PolecanyBiznes.pl - portal biznesowyBiznesProfesjonalna fotografia biznesowa niezbędnym elementem sukcesu i rozpoznawalności
Profesjonalna fotografia biznesowa niezbędnym elementem sukcesu i rozpoznawalności

Profesjonalna fotografia biznesowa niezbędnym elementem sukcesu i rozpoznawalności

przez Artykuł gościnny

Jesteś specjalistą w swojej dziedzinie? Szukasz nowej pracy, w której wykorzystasz w pełni potencjał i własne możliwości? Pragniesz zbudować silną markę personalną? A może już osiągnąłeś sukces biznesie, ale chcesz poprawić rozpoznawalność lub prezentację swojej osoby, widząc, jak wiele aktywności przenosi się do świata online? Dlaczego profesjonalna fotografia biznesowa jest niezbędnym elementem sukcesu i rozpoznawalności?

 

Co to jest marka osobista?

Marka osobista to narzędzie dla każdego, kto dba o swoją karierę — niezależnie od tego, czy jesteśmy zatrudnieni w korporacji, pracujemy w nieco mniejszej firmie albo prowadzimy własną działalność w określonym obszarze. Jest ona sposobem na budowanie dobrej reputacji w środowisku, skutecznie wspiera możliwości zawodowe i daje perspektywy dalszego rozwoju.

Wszyscy mamy świadomość, iż wizerunek jako element pierwszego wrażenia niejednokrotnie definiuje ogólną opinię o danej osobie. Dlatego tak ważne jest, by zdjęcia, którymi się posługujesz — w procesach rekrutacyjnych, mediach społecznościowych, na profilach branżowych, stronach internetowych czy w publikacjach tematycznych — podkreślały Twoje mocne strony, odzwierciedlały charyzmę i osobowość.

 

Zdjęcia biznesowe – na co zwrócić uwagę?

Aby osiągnąć zamierzony efekt, zadbaj o dobrą prezencję.

Jeśli zatem chciał(a)byś:

  • podkreślić wysokie kompetencje, wiarygodność oraz odpowiedzialność,
  • wzbudzić zaufanie ewentualnego pracodawcy, klientów bądź partnerów,
  • wyróżnić się estetyką, spójnością przekazu i wysokim profesjonalizmem,

zdecyduj się na sesję zdjęciową u profesjonalnego fotografa, która to pokaże.

 

Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalną sesję fotograficzną dla biznesu?

Zdjęcia pozwolą Ci przybliżyć swój zawód lub prowadzoną firmę, jej unikalny charakter, jak również stojące za nimi emocje i wartości. Dotarcie do świadomości odbiorcy, prezentacja Twoich atutów oraz możliwości współpracy — czy to z perspektywy potencjalnego pracodawcy, czy też docelowego klienta — są istotą sesji biznesowej. Zaanonsujesz się jako specjalista, a przy tym człowiek z właściwą energią i nastawieniem. O ile czasem można wyjść poza utarte schematy, o tyle budowanie wizerunku wymaga pewnego doświadczenia i wyczucia, by nie zatracić wiarygodności, na którą odbiorcy są szczególnie wyczuleni.

 

Jak się przygotować do sesji biznesowej u fotografa?

Przygotowując się do sesji, omów z fotografem związane z nią aspekty. Przede wszystkim należy ustalić, jaki jest jej cel, kto będzie odbiorcą zdjęć i jakie odczucia chcemy u niego wywoływać. Punktem wyjścia jest zwykle pomysł, który powinien być dość ogólny, ale korespondujący z konkretną intencją:

  • gdzie i w jakim kształcie wykorzystasz zrobione fotografie,
  • co chcesz przez nie przekazać,
  • w jaki sposób,
  • dodatkowe przygotowanie (np. w kontekście wyboru miejsca, elementów scenografii, użycia określonych rekwizytów).

 

Miejsce wykonania profesjonalnej fotografii biznesowej

Także lokalizacja, w której chcemy zrealizować sesję, powinna być uzgodniona wcześniej i spójna z ramową koncepcją. Fotografie biznesowe można wykonać w neutralnej scenerii (np. w studiu fotograficznym na jednolitym tle), w biurze czy kawiarni — a nawet w miejscu pracy lub podczas aktywności, które odbiorca będzie w stanie zidentyfikować i połączyć z naszą osobą.

 

Stylizacja do fotografii biznesowych

Ważnym elementem jest ubiór, będący dopełnieniem koncepcji przekazu wizerunkowego marki. Schludność stroju to jedno, elegancja i dopasowanie do okoliczności to drugie. Jak znaleźć balans? Odzież powinna pozwalać na swobodne pozowanie, a jednocześnie dobrze wpływać na nasze samopoczucie. Im pewniej czujemy się w kwestii naszego wyglądu, tym lepsze i bardziej naturalne będą kadry.

 

Makijaż i fryzura do zdjęć firmowych

Często sesję poprzedza profesjonalny wizaż. Jest on polecany nie tylko w przypadku pań, którym makijaż na co dzień nie jest obcy (choć ten fotograficzny rządzi się nieco innymi prawami), ale i panowie wymagają przypudrowania, tak by nie świecić się przed obiektywem.

 

Współpraca z fotografem

Fotografia biznesowa to połączenie praktyki, podejścia i cierpliwości. Dobre zdjęcia trzeba wypracować, dlatego każda sesja wymaga czasu oraz zaangażowania obydwu stron. Fotograf pracuje, dobierając odpowiedni sprzęt, światło czy perspektywę. Jego rolą jest również takie zbudowanie atmosfery, aby osoba przed obiektywem poczuła się w miarę swobodnie, ufając, iż jest w dobrych rękach. Wtedy pozostaje już tylko koncentracja na wyłapaniu ciekawych ujęć.

W swojej pracy nauczyłam się, że każdemu można wykonać ładne zdjęcie. Jednak niektórym trzeba poświęcić nieco więcej czasu, co wynika bardziej z ich podejścia do aparatu niż samego wyglądu. Nie ma bowiem ludzi niefotogenicznych, są tylko źle zrobione portrety.

Pamiętaj, że kadry mogą być mniej lub bardziej formalne, w zależności od ich przeznaczenia, miejsca ewentualnej publikacji, charakteru Twojej pracy i rodzaju profesji, a także pozycji, jaką zajmujesz.

Dobre profesjonalna fotografia biznesowa to wizytówka Twojej osoby i firmy

Robiąc świetne pierwsze wrażenie, zwielokrotnisz prawdopodobieństwo tego, że ludzie będą chcieli podjąć z Tobą współpracę bądź kupić produkt czy usługę, którą świadczysz. Profesjonalny wizerunek wzmocni wiarę we własne możliwości i podniesie samoocenę, kiedy będziesz potrzebował(a) energii do działania. Innymi słowy, zwiększy Twoje szanse w rekrutacji na nowe stanowisko, doda pewności siebie przy negocjacji ważnej umowy, pozwoli poznać Cię bliżej swoim kontrahentom. Jeśli działasz w sieci, pomoże również dotrzeć do internetowych obserwatorów.

Profesjonalna fotografia biznesowa niezbędnym elementem sukcesu i rozpoznawalności

Przekaz wizualny odgrywa ogromną rolę w budowaniu relacji, odwołuje się bowiem do ludzkich emocji albo podświadomych skojarzeń. Dzięki niemu możesz podkreślić swój prestiż i autorytet.

Inwestując w swój wizerunek, inwestujesz w dalszą karierę.

 

Artykuł gościnny przygotowała Marta Uczciwek — fotografka, miłośniczka rozwoju osobistego i kreatywnej pracy z ludźmi. Specjalizuje się w zdjęciach kobiecych oraz sesjach biznesowych. Wspiera innych w tworzeniu profesjonalnego wizerunku zawodowego lub budowaniu marek osobistych. Współpracuje też z lokalnym klubem przedsiębiorców. Prywatnie spełniona mama i pasjonatka aktywnego działania.

Strona www: https://mauczfoto.pl/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/mauczfoto/

Powiązane artykuły

Napisz komentarz