Strona główna Wiadomości biznesowe Rusza kolejna edycja PR Wings – konkursu polskiej branży public relations
Public relations portal biznesowy

Rusza kolejna edycja PR Wings – konkursu polskiej branży public relations

przez Biznesowe materiały prasowe

Aż do 8 września 2023 można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji Konkursu PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations. W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.

 

Konkurs PR Wings – do kogo jest skierowany?

Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalić rynek usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.

 

Jury konkursu PR Wings

Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.

– "Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r. do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia" – potwierdza Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.

 

Nagrody w konkursie dla branży PR

W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations jak np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).

W Konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.

 

Zgłoszenia do konkursu PR Wingd

Projekty można zgłaszać w trzech terminach:

  • od 27 czerwca do 2 sierpnia;
  • od 3 sierpnia do 24 sierpnia;
  • od 25 sierpnia do 8 września.

 

Ogłoszenie wyników konkursu PR Wings

Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąpi 8 listopada 2023 podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.

 

Kategorie w konkursie PR Wings 2023

W tegorocznej edycji konkursu dla branży public relations wyróżniono kategorie:

  • Public Affairs i Lobbying
  • PR korporacyjny
  • PR innowacja roku – kampania następnej generacji
  • PR Produktowy
  • ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
  • Komunikacja kryzysowa
  • Komunikacja w social media i influencer marketing
  • Angażujący event
  • Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
  • Komunikacja Business to Business
  • Efektywność roku
  • Komunikacja na rynkach międzynarodowych

 

Jury konkursu PR Wings 2023

  • dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski
  • Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska
  • Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash
  • Jakub B. Bączek, właściciel JBB
  • Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska
  • Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation
  • Magdalena Charczuk, Dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail
  • Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi
  • dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjologz wieloletnim doświadczeniem
  • Tomasz Frankowski, Rzecznik Prasowy, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego
  • Lidia Garbaczuk, Dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej
  • Kuba Giedrojć, Zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan
  • Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R
  • Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej
  • Marcin Graczyk, Rzecznik Prasowy, Pełnomocnik Zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki
  • Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs
  • Wojciech Jabczynski, Rzecznik w Orange Polska
  • Iwona Jacaszek-Pruś, Director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA
  • Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear
  • Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska
  • Anna Kiryjow-Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", członkini Rady Nadzorczej PSPR
  • Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny "Brief"
  • Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europew Prologis
  • Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group
  • Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka, influencerka babaodpolskiego
  • dr inż. Jacek Kotarbiński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith
  • Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA
  • Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa w Provident Polska
  • Cyprian Maciejewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
  • Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA
  • dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, Dyrektorka ds. komunikacjiw Polskie Badania Internetu
  • Roman Młodkowski, Prezes Zarządu BIZNES24
  • Aleksandra Mościbrodzka, Ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej
  • Anna Olszewska, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR
  • Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS
  • Dariusz Prosiecki, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP
  • Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka
  • Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole
  • Magdalena Przysłupska, Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS
  • Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.
  • Agnieszka Rejer-Mellin, Ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Adamed Pharma S.A.
  • Mateusz Rzempała, Senior PR Menager w Techland SA
  • Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland
  • dr Monika Sońta, Ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Społeczeństwem Sieciowym i Cyfrowym
  • prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław
  • Renata Stefanowska, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club
  • Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland
  • Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, Koordynatorka promocji i komunikacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • Marcin Szczupak, Dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More
  • Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska
  • Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR
  • Karol Tyszka, Dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym
  • Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco
  • Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny w Omnichannel News
  • Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
  • Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO
  • Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders
  • Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic
  • Radosław Żuk, Prezes Zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska

 

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz