PolecanyBiznes.plMateriały partneraPrzewodnik po marketingu afiliacyjnym dla firm
Przewodnik po marketingu afiliacyjnym dla firm

Przewodnik po marketingu afiliacyjnym dla firm

przez Renata Zielezińska
Artykuł sponsorowany

W dzisiejszych czasach firmy mają mnóstwo możliwości promowania swoich produktów i usług. Najczęściej połączenie wielu różnych strategii marketingowych jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży i rozwój w biznesie. Przygotowałam przewodnik po marketingu afiliacyjnym dla firm. Dlaczego programy partnerskie i marketing afiliacyjny to idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu? Sprawdź!

 

Strategie promowania firmy w Internecie

Istnieją różnorodne strategie, które pozwalają wypromować firmę w sieci. Wśród skutecznych sposobów na promocję firmy wyróżnić można:

  • e-mail marketing
  • firmowy blog
  • social media
  • profil firmy w Google
  • działania PR
  • pozycjonowanie
  • content marketing
  • płatne reklamy Google Ads
  • remarketing (tzw. reklamy śledzące)
  • współpraca z blogerami i influencerami
  • udzielanie się w lokalnej społeczności
  • e-book
  • wstąpienie do klubu biznesowego
  • marketing afiliacyjny

Z powyższej listy jasno wynika, że istnieje wiele metod reklamy i promocji biznesu online. Jak zdecydować, które z nich będą najbardziej opłacalne? Najbardziej skuteczne firmy łączą różne strategie marketingowe, by z sukcesem zwiększać swoje zyski w biznesie.

 

Darmowa reklama dla firm w internecie

Wiele firm z sektora MŚP, szczególnie start-upów, poszukuje darmowych sposobów promocji w Internecie. Idealną propozycją dla nich jest marketing afiliacyjny, który pomoże ciąć koszty początkowe oraz zmniejszy ryzyko przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Czy rozważałeś kiedykolwiek włączenie marketingu afiliacyjnego do strategii marketingowej Twojej firmy?

 

Co to jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny dla firm to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu i świadomości marki bez wydawania ogromnych ilości pieniędzy na reklamę. Można powiedzieć, że to outsourcing działań reklamowych, w którym influencerzy oraz wydawcy portali promują produkty lub usługi marki w zamian za prowizję ze sprzedaży. Jeśli klient dokona zakupu poprzez link partnerski, wówczas partnerzy otrzymują zapłatę.

Program partnerski opiera się na podziale zarobków. Firmy oferują innym osobom, najczęściej blogerom, influencerom i wydawcom portali, którzy zbudowali już społeczność wokół swojego kanału, zapłatę finansową za promocję i sprzedaż produktów. To bardzo skuteczny kanał marketingowy, który dzięki sieci partnerów (wydawców i influencerów) buduje rozpoznawalność marki online.

 

Co to jest link partnerski?

Link partnerski jest bardzo istotny w programie afiliacyjnym. To specjalnie wygenerowany adres URL, który ma kierować ruch do witryny sprzedawcy w zamian za prowizję od każdego zakupu. Dzięki temu zarówno sprzedawca, jak i wydawca mogą niemal na bieżąco śledzić sprzedaż.

 

Jak działają linki partnerskie?

Marketing afiliacyjny pozwala tworzyć linki partnerskie. Influencerzy, blogerzy i wydawcy po dołączeniu do programu partnerskiego wykorzystują różne metody promowania – artykuł, recenzja, baner, link, film, relacja. Decydując się na współpracę w modelu programów partnerskich, wiele małych firm może współpracować z wydawcami, do których samodzielnie trudno byłoby im dotrzeć.

 

Dla jakiej firmy marketing afiliacyjny będzie odpowiednim rozwiązaniem?

Marketing afiliacyjny to doskonałe narzędzie dla każdej firmy, w tym także dla e-commerce, firm zajmujących się sprzedażą produktów i usług. Małe firmy mają ograniczony budżet na promocję. Zdarza się, że nie mają też zespołu marketingowego odpowiedzialnego za marketing i PR. Program partnerski to idealne narzędzie dla nich niezależnie od branży. To doskonały wybór dla każdej firmy, która szuka nowych możliwości zwiększenia ruchu na stronie internetowej oraz zwiększenia zasięgu i sprzedaży w atrakcyjny dla finansów sposób.

 

Program partnerski dla firm: korzyści dla reklamodawcy

Każde działanie, którego celem jest zwiększenie ruchu i sprzedaży na stronie internetowej lub w sklepie internetowym wymaga pracy i zaangażowania. Większość reklamodawców, czyli firm działających w oparciu o marketing afiliacyjny dostrzega następujące korzyści:

  • zwiększenie sprzedaży;
  • bezpłatna ekspozycja produktów i usług za pośrednictwem różnorodnych wydawców: influencerzy, blogerzy, youtuberzy, portale internetowe;
  • zwiększenie zasięgu, ruchu i przychodów firmy;
  • budowanie świadomości i rozpoznawalności marki;
  • wynagradzanie partnerów za wyniki;
  • wzmocnienie społecznego dowodu słuszności;
  • możliwość dotarcia do większej grupy docelowej i nowych odbiorców (potencjalnych klientów);
  • poprawa współczynnika konwersji;
  • oszczędność pieniędzy i minimalizowanie wydatków na marketing;
  • wyższy zwrot z inwestycji.

 

Marketing afiliacyjny – jak pomoże rozwinąć firmę?

Dlaczego marketing partnerski to doskonałe rozwiązanie dla każdej firmy? Poznaj 6 dowodów na to, że warto wykorzystać marketing afiliacyjny w swoim biznesie:

 

1. Promocja produktów i usług Twojej firmy

To doskonałe wsparcie w promocji nowych produktów i usług przy niewielkim budżecie na reklamę, niewielkim nakładzie pracy oraz ograniczonym poziomie ryzyka, który zapewnia wysoki zwrot z inwestycji, wzrost świadomości marki oraz rozwój biznesu. Odpowiednio zaprojektowane kampanie w programach partnerskich budują rozpoznawalność nowych produktów oraz zwiększają sprzedaż sezonową czy przed Świętami Bożego Narodzenia.

 

2. Płacisz za rezultaty

Wydawcy i influencerzy otrzymują prowizję ze sprzedaży. Dla firmy oznacza to jedynie tyle, że dokonuje płatności po sprzedaży produktu lub usługi.

 

3. Oszczędności na marketingu

Żyjemy w czasach gdy najbardziej znane firmy inwestują w swoją rozpoznawalność poprzez artykuły sponsorowane, pozycjonowanie i działania SEO, copywriting czy reklamy w social mediach. Nie wiesz jednak, czy ostatecznie ta strategia marketingowa przyniesie Twojemu biznesowi jakiekolwiek zyski. W marketingu afiliacyjnym, który jest oparty na wynikach sprzedaży, nie ponosisz kosztów reklamy, ponieważ płacisz partnerowi ustalony wcześniej procent po dokonaniu transakcji.

 

4. Skalowanie biznesu

Dołączenie do dobrego programu partnerskiego daje firmie możliwość skalowania biznesu online. Twoi partnerzy, będą pracować jak zewnętrzny zespół sprzedaży i promować produkty lub usługi marki na swoich stronach.

 

5. Automatyzacja marketingu afiliacyjnego dla firm

Dołączenie do dobrego programu partnerskiego dla firm dla właściciela biznesu oznacza jedynie konieczność zamieszczenia linka oraz informacji na ten temat na swojej stronie internetowej. Przyznasz, że to niewiele prawda? Dzięki temu twórcy internetowi mogą promować i sprzedawać Twoje produkty nawet wtedy, kiedy Ty śpisz lub odpoczywasz na zasłużonych wakacjach.

 

6. Opinie o produktach i usługach

Żyjemy w czasach, gdy konsumenci przed dokonaniem zakupu poszukują opinii oraz recenzji produktów i usług w wyszukiwarkach. Marketing afiliacyjny to świetny sposób na to, by informacje o Twoim biznesie pojawiły się na różnych stronach, portalach i w social mediach.

Przewodnik po marketingu afiliacyjnym dla firm

 

Dlaczego warto rozpocząć współpracę z programem partnerskim LeadStar?

LeadStar to jeden z najbardziej zaawansowanych programów partnerskich w Polsce, który każdego dnia ułatwia firmom sprzedaż produktów i usług (również w nocy, w święta i podczas urlopu). To świetny sposób na reklamę marki w zamian za prowizję wypłacaną po dokonaniu sprzedaży. Dzięki współpracy reklamodawcy z wydawcą jest to sytuacja win-win, na której korzysta każda strona. Wydawca otrzymuje prowizję za sprzedaż polecanych na jego kanale produktów lub usług, a reklamodawca rozwija swój biznes i zwiększa sprzedaż. LeadStar.pl powstało w 2018 roku i skupia ponad 60 tysięcy aktywnych wydawców. Te liczby mówią same za siebie!

Otwórz się na nowe formy marketingu i przenieś swój biznes na wyższy poziom. Dołącz do programu partnerskiego LeadStar, który idealnie wpasuje się w potrzeby Twojego biznesu. Nadal zastanawiasz się, czy wykorzystać marketing afiliacyjny w swoim biznesie? Nie czekaj! Sprawdź na https://leadstar.pl/reklamodawcy, zwiększaj sprzedaż i rozwijaj swoją firmę.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz