PolecanyBiznes.plBiznesKsiążka BiznesowaKsiążki dla przedsiębiorców – przegląd nowości marzec 2024
Książki dla przedsiębiorców – przegląd nowości marzec 2024

Książki dla przedsiębiorców – przegląd nowości marzec 2024

przez Renata Zielezińska

Odnoszący sukcesy właściciele firm, przedsiębiorcy i kobiety biznesu czytają mnóstwo książek, by zdobyć wiedzę niezbędną do rozwijania biznesu oraz spojrzeć na swoją firmę z zupełnie innej perspektywy. Zapraszam na przegląd nowości – książek dla przedsiębiorców w marcu 2024.

 

Książki dla przedsiębiorców

Czytanie książek dla właścicieli firm, kobiet biznesu i przedsiębiorców jest świetnym sposobem nauki. Książki biznesowe pozwalają spojrzeć na pewne sprawy z zupełnie innego punktu widzenia, inspirują do działania, podpowiadają pewne rozwiązania czy uczą nowego podejścia do biznesu. Większość odnoszących sukcesy milionerów i miliarderów czyta książki, ponieważ jest to doskonały sposób nauki od innych przedsiębiorców i ekspertów w swojej dziedzinie, którzy jako praktycy znają temat.

Biblia webwritingu

 

Biblia webwritingu

"Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo" to książka napisana przez Dariusza Puzyrkiewicza. Autor w poradniku udowadnia, że dobry copywriter nigdy nie będzie musiał obawiać się o swoją pracę ani szarpać się ze sztuczną inteligencją. Treści napisane przez wytrawnego copywritera mają w sobie to coś – są zaskakujące, intrygujące, niepowtarzalne. Już we wstępnie do książki Dariusz Puzyrkiewicz obala mit, że czasy sztucznej inteligencji to koniec ery copywriterów, pisząc, że świat bez słów, a co za tym idzie, również bez tekstu pisanego, nie istnieje. W poradniku znajdziesz podstawy i bardziej zaawansowane techniki webwritingu, które zdecydowanie ułatwią tworzenie tekstów biznesowych.

Twoja firma w social mediach

 

Twoja firma w social mediach

Nie wyobrażamy sobie życia bez social mediów. Co więcej, gdy któreś z nich nie działa, czujemy, jakbyśmy tracili kontakt ze światem. Na ulubione media społecznościowe zaglądamy nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt razy dziennie. A w przypadku firmy istniejącej w social mediach z biciem serca śledzimy każdą wzmiankę. Książka pt. "Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone" Marcina Żukowskiego to absolutny niezbędnik, jeśli chodzi o lektury obowiązkowe dla przedsiębiorcy w dzisiejszych czasach. Jak sam autor pisze "Trochę nie masz wyjścia – jeśli chcesz prowadzić firmę w XXI wieku, musisz ją prowadzić także w sieci". Z poradnika dowiesz się:

  • W których mediach założyć konto firmy?
  • Jak skutecznie prowadzić biznes w social mediach?
  • Jak reklamować firmę w mediach społecznościowych?
  • Jak prowadzić komunikację z klientami w social mediach?

Znajdziesz w niej nie tylko przegląd dostępnych narzędzi, ale także mnóstwo podpowiedzi jak wykorzystać social media w rozwoju biznesu.

10 zasad dowożenia projektów nierealnych

 

10 zasad dowożenia projektów nierealnych

Książka pt. "10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych" to publikacja, która przygotowuje kierownika projektu do pracy w rzeczywistym środowisku biznesowym oraz z prawdziwym klientem. Poradnik ten jest zbiorem najważniejszych zasad, które pomagają z sukcesem ukończyć nawet najbardziej nierealny projekt ze względu na czas, finanse czy wymagania techniczne. Autor prezentuje podejście pragmatyczne oraz zasady, które ułatwiają radzenie sobie ze zmieniającymi się wymaganiami, mnóstwem oczekiwań oraz chaosem zmian. Podzielona na 3 części książka rozpoczyna się od wyjaśnienia pojęcia projektów nierealnych. Następnie autor szuka odpowiedzi na pytania, jak i dlaczego one powstają, a także rozważa, czy można sprawić, aby zakończyły się sukcesem. W części drugiej Marcin Dąbrowski opisuje zasadność certyfikatów względem praktyki i doświadczenia. Następnie udowadnia bezradność metodyk i certyfikatów w zderzeniu z kluczowymi problemami projektów nierealnych oraz podkreśla, że najważniejszą sprawą jest wiedza praktyczna. Trzecia część książki to tytułowe 10 zasad, które ułatwiają realizację projektów z sukcesem, czyli:

  • Zasada 1: Zaangażuj się w negocjacje kontraktu.
  • Zasada 2: Zdefiniuj, co oznacza "dowiezienie" projekt.
  • Zasada 3: Bądź przydatny i pokazuj zaangażowanie.
  • Zasada 4: Buduj relacje oraz siłę wpływu.
  • Zasada 5: Skup się na postępach, bądź pragmatyczny.
  • Zasada 6: Wywieraj presję i wykorzystuj swoją pozycję.
  • Zasada 7: Świadomie zarządzaj przepływem informacji.
  • Zasada 8: Dbaj o kondycję finansową projektu.
  • Zasada 9: Twórz i dokumentuj własną historię projektu.
  • Zasada 10: Skup się na długoterminowej relacji z klientem.

Kupiec alfa

 

Kupiec alfa

Współpraca sprzedawców i zakupowców w biznesie jest bardzo istotna. Sprzedawcy chcą sprzedawać jak najwięcej i po najkorzystniejszych dla siebie warunkach. Zakupowcy natomiast chcą kupować dokładnie to, czego potrzebuje firma po możliwie najniższej cenie. W związku z tym zakupowcy nieustannie bronią się przed trikami i sposobami sprzedawców. Poradnik pt. "Kupiec alfa. Przewodnik po efektywnych zakupach i negocjacjach" autorstwa Adriana Prościaka to kompendium wiedzy dotyczące głównych zasad rządzących zakupami. Obszerna publikacja składa się z 3 części. Pierwsza prezentuje podstawy zakupów w biznesie, czyli zarządzanie zakupami, wybór dostawców, dokumentację w procesie zakupowym, regulację kompetencji w zakupach, kompetencje i rozwój zawodowy kupca, triki i techniki sprzedawców, zarządzanie projektami zakupowymi. Druga część dotyczy negocjacji biznesowych, natomiast trzecia omawia wybór i audyt dostawców.

Od zera do miliardera

 

Od zera do miliardera

Poradnik "Od zera do miliardera. 18 reguł bogacenia się i korzystania z możliwości bez ograniczeń", którego współautorami są Pira Andres oraz Vitale Joe pokazuje, że możemy kształtować swoją przyszłość. Oznacza to, że każdy człowiek może robić i zdobyć to, czego pragnie, dotrzeć tam, gdzie chce i stać się tym, kim chce. Publikacja łączy w sobie pasjonującą biografię z podręcznikiem sukcesu oraz zbiorem 18 zasad. Ułatwiają one odkrywanie samego siebie oraz pokazują jak przyciągać bogactwo i tworzyć niebywałe możliwości. Anders Pira to seryjny biznesmen, który po ukończeniu 30 lat został milionerem, w wieku 35 lat był miliarderem. Dr Joe Vitale to prekursor marketingu hipnotycznego. W poradniku znajdziesz 18 reguł bogacenia się i korzystania z możliwości bez ograniczeń takich jak:

  • Prowadź życie w skupieniu.
  • Podejmuj ryzyko, bierz odpowiedzialność, działaj.
  • Skup się na "jestem".
  • Czas na namysł: traktuj go priorytetowo.
  • Celebrowanie uzależnienia od dokonywania postępów.
  • Prawo natchnionego dawania.
  • Wdzięczność.
  • Myśl z takim rozmachem, by inni czuli się nieswojo.
  • Poczuj pasję.
  • Bądź panem swoich emocji.
  • Spodziewaj się problemów.
  • Doceń moc przeprosin.
  • W zdrowym ciele zdrowy duch.
  • Płać więcej, dawaj więcej, zachowuj więcej.
  • Naśladuj mentorów i ucz się od nich.
  • Inwestuj w swoich pracowników.
  • Ceń pozytywność bardziej niż wyniki.
  • Rób. Bądź. Miej.

Ty też możesz być bogaty

 

Ty też możesz być bogaty

Książka pt. "Ty też możesz być bogaty" to moim zdaniem absolutne must-have w biblioteczce każdego przedsiębiorcy. Dowiesz się z niej jak posługiwać się zasadą odpowiadającą za wszelkie bogactwo na świecie. To ekscytująca publikacja dzięki której:

  • Zrzucisz kajdany ograniczeń i ubóstwa.
  • Poznasz zasady, jakimi rządzi się bogactwo.
  • Zrozumiesz, czym jest dobrobyt.
  • Zmienisz swoje mentalne nawyki.
  • Wcielisz w życie ćwiczenia ułatwiające wzbogacenie się.
  • Odkryjesz sekret bogactwa.
  • Dostroisz umysł do idei bogactwa.
  • Poznasz zależności pomiędzy twoim myśleniem a sytuacją finansową.

Poradnik Roberta A. Russela pt. "Ty też możesz być bogaty" to jedna z niezwykłych publikacji dotyczących mindsetu i finansów, która w moim przekonaniu powinna być lekturą obowiązkową nie tylko dla przedsiębiorców i właścicieli firm. Z jednej strony szokuje, z innej uczy zwracać uwagę na to, co istotne.

Książki biznesowe – przegląd nowości marzec 2024

 

Książki biznesowe

Prowadzę własny biznes już 12 lat. Dla mnie książki dla przedsiębiorców i książki biznesowe to niezwykła skarbnica wiedzy, informacji i motywacji dotyczących budowania i umacniania pozycji firmy. Chętnie sięgam po nie od lat. A najbardziej lubię poradniki i książki biznesowe napisane przez praktyków, którzy wypełniają stronice swoich publikacji mnóstwem wskazówek i porad dotyczących prowadzenia biznesu oraz mindsetu. Już niebawem przygotuję kolejny przegląd nowości wydawniczych w kategorii książki biznesowe oraz książki dla właścicieli firm, przedsiębiorców i przedstawicieli świata biznesu.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz