PolecanyBiznes.plBiznesMęski BiznesSensum Mare: historia marki kosmetycznej dla kobiet stworzonej przez mężczyzn
sensum mare marka kosmetyczna dla kobiet stworzona przez mężczyzn

Sensum Mare: historia marki kosmetycznej dla kobiet stworzonej przez mężczyzn

przez Renata Zielezińska

Biznes w branży beauty jest niesamowicie wyjątkowy i pasjonujący. Choć wymaga wytrwałości, cierpliwości, odrobiny szczęścia i mnóstwa pracy to daje satysfakcję, szczególnie jeśli staje się rozpoznawalną marką. Tym razem zapraszam na intrygującą rozmowę z Maciejem Tęsiorowskim — współtwórcą i dyrektorem kreatywnym polskiej marki kosmetyków premium Sensum Mare. Poznaj historię biznesu stworzonego przez mężczyznę w branży uznawanej za kobiecą.

 

Czym się zajmujesz zawodowo i w jakich okolicznościach zrodził się pomysł stworzenia marki kosmetycznej dla kobiet Sensum Mare?

Jestem dyrektorem kreatywnym Marki Sensum Mare oraz jej współzałożycielem. Mam ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarach związanych z marketingiem. W firmie również odpowiadam za ten dział i podejmuję ważne decyzje strategiczne dotyczące kształtowania wizerunku marki.

Sensum Mare jest obecna na rynku od ponad pięciu lat. W listopadzie obchodziliśmy huczne urodziny. Z tej okazji przygotowaliśmy największą i najważniejszą premierę w historii, wprowadzając na rynek nową, profesjonalną linię kosmetyków funkcyjnych Algopro. Ja i mój wspólnik nigdy nie pracowaliśmy w branży beauty, nie mieliśmy doświadczenia w tym sektorze rynku. Firma narodziła się z pasji do dobrych jakościowo kosmetyków o czystych składach, fascynacji naturalnymi — często egzotycznie brzmiącymi surowcami oraz potrzebą stworzenia kosmetyków pielęgnacyjnych dla kobiet, które podkreślą ich naturalne piękno oraz wyjątkowość. Chcieliśmy jako marka trafić w potrzeby kobiet, zaopiekować się ich skórą i dodać im pewności siebie. Nasze kosmetyki nie tylko skutecznie eliminują oznaki starzenia, nawilżają i odżywiają skórę, ale także przyczyniają się do dobrego samopoczucia i wzrostu samoakceptacji, kochania siebie oraz rozpieszczania swojej skóry.

 

Uważasz, że prowadzenie firmy w branży beauty to trudne wyzwanie?

Branża kosmetyczna jest trudną i pełną wyzwań gałęzią biznesu. Przede wszystkim rynek kosmetyków jest bardzo dynamiczny. Trzeba na bieżąco śledzić trendy dotyczące sposobów pielęgnacji, konkretnych surowców czy składników. Warto jednak wypracować tzw. DNA marki, kierunek, w którym będzie się podążać i z którym klientki będą identyfikowały firmę. My jako Sensum Mare nie podążamy bezwiednie za światowymi trendami i nowinkami, ale staramy się wybrać te elementy, które będą z nami tożsame. Tworzymy kosmetyki premium o przemyślanych, rozbudowanych składach i wysokim % naturalności. Kosmetyki, które odpowiadają na potrzeby wielu kobiet, a ich działanie poparte jest wynikami badań. Nasze produkty to nie tylko przemyślany skład, ale również zaprojektowane z największą precyzją opakowania w głównej mierze szklane lub z eco tworzywa. Branża kosmetyczna w dzisiejszych czasach musi sprostać szeregowi wyzwań – pandemia oraz wojna w Ukrainie w negatywny sposób odbiły się na łańcuchach dostaw. Producenci kosmetyków codziennie muszą rozwiązywać problemy związane z dostępnością, transportem oraz ciągle zmieniającymi się cenami opakowań i surowców.

 

Jakie kosmetyki znajdują się w ofercie Sensum Mare i komu są dedykowane?

Sensum Mare posiada w swoim asortymencie 27 produktów. Oferujemy kosmetyki premium, cechujące się przemyślanymi składami. Każdy nowy projekt jest dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, a prace nad nim trwają przez wiele miesięcy. Wszystkie kosmetyki Sensum Mare wpisują się w DNA Marki, tj. posiadają składniki o udowodnionych właściwościach odznaczające się wysokim % naturalności. Ich receptury wypełniają składniki aktywne pozyskiwane z mórz i oceanów oraz odpowiadają na różnorodne potrzeby skóry.

Tworząc produkty Sensum Mare, kładziemy duży nacisk na bezpieczeństwo ludzi i środowiska. Jesteśmy marką działającą w nurcie clean beauty. Nasze produkty są skierowane do kobiet mających konkretne potrzeby i wymagania dotyczące sposobu pielęgnacji. Nie tworzymy kosmetyków przeznaczonych dla klientek w określonym przedziale wiekowym. Naszym celem jest dostarczanie produktów na najwyższym światowym poziomie, w przystępnych cenach. Nasz asortyment można pogrupować w kilka linii:

  • Linia Algorich przeznaczona do cery dojrzałej, suchej i zmęczonej zawiera krem i serum o bogatej konsystencji.
  • Linia Algolight dla cery mieszanej i tłustej składa się z kremu i serum o lekkiej, nieobciążającej skóry konsystencji.
  • Linia pod oczy Algoeye – w jej skład wchodzi krem i serum.
  • Linia oczyszczająca Algopure – zawiera delikatny żel do mycia twarzy, peeling – maskę enzymatyczną, hydrofilowy olejek do demakijażu, emulsję do demakijażu oraz ręcznik muślinowy bambusowo-algowy do twarzy.
  • Linia kosmetyków do makijażu – kremy BB w pięciu odcieniach oraz gąbeczka ułatwiająca wykonanie codziennego make’upu.
  • Linia do ciała Algobody – w jej skład wchodzi intensywnie nawilżająco-ujędrniający balsam do ciała oraz cukrowy peeling.
  • Linia Algopro – zawiera cztery profesjonalne kosmetyki funkcyjne odpowiadające konkretnym potrzebom skórnym – w jej skład wchodzą krem i serum z witaminą C oraz dwa sera z retinalem.

 

Poza liniami w asortymencie znajdują się także pojedyncze produkty:

  • nawilżający i odświeżający tonik do twarzy w dwóch rozmiarach,
  • hydrostabilizująco-regeneracyja maska w kremie na noc Algomask będąca najczęściej nagradzanym produktem marki;
  • kosmetyk z SPF – innowacyjna emulsja ochronna przeciw fotostarzenia Algodrops z wysokim filtrem UV SPF 50.

Rozbudowane portfolio produktowe zapewnia Klientkom wykonanie wszystkich etapów porannej oraz wieczornej pielęgnacji.

sensum mare marka kosmetyczna dla kobiet stworzona przez mężczyzn

Czy marka Sensum Mare może się pochwalić jakimiś sukcesami?

Marka posiada ugruntowaną pozycję na rynku, jest szeroko rozpoznawalna, doceniana przez klientki oraz wielokrotnie nagradzana najważniejszymi nagrodami branżowymi. Naszym bestsellerem, produktem najczęściej nagradzanym jest maska nocna w kremie Algomask, która zdobyła 4 nagrody: Love Cosmetics Awards 2021, Influencer’s Choice Poland 2021, Vogue Beauty Awards 2021 oraz została laureatką Glammies 2021. Poza maską także inne nasze kosmetyki zostały wyróżnione – emulsja ochronna SPF Algodrops otrzymała nagrodę magazynu Vouge oraz Doskonałość Roku miesięcznika Twój Styl 2022. Linia Kremów BB jest laureatem nagrody Glammies 2022 oraz Kosmetykiem Roku do Makijażu targów Ekocuda 2022. To nie wszystkie osiągnięcia, którymi chcemy się pochwalić – krem Algorich, jeden z pierwszych naszych produktów, zyskał uznanie, otrzymując statuetkę Love Cosmetics Awards 2020, serum z tej samej linii zostało laureatem Glammies 2018. Krem pod oczy Algoeye jest Qltowym Kosmetykiem 2019 roku, a serum pod oczy może poszczycić się tytułem Love Cosmetics Awards 2022.

Prócz oczywistych sukcesów związanych z przyznanymi nagrodami marka ma na swoim koncie szereg publikacji w najbardziej znanych i cenionych kobiecych magazynach: Glamour, Twój Styl, Vogue oraz na portalach branżowych. Wysoką jakość kosmetyków oraz ich działanie pielęgnacyjne nie raz doceniły osoby trwale związane z branżą beauty, będące tzw. Guru kosmetycznymi, nasza marka współpracowała z takimi znakomitościami jak Maxineczka, Czarszka, Kitulec, Agata Manosa, Racja Pielęgnacja, Sekrety Cery oraz z wieloma innymi. Nasze produkty mają wierne rzesze fanek, a grono klientek stale się powiększa. Jeśli ktoś zaczął używać produktów Sensum Mare, to wraca i systematycznie poszerza swoją pielęgnację o kolejne nasze bestsellery. Sensum Mare w dość szybkim czasie stało się love brandem, z czego jesteśmy bardzo dumni.

 

Na czym polega codzienna praca zespołu Sensum Mare?

Zespół Sensum Mare budują ludzie z pasją, mocno zaangażowani w swoje codzienne obowiązki, z głowami pełnymi pomysłów. Znają się od lat, ufają sobie i wiedzą, że mogą na sobie polegać. Jak już wspominałem, jestem Dyrektorem Kreatywnym marki Sensum Mare oraz jej współzałożycielem. Na co dzień odpowiadam za obszary związane z promowaniem marki oraz szeroko pojętym marketingiem. Pozostałe osoby z zespołu odpowiadają za kontakty z klientami, obsługę zamówień, mamy również oddzielny dział zajmujący się planowaniem i kontrolą produkcji, a także dział R&D odpowiedzialny za kreowanie i wdrażanie nowych projektów. Sprawdzeni dostawcy i kontrahenci oraz zaufani współpracownicy to jeden z sekretów sukcesu naszej Sensum Mare.

sensum mare marka kosmetyczna dla kobiet stworzona przez mężczyzn

W jaki sposób budujecie świadomość marki kosmetycznej Sensum Mare?

Najlepszą promocją marki jest jej jakość i polecanie jej przez klientki. Rozwijamy się organicznie i widzimy, że po nasze kosmetyki sięga coraz większa liczba zadowolonych klientek. Często przychodzą z polecenia koleżanki, siostry czy mamy. Jest to dla nas dowód, że to, co robimy, robimy dobrze i jest to doceniane.

Oczywiście aktywnie działamy w Internecie i social mediach, czyli tam, gdzie uwaga naszych klientek jest największa. Świetne recenzje naszych kosmetyków można zobaczyć u topowych twórców internetowych czy osób z pierwszych stron gazet, a reklamy znaleźć można w najlepszych kobiecych magazynach jak Vogue, Twój Styl czy Elle. Nie bez znaczenia jest również fakt, że marka jest jedną z najbardziej nagradzanych, polskich, naturalnych firm, co wpływa na jej postrzeganie i wiarygodność.

 

Z Maciejem Tęsiorowskim — współtwórcą i dyrektorem kreatywnym polskiej marki kosmetyków premium Sensum Mare rozmawiała Renata Zielezińska. A więcej historii ludzi biznesu znajdziesz na popularnym portalu biznesowym PolecanyBiznes.pl.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz