relacji międzyludzkich czy równowagi emocjonalnej. Tego typu materiały nie tylko edukują, ale także dostarczają cennych wskazówek, które wpływają na poprawę jakości życia codziennego. W tej kwestii wiele mogą pomóc empatyczni i profesjonalni copywriterzy SEO świadczący usługi pisania tekstów dla firm.

 

Angażujące działania społeczne

W 2024 w dobrym tonie i zgodne z symboliką koloru Peach Fuzz będzie zapoczątkowywanie projektów charytatywnych, działań i kampanii społecznych czy projektów lokalnych i regionalnych. Szczególnie tych, które angażują w dobro środowiska naturalnego lub społeczności. To świetny sposób, by pokazać, że marka dba nie tylko o ludzi, ale także o lokalną społeczność czy otaczający ją świat.

 

Wsparcie oparte na empatii

Obsługa klienta w biznesie jest szalenie istotnym czynnikiem warunkującym sukces. Firmy zorientowane na klienta rozumieją jego problemy, a dzięki odpowiednio zaprojektowanej komunikacji potrafią budować lojalność. Empatia i zrozumienie w kontakcie z klientem sprawia, że marka staje się nie tylko przyjazna, ale także bliższa sercu.

 

Brzoskwiniowa komunikacja bliskości w 2024 roku

– "Po pandemii dla klientów ważna jest komunikacja z perspektywy empatii i zrozumienia, taka, która buduje relacje międzyludzkie. Klienci oczekują, że marki będą bliżej nich, wyrażając troskę oraz zrozumienie. A to doskonale koresponduje z kolorem roku 2024 wybranym przez Pantone" – podkreśla Sebastian Kopiej z Commplace.

Badanie przeprowadzone przez TERRITORY Influence dowodzi, że 60% ankietowanych ufa treściom innych użytkowników bardziej niż oficjalnemu przekazowi marek. Zdecydowanie większy wpływ na decyzje zakupowe mają treści UGC (User-Generated Content), opinie influencerów, rekomendacje blogerów czy znajomych. Fakt ten jasno pokazuje, że komunikacja oparta na autentyczności i relacjach staje się jednym z ważniejszych elementów budowania zaufania klientów.

 

Autentyczność w biznesie i relacje z klientem

– "W czasach komunikacji opartej na relacjach, niezbędnym aspektem sukcesu w biznesie jest autentyczność oraz bliskość z klientami. Kolor roku 2024 Peach Fuzz jest fantastyczną inspiracją dla firm. Zachęca, by komunikacja odzwierciedlała wartości, których oczekuje społeczeństwo – troskę, życzliwość i empatię" – dodaje Sebastian Kopiej.

 

Peach Fuzz jako filozofia biznesu

Peach Fuzz, czyi kolor roku 2024 inspiruje branżę wnętrzarską, kosmetyczną czy modową, ale także jest wyzwaniem dla firm w dopasowywaniu komunikacji, która pomoże marce być bliżej klientów oraz docierać do nowych konsumentów poprzez wyrażanie ich wartości i potrzeb. Peach Fuzz to nie tylko odcień, ale filozofia biznesu, która może nakreślać trendy w komunikacji marketingowej na kolejne lata.

 
Opracowano na podstawie materiałów prasowych, źródło: https://biuroprasowe.commplace.pl/brzoskwiniowa-komunikacja-wizja-bliskosci-marek-w-swietle-koloru-roku-2024/.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz