Spis treści
Gala e-Commerce Polska Awards 2023 odbyła się po raz 11-sty. W ten sposób Izba Gospodarki Elektronicznej wybrała najlepsze firmy polskiego e-handlu w najbardziej renomowanym konkursie w branży. Docenione zostały marki, które wyróżniają się wizją rozwoju biznesu, innowacyjnym podejściem oraz sukcesami komercyjnymi. Bal na krakowskim rynku i przejażdżka konnymi powozami zakończyły tę edycję nagrody, w której coraz większą rolę odgrywają firmy e-MŚP. Gala odbyła się w Hotelu Crystal Palace w Krakowie.
Biznes e-commerce w Polsce
Jak co roku firmy zajmujące się e-sprzedażą, e-usługami oraz e-finansami miały szansę ubiegać się o pierwsze miejsce w 21 kategoriach konkursu e-Commerce Polska Awards. Rywalizacja objęła zasięgiem małe, średnie i duże sklepy internetowe, platformy e-commerce i e-usług oraz dostawców rozwiązań finansowych. Organizator wydarzenia – e-Izba – zadbała o tak szerokie spektrum domen e-commerce, aby w rywalizacji dać szansę jak największej liczbie firm, łącznie z rosnącym sektorem e-MŚP. Zaproszenie do udziału w gali przyjął również Szymon Strzelichowski – Prezes Zarządu Małopolskiej Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., który przybliżył zgromadzonym potencjał biznesowy Małopolski.
Zróżnicowana branża e-commerce
Na pewno za każdym z tych biznesów stoi rok ciężkiej pracy, która jest wartością samą w sobie i zawsze godną nagrody. Jednak jak w każdej rywalizacji, zwycięzca może być tylko jeden. Na co na pewno można zwrócić uwagę w tegorocznym wyścigu po triumf?
– "Świat biznesu zdominowany jest przez duże marki, a przecież w polskim internecie sprzedają w przewadze MŚP. Te najmniejsze firmy w e-handlu są solą naszej cyfrowej gospodarki. Pod względem wpływu na klientów są po prostu gigantami. Generują lokalny wzrost gospodarczy. Są innowacyjne i zorientowane na klienta" – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Potwierdzeniem tych słów był zasłużone i gromkie brawa, jakie otrzymali przedstawiciele MŚP w opisywanym konkursie, zarówno wśród nominowanych, jak i nagrodzonych.
Kategorie konkursu e-Commerce Polska Awards 2023
Trzon konkursu stanowiły następujące kategorie:
- Dla małych, średnich i dużych podmiotów prowadzących e-sprzedaż: Design &Usability, Best campaign, Best in omnichannel, Best on mobile, Best in crossborder, Best e-commerce B2B, Best e-commerce retailer, Best in CSR, Best adaptation to new digital reality B2C, Best innovator in e-commerce.
- Dla e-usług: Best tool for e-commerce, Best logistic tool, Best automatization tool/technology/product in e-commerce, Best omnichannel tool/ technology/solution, Best e-commerce B2B tool/technology/solution, Best cross-border tool/technology/solution.
- Dla firm finansowych – Best online insurer, Best innovative e-payment solution, Best e-banking implementation oraz Best buy now – pay later solution.
Można tu też znaleźć nowość – kategorię "The best e-commerce loyalty program" – to w pierwszej z w/w wymienionych grup. W tym przypadku jury doceniło najbardziej efektywny program lojalnościowy lub subskrypcyjny w biznesie online.
Najlepsze firmy e-commerce
W tym roku – poznaliśmy kolejnego zdobywcę nagrody "Best in", wyłonionego spośród laureatów wszystkich kategorii. O przyznaniu tytułu zdecydowała najwyższa średnia głosów oddanych przez jury złożone z autorytetów i specjalistów w dziedzinach technologii i handlu.
To marka rozwijająca się nie tylko w Polsce, ale za granicą, wykazująca niezwykłą żywotność – InPost. Jej krakowskie korzenie pozwalają podkreślić lokalizację tegorocznego finału i gali konkursu – Crystal Palace w Krakowie, naprzeciwko Sukiennic.
– "Jestem pewna, że nie można było znaleźć lepszego miejsca na finał konkursu. Ze statuetkami w dłoniach laureaci pozowali fotoreporterom podczas przejażdżki konnymi powozami po krakowskim rynku i Starym Mieście" – prezes Sass-Staniszewska miała przyjemność osobiście wręczyć statuetkę "Best in" na scenie.
Lista laureatów e-Commerce Polska Awards 2023
W kategorii dla podmiotów e-commerce :
- Best on mobile – podmioty średnie i duże: Hebe.pl
- Design & Usability – podmioty małe: LULU Warszawa
- Design & Usability – podmioty średnie i duże: Savicki
- Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże: Empik
- Best in CSR – podmioty małe: Your KAYA
- Best in CSR – podmioty średnie i duże: Allegro
- Best in e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże: TIM
- Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże: Answear
- Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże: MODIVO
- Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże: Medicover & Strix
- Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże: LOT
- Best e-commerce loyalty program – podmioty średnie i duże: Empik
- Best in cross-border – podmioty średnie i duże: MODIVO
W kategorii dla e-usług:
- Best logistic tool: InPost
- Best tool for e-commerce: eparagony.pl
- Best cross-border tool/technology/service: setup.pl
- Best e-commerce B2B tool/technology/service: PragmaGO
- Best automatization tool/technology/product for e-commerce: Apifonica
- Best omnichannek tool/technology/service: X-ONE
W kategorii e-finanse:
- Best e-payment solution: mBank & mElements
- Best buy now pay later solution: Przelewy24
- Best e-banking implementation: Alior Bank
- Best online insurer: PZU
W kategorii Best In: InPost
Wyróżnienia w konkursie e-Commerce Polska Awards 2023:
- HENDI Polska & Unity Group – za spektakularne wejście w cross-border e-commerce
- SalesTube & Lancerto – za strategię omni-channel mix odnoszącą spektakularne wyniki
e-Izba otwarta na każdy biznes
E-Commerce Polska Awards spełnia niezwykle rozwojową funkcję w środowisku biznesu elektronicznego w kraju. To doskonała okazja dla firm do zaprezentowania swoich produktów i usług oraz zdobycia uznania za rynkowe osiągnięcia nie tylko w liczbach księgowych, subskrypcji i lojalności klientów, ale także w oczach ekspertów rynkowych. Każda z nagród, ale też i nominacje, na pewno wpłyną na reputację poszczególnych marek i przyciągną do niej nowych klientów. E-Izba rozwija cały krajowy ekosystem e-commerce przez różnorodne inicjatywy, nie tylko renomowane konkursy.
Nad poprawnością pracy jury konkursu ECPA czuwał audytor konkursu – kancelaria Porębski i Wspólnicy.
Partner sektorowy – InPost.
Partnerami głównymi e-Commerce Polska Awards były Allegro i Przelewy 24.
Partnerzy wspierający – ‘merce, Tpay
Izba Gospodarki Elektronicznej zaprosiła również przedsiębiorców z branży e-commerce do współpracy z e-Izbą.
Materiały prasowe.