PolecanyBiznes.plBiznesKobiecy BiznesPaulina Karolak: jestem osobistym supportem w biznesie dla klientów
Paulina Karolak

Paulina Karolak: jestem osobistym supportem w biznesie dla klientów

przez Renata Zielezińska

Prowadzenie własnego biznesu wcale nie oznacza konieczności posiadania biura i auta. Choć wiąże się z mnóstwem niewiadomych, a także rzeczywistością, do której często trzeba się dopasować, to jednak daje zadowolenie i napawa dumą. W rozmowie z Pauliną Karolak o Kobiecym Biznesie dowiesz się, jak być swoją najlepszą szefową i w jaki sposób wyprzedzać konkurencję, tworząc wyjątkową koncepcję swojej firmy.

 

Czym zajmujesz się zawodowo i jak zrodził się pomysł stworzenia tego biznesu?

Zawodowo zajmuje się szeroko pojętym marketingiem. Pomysł na własny biznes zrodził się w momencie, gdy musiałam połączyć zarabianie z walką o zdrowie i życie mojego dziecka. Potrzebowałam pracy, która pozwalałaby mi zarabiać i być przy nim. Obserwowałam rynek i zawsze szłam w branże, które były w danym momencie na fali.

 

Mówisz, że zajmujesz się szeroko pojętym marketingiem, ale konkretnie co to znaczy dla potencjalnego przedsiębiorcy? W czym możesz mu pomóc?

Zajmuję się najtrudniejszymi kwestiami dla przedsiębiorców. Realizuję szeroko pojęty marketing internetowy dla swoich klientów. Suma zebranych doświadczeń, nieustannego rozwoju i wrodzonej szybkości działania sprawia, że w mojej pracy osiągam założone cele. Jako Trener Biznesu, Social Media Manager oraz Marketing Manager z 20-letnim doświadczeniem w pracy zawodowej zrealizowałam wiele wartościowych projektów. Model biznesowy mojej firmy zakłada koncentrację na kliencie i wspólną realizację założonych strategii. Świadczę usługi konsultacji biznesowych, dobieram narzędzia do potrzeb. Klient otrzymuje pełne wsparcie i szereg usług komplementarnych. Współpracuję z zespołem freelancerów, z którymi wyspecjalizowaliśmy się w obszarach: SEO, SEM, branding, content marketing, kampanie reklamowe, Facebook ADS, Google ADS, tworzenie stron internetowych i sklepów e-commerce, performance marketing, projekty szkoleniowe oraz rekrutacyjne, social media, wdrożenia RODO, organizacja eventów i wiele innych.

Pomagam klientom jako ich osobisty support w biznesie osiągać założone cele biznesowe. Promuję ich firmy, produkty i usługi zarówno w świecie online, jak i offline. Zaufało mi już wielu przedsiębiorców, o czym świadczą liczne rekomendacje. Dzięki współpracy klient otrzymuje kreatywność, świeżość, profesjonalizm i najlepszą cenę dostosowaną do wymogów rynku. Buduję pozytywny obraz jego firmy, produktu lub usługi. Stawiam na indywidualne i jakościowe podejście. Wszechstronność i otwartość pozwala mi na swobodne tworzenie kompleksowych strategii poprzedzonych szczegółową analizą. Lubię wyzwania, dzięki czemu zdobyłam doświadczenie w pracy dla różnych branż. Cieszę się ze współpracy z ludźmi, którzy podzielają moją wizję i ufają moim kompetencjom. To od klienta zależy, jak będzie wyglądała przeprowadzona przeze mnie usługa. W zależności od sytuacji danego przedsiębiorstwa przyjmuję rolę: wykonawcy, konsultanta lub trenera.

 

Jak to jest możliwe, że prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i oferujesz tak szeroką ofertę usług dla biznesu?

Wraz z zapotrzebowaniem na rynku doskonaliłam swoje umiejętności i dostosowywałam je do potrzeb przedsiębiorców. Stałam się elastyczna i pragnęłam zapewnić klientom kompleksową obsługę w każdej dziedzinie biznesu, a w ten sposób związując go z moją marką, zbudowałam jego lojalność.

Nie obsługuję więcej niż 5 firm w miesiącu, gdyż na więcej nie mam mocy przerobowych. Nigdy nie pracuję z 2 firmami tej samej branży, aby nie doszło do konfliktu interesów. Swoje kwalifikacje i zakres usług poszerzam, dostosowując się do rynku w zależności od tego, na co w danym momencie jest popyt. Dzięki temu klienci rozwijają się razem ze mną i pozostają na lata oraz regularnie powracają po kolejną usługę.

 

Znajdujesz klientów na tak kompleksowe usługi?

Pracuje bardzo systematycznie przez 5 dni w tygodniu od godziny 5:30 do 16. Nigdy nie wykonuję zleceń w weekendy i nie odpowiadam na telefony po 18-stej. Rynek marketingu jest ogromny, gdyż jest on przyszłością. Żyjemy i żyć będziemy coraz intensywniej w sieci i tu przenosimy swoje biznesy. Regularnie postuję na swoich kanałach, piszę artykuły na blogi, aktywnie udzielam się na grupach i pracuję na rekomendacjach. To ciężki kawałek chleba, ale go kocham.

Moja firma to moje dziecko i przez pierwsze lata nie miałam urlopu, popełniałam wiele błędów i wciąż je popełniam, potrafię jednak szybko wyciągać wnioski. Tak naprawdę każdy z nas potrzebuje kompleksowej obsługi biznesu i woli mieć jedną osobę, która go wyręczy niż kilka firm. Czasem tylko o tym nie wiemy lub musimy się sparzyć, aby to zrozumieć.

 

Kiedy i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł otwarcia własnego biznesu?

O własnej firmie marzyłam od 19 roku życia i to był mój cel. Zawsze wiedziałam, że ma się nazywać P.K. Consulting od inicjałów mojego imienia i nazwiska. Chciałam i byłam sobie sterem i żaglem czasem rzucanym po morzu doświadczeń dobrych i złych. To mnie zahartowało. Zaczęłam od akwizycji, etatu, korporacji i bycia wspólnikiem w spółkach, aż stałam się jednoosobową firmą. Do tych decyzji pchało mnie też życie, wiele trudnych sytuacji. Musiałam mieć taką pracę i dochód, aby równocześnie być w szpitalu z moim dzieckiem i pracować, by przynosić dochód do domu. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, było bardzo ciężko, ale się udało! I to jeszcze nie koniec rozwoju mojego biznesu, bo na kolejny krok zaplanowałam ekspansję na Zanzibar i Mauritius.

 

Czym, Twoim zdaniem, kobiecy biznes różni się od męskiego? Dlaczego dziś tak mocno podkreślamy jego rolę?

Kobietom ciężej wciąż się przebić stawkami i wiedzą. Nadal patrzy się na nas przez pryzmat atrybutów urody. Często same się szufladkujemy obranym stylem. Jednak uważam, że jesteśmy bardziej elastyczne i skrupulatne od mężczyzn.

 

Co daje Ci największą satysfakcję w prowadzeniu własnego biznesu?

Sama sobie jestem szefem. Dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym przez 20 lat z młodym pokoleniem. Każdy klient i jego sukces dzięki współpracy ze mną napawa mnie dumą i radością, a zarazem podnosi moje kwalifikacje.

 

A co było dla ciebie największą trudnością?

Zmiana schematu, że muszę mieć biuro i auto. Ogarnięcie księgowości, wybór formy opodatkowania i wszystkie przepisy podatkowe. A na koniec odzwyczajenie się od pracy 7 dni w tygodniu po naście godzin zawsze dla kogoś.

 

Wymień 5 powodów, dla których warto zostać własną szefową?

Dla mnie są to:

  • Wolność i odpowiedzialność finansowa;
  • Nieograniczony rozwój;
  • Nielimitowany networking;
  • Rozwój samodyscypliny i work-life balance;
  • Nieograniczona ilość czasu dla siebie, jeśli dobrze umiesz zarządzać czasem i sobą.

 

Co Cię najbardziej zaskoczyło w prowadzeniu własnego biznesu?

Oj było wiele takich spraw. Koszty prowadzenia własnej firmy oraz niewiedza i doświadczenie, które musiałam zdobyć. Pozytywnym zaskoczeniem była na przykład szybkość osiąganych rezultatów. A jednym z najbardziej nieprzewidywalnych czynników – ludzie.

 

Jak wygląda Twój typowy dzień w pracy?

Wstaję o godzinie 5 rano i przed pracą spaceruję lub idę na trening. Po śniadaniu i przeglądzie porannej prasy odpowiadam na maile i wiadomości w social mediach. Pomiędzy 9 a 10 mam przerwę. Od 11 odbywają się rozmowy i spotkania z klientami. Od 14 do 15 w grafiku mam zaplanowany trening lub jazdę rowerem. O godzinie 16 kończę pracę – mam wtedy czas dla siebie, rodziny, domu i zwierząt. Spać kładę się o 19:30, by zapewnić mojemu organizmowi optymalny czas na nocną regenerację.

 

Co poradziłabyś innym kobietom, które dopiero stoją u progu kariery zawodowej lub zamierzają niebawem otworzyć firmę?

Moje rady dla wszystkich kobiet rozważających otworzenie własnego biznesu lub rozwijających obecny biznes, to:

  • Ułóż biznesplan.
  • Znajdź mentora z udowodnionymi sukcesami w dziedzinie, którą chcesz się zająć.
  • Inwestuj każdą złotówkę w rozwój, bo zwróci się razy dwa.
  • Nigdy nie zwątp w siebie i w swój biznes.
  • Dbaj o work-life balance, znajdź czas na relaks dla psychiki, uprawianie sportu i rodziny.
  • Nie zaczynaj budować biznesu od zadłużania się ani nie ratuj firmy, zaciągając kolejne długi. Pamiętaj, że pieniądze lubią ciszę, a czas leci nieubłaganie.
  • Uodpornij się na hejt.
  • Szykuj się na regularne zmiany otoczenia, gdy ci się nie będzie wiodło i gdy będziesz osiągać sukcesy.
  • Czas robi swoje! Tylko on ma wartość, reszta to gra podaży i popytu.

 

A równowaga pomiędzy pracą i życiem osobistym jest dla Ciebie ważna? Masz sprawdzone patenty na odpoczynek i oderwanie się od działalności biznesowej?

Najważniejsza! Uwielbiam boks, jogę i hipnozę. Przez cały rok jeżdżę rowerem i nie zapominam o zdrowym odżywianiu. Raz w miesiącu planuję wizytę w SPA. I czytam mnóstwo książek.

 

Czy gdybyś wiedziała to, co wiesz teraz, ponownie podjęłabyś decyzję o otwarciu firmy?

Absolutnie tak, tylko zrobiłabym to dużo szybciej i nie koniecznie w Polsce!

 

W jaki sposób promujesz swoją markę i jak dbasz o to, by pozostawała ona w pamięci konsumentów?

Chętnie biorę udział w wydarzeniach biznesowych, eventach i spotkaniach, gdzie nawiązuję relacje biznesowe w czasie przeznaczonym na networking. Prowadzę bloga na mojej stronie internetowej, na którym dzielę się moją wiedzą ekspercką. Chętnie udzielam wywiadów dla mediów, by móc zaprezentować siebie w roli ekspertki oraz mój biznes. Nie zapominam także o prowadzeniu social mediów. Piszę artykuły na linkowanie zewnętrzne.

Paulina Karolak

Paulina Karolak — trenerka biznesu, social media manager i marketing manager, ekspert RODO. Dzięki współpracy Klient otrzymuje kreatywność, świeżość, profesjonalizm i najlepszą cenę dostosowaną do wymogów rynku. Buduję pozytywny obraz jego firmy, produktu lub usługi.

Stawia na indywidualne i jakościowe podejście do klienta. Wszechstronność i otwartość pozwalają jej na swobodne tworzenie kompleksowych strategii, poprzedzonych szczegółową analizą. Lubi wyzwania, dzięki czemu zdobyła doświadczenie w pracy dla różnych branż, którym dzieli się obecnie z małymi przedsiębiorcami. Cieszy się ze współpracy z ludźmi, którzy podzielają jej wizję i ufają kompetencjom. To od klienta zależy, jak będzie wyglądała przeprowadzona przez nią usługa. W zależności od sytuacji danego przedsiębiorstwa przyjmuje rolę wykonawcy, konsultanta lub trenera. Sama o sobie mówi: "rzeczy niemożliwe załatwia od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać".

Strona www: https://pkconsulting.pl/.

Facebook: https://www.facebook.com/PKConsultingEcommerce/

Instagram: https://instagram.com/p.k.consulting

LinkedIn: http://linkedin.com/in/paula-anna-karolak-324a169b

Powiązane artykuły

Napisz komentarz