Spis treści
"E-commerce 2023 – szanse, trendy, wyzwania" to kolejna edycja corocznej konferencji organizowanej przez Konfederację Lewiatan w tym roku odbędzie się w dniach 21 i 22 czerwca. Przygotowano interesujące panele i warsztaty, podczas których uczestnicy przeanalizują dynamiczne zmiany zachodzące na rynku e-handlu. Dowiedz się, dlaczego również Ty musisz koniecznie wziąć udział w tym wydarzeniu biznesowym!
Tematy ważne dla rynku e-commerce w Polsce
Eksperci i praktycy wymienią się doświadczeniami i wiedzą oraz zastanowią, co zmiany oznaczają dla rynku e-commerce w Polsce. Wśród tegorocznych tematów pod dyskusję poddane będą takie kwestie jak:
- E-commerce po pandemii, czyli które z praktyk zostały z nami na dłużej i jakie wnioski wyciągnął biznes z pandemicznych problemów?
- W jaki sposób firmy mogą spełnić rosnące oczekiwania ze strony konsumentów?
- Które z globalnych nowych trendów mogą zagościć wkrótce na polskim rynku?
- Nowe technologie i sztuczna inteligencja w e-commerce.
- Mikropłatności – nowy trend w e-commerce.
"E-commerce 2023 – szanse, trendy, wyzwania" – dlaczego warto wziąć w niej udział w tym wydarzeniu biznesowym?
W pierwszym panelu dyskusyjnym "Wejście we współpracę z internetową platformą handlową – próba bilansu" przedstawiciele rynku fashion, rynku dostawców rozwiązań cyfrowych oraz sektora FMCG wspólnie wyjaśnią kwestie:
- Możliwości i korzyści, jakie daje współpraca z platformą handlu elektronicznego (marketplace).
- Warunków, jakie należy spełnić, by wejść we współpracę z platformą.
Zagadnienie "7 gorących tematów e-commerce: szanse, trendy, wyzwania" omówi gość specjalny wydarzenia – Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director w Bluerank i przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Odpowie na pytania:
- Czym żyje dziś e-handel?
- Co generuje jego rozwój?
- Co mu zagraża?
- Z czym branża będzie mierzyć się w najbliższej przyszłości?
Drugi panel dyskusyjny pt.: "Jak nie zostać w tyle – nowe technologie w e-commerce. Sztuczna inteligencja wesprze handel w sieci?" poprowadzi Eliza Turkiewicz, specjalistka w Departamencie Rynku Cyfrowego, Konfederacji Lewiatan. Udział w nim wezmą Kamil Paduch – pełnomocnik zarządu Tide Software oraz przedstawiciele sektora FMCG, sektora bankowego i e-handlu. Eksperci rozważą kwestie:
- Jak dalece nowe rozwiązania cyfrowe zapewniają prostsze, bardziej płynne, wygodniejsze, spersonalizowane doświadczenie zakupowe?
- Czy AI już teraz pomaga w pozyskiwaniu nowych grup klientów?
- Czy asystenci głosowi i czatboty będą standardowym elementem obsługi klienta w e-commerce?
- W jakim stopniu rozwiązania VR and AR (rozszerzona i wirtualna rzeczywistość) mają szansę zawojować sektor?
Trzeci panel dyskusyjny zatytułowano: "Mikropłatności – nowy trend w e-commerce". Poprowadzi go dr Aleksandra Musielak – Dyrektorka Departamentu Rynku Cyfrowego Konfederacji Lewiatan. Do udziału w nim zaproszono Krystiana Markiewicza – Regional Sales Directora Blue Media, Daniela Jędrzejczyka – CRM Operations Managea Huuuge Games oraz przedstawiciela rynku wydawniczego w Polsce. Specjaliści odpowiedzą na pytania:
- Czy będziemy świadkami ujednolicenia, czy też rozdrobnienia rozwiązań służących tym transakcjom?
- W jaki sposób instytucje publiczne, w tym regulatorzy, powinni spoglądać na rozwój tych usług?
- Jak mikropłatności definiują dziś dostęp do produktów i usług, a z perspektywy uczestników rynku e-commerce – determinują kierunki i tempo rozwoju handlu w sieci?
Zagadnienie "Jak system podatkowy wpłynie na rozwój rynku e-commerce?" omówi Tomasz Michalik – doradca podatkowy, partner MDDP. Choć dyskusje dotyczące e-handlu zwykle koncentrują się na kwestiach wdrożeń technologicznych i czynników wzrostu samego rynku, to ogromny wpływ na jakość i dynamikę e-commerce mają regulacje prawne; z jednej strony dotyczące praw konsumenta, z drugiej jednak – w zakresie rozwiązań podatkowych. Ich stabilność i przewidywalność mają niebagatelne dla biznesu znaczenie. Od dawna obowiązuje w Polsce pakiet VAT e-commerce, a w przyszłym roku na operatorów platform nałożony zostanie obowiązek raportowania w związku z implementacją dyrektywy UE DAC7. Do tego dochodzą nowe koncepcje opodatkowania i zmieniające się rozumienie podatnika i usług w sieci. Wreszcie, jak rozumieć dostęp do danych użytkowników jako pewnej wartości – rodzaju kapitału bądź "ceny" za bezpłatny dostęp do usług online.
Kiedy odbędzie się konferencja "E-commerce 2023 – szanse, trendy, wyzwania"
- 21 czerwca – stacjonarnie – godz. 9:00, Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50, Warszawa.
- 22 czerwca – warsztaty online.
Więcej informacji o wydarzeniu: E-commerce 2023 – szanse, trendy, wyzwania – Konfederacja Lewiatan.