Spis treści
Najlepsze firmy, które wyprzedzają konkurencję, nieustannie poszukują nowych sposobów na promocję swoich produktów i usług. Sama również lubię korzystać z nietypowych propozycji, które budują świadomość mojej marki. Poza członkostwem w różnorodnych klubach i społecznościach, udzielaniem wywiadów, wymianą artykułów gościnnych, inwestycją w artykuły sponsorowane, jednym z ciekawszych pomysłów na promocję biznesu przed świętami jest pokazanie się w prezentowniku świątecznym. Zapraszam na rozmowę z Judytą Kowalczyk — ekspertką w dziedzinie Psychologii Brandingu i Reklamy, założycielką Agencji iClouders oraz twórczynią Prezentownika Biznesowo-Rozwojowego. Oto Świąteczny Prezentownik Biznesowo-Rozwojowy.
Przed świętami mamy zawsze mnóstwo spraw do załatwienia. Czy warto promować swoją firmę w Świątecznym Prezentowniku? Czy marka nie umknie pośród mnóstwa spraw do wykonania w tym gorącym okresie roku?
Po to stworzyłam prezentownik, aby właśnie marka nie umknęła, a została zapamiętana. Okres przedświąteczny jest czasem, jak sama zauważasz gorącym, ale i świetnym na reklamę marki oraz firmy. Biznesy przecież działają, nie zamykają się na ten okres, część z nich ma teraz intensywny okres, część dość martwy. Ten okres ma w sobie zupełne inne emocje niż w całym roku i warto wykorzystać to do mądrej, ciepłej promocji siebie, swojej marki, firmy oraz usług i produktów.
Jakie są zalety takiej promocji marki w Prezentowniku Biznesowo-Rozwojowym?
Jest ich mnóstwo. Główną jest to, że marka zyskuje możliwość pokazania się, a także przedstawienia konkretnej oferty nowym, wartościowym grupom odbiorców, rozwijającym się biznesowo. Ludziom, którzy cenią sobie rozwój oraz nietuzinkowe usługi czy produkty, i którzy mogą być potencjalnie zainteresowanym marką, usługą lub produktem.
Docelowo tacy odbiorcy, mogą w pewnej części zostać odbiorcami, a nawet klientami wybranej marki, co jest ogromną wartością dodaną. Doskonale wiemy, jak trudne jest dziś zdobycie zaufania odbiorców, czy pozyskanie dobrego klienta. Z moim Prezentownikiem jest to możliwe! 🙂
Następną zaletą jest to, że Prezentownik jest przeze mnie i moich partnerów, promowany m.in. w mediach społecznościowych, w newsletterze, na stronie www oraz innych portalach. Co łącznie daje duże zasięgi, wycelowane w konkretnych odbiorców.
Kolejnym atutem są relacje biznesowe pomiędzy uczestnikami projektu Prezentownika JK. Zauważyłam na przykład, że część osób, które wzięły udział w ubiegłej edycji tego projektu, nawiązała ze sobą świetne relacje biznesowe, skorzystała wzajemnie ze swoich usług. Niektórzy nawet do dziś tworzą wspólne projekty, co mnie bardzo cieszy!
Korzysta nie tylko marka, czy firma, ale też osoba, która pobiera prezentownik, bo ma ciekawe usługi i produkty, ze specjalną zniżką w jednym miejscu. Może z nich skorzystać sama, podarować pracownikom lub komuś bliskiemu na prezent. W ten sposób oferuje możliwość rozwoju lub nietuzinkowy upominek, co znów jest nieocenioną wartością, kiedy na rynku mamy wszystkiego pełno, niekoniecznie jakościowego — mam tu na myśli zarówno usługi, jak i produkty.
W prezentowniku są wyłącznie sprawdzone marki, pod którymi podpisuję się swoją marką, swoim nazwiskiem. A pod byle kim i byle czym się nie podpiszę. To musi być konkretna jakość. Sama rekomendacja osoby zaufanej na rynku biznesowym jest niesamowitą wartością.
Co zyskuje firma poprzez tego typu publikację w Prezentowniku, który stworzyłaś?
Przede wszystkim widoczność, nawet z czasem rozpoznawalność w nowym otoczeniu. Zyskuje również możliwość pozyskania wspomnianych przeze mnie odbiorców i klientów, jednorazowo lub wielorazowo. Poza tym otrzymuje mnóstwo korzyści wizerunkowych. A to z tego względu, że nie tylko widnieje w gronie sprawdzonych i zarekomendowanych przeze mnie marek, usług i produktów, ale też pokazuje, że liczą się dla niej ludzie… Co całym rokiem jest najważniejsze, a w okresie przedświątecznym szczególnie. Odbiorca, klient, pracownik — to są ludzie i należy o nich zadbać. Sam udział w prezentowniku jest nie tylko reklamą, ale pokazaniem, że ma się ciepłe serce, bo przecież nawet niebieskie serce może być gorące. 🙂
W tym roku stworzyłaś już II edycję tego projektu. Jaka jest Twoja idea?
To prawda. Druga edycja Prezentownika Biznesowo-Rozwojowego powstała, ponieważ widziałam, wyjątkowe rezultaty dla uczestników Prezentownika z poprzedniego roku.
Dużo działam na rynku, udzielam się ekspercko, tworzę mnóstwo rozwojowych projektów, usług i produktów. Część z nich jest płatna, a część bezpłatna. Bardzo ważne dla mnie jest wsparcie właścicieli marek i ich biznesów. Stąd te projekty.
Chciałam stworzyć miejsce, w którym będę mogła wesprzeć jednorazowo, ale konkretnie sprawdzone marki. Zależało mi, aby umożliwić im reklamę w nowej przestrzeni, nawiązanie wartościowych relacji, a także przyciągnięcie potencjalnych klientów.
Pomyślałam, że skoro na co dzień pomagam markom i biznesom się rozwijać, mogę zrobić coś specjalnego w tym okresie świątecznym, dla wielu trudnym, wykorzystując swój już zbudowany wizerunek oraz część zasobów i sprawdzone kanały dotarcia. Tak też powstał Prezentownik JK 2022.
Najczęściej firmy proponują Prezentowniki Świąteczne zawierające propozycje prezentów na Święta Bożego Narodzenia, w których znajdziemy upominki dla kobiet, mężczyzn, młodzieży czy seniorów. Jak zrodził się pomysł stworzenia Prezentownika Biznesowo-Rozwojowego?
Pomysł zrodził się z chęci wsparcia w trudnym okresie pandemicznym. Grudzień wtedy był naprawdę wymagający dla wielu marek i firm. Niby już był to okres wietrzenia głowy, ale biznesowo było trudno.
Co prawda wydałam wtedy swoją książkę "10 przykazań skutecznej marki" i bardzo dobrze się sprzedawała, a także właściciele marek i biznesów lub pracownicy poszukujący nowych współprac korzystali z moich konsultacji. Zauważyłam, że łączyło ich jedno — panika, co będzie dalej z ich markami i biznesami. Wiele z nich się zamknęło… To mnie bolało.
Myślałam, co mogłabym dla nich zrobić, jak wesprzeć, chociaż część z nich. W ten właśnie sposób zrodził się pomysł na Prezentownik Biznesowo-Rozwojowy i zaiskrzyło.
Kiedy wpadłam na pomysł pierwszej edycji, nie miałam pojęcia, że będzie kolejna. To była taki zryw serducha w ciężkim dla wielu, jeszcze nieoswojonym okresie pandemicznym. Zrobiliśmy to wspólnie z fajnym efektem. Jest więc i druga edycja. Mam nadzieję, że będą i kolejne!
Do kogo dociera Twój Prezentownik Świąteczny i dlaczego warto się w nim pojawić?
Prezentownik dociera do 3 grup odbiorców. Bezpośrednio do właścicieli różnych marek i biznesów, managerów, kierowników, dyrektorów i osób wysoce odpowiedzialnych pracujących w firmach oraz do ludzi, którzy interesują się tematem marek, marketingu, sprzedaży, a także tych, którzy poszukują pracy lub chcą zostać przedsiębiorcami i stawiają w tym zakresie pierwsze kroki.
Jakie marki wzięły udział w tym projekcie w zeszłym roku?
W zeszłym poprzedniej edycji Prezentownika Judyty Kowalczyk udział wzięły bardzo różne marki, były to zarówno marki osobiste, usługowe, jak i produktowe. Zresztą podobnie, jak i w tym roku. Tym razem pojawiły się inne osoby i marki. W 2021 roku prezentowałam w nim np.: Agencję audiobrandingową, Ekologię hotelarską, Drukarnię materiałów reklamowych, Coacha rozwoju osobistego i zawodowego, Plannery biznesowe i inne.
W tym roku w prezentowniku można znaleźć np. portal biznesowy dla przedsiębiorców, mentoring i coaching dla liderów, indywidualnie projektowaną biżuterię dla przedsiębiorczych, sesję wizerunkową, wirtualną asystę oraz producenta toreb, worków, plecaków dla kobiet i inne.
Otrzymałaś jakikolwiek feedback od przedstawicieli firm, którzy promowali się w ten sposób w I edycji Świątecznego Prezentownika Judyty Kowalczyk?
Tak. Kilka osób napisało mi, że dzięki temu Prezentownikowi kupiły ciekawą usługę lub produkt i poznały wartościowe osoby, z którymi budują sobie fajne, rozwojowe relacje! Sama nawet zważyłam w mojej grupie Buduj markę z głową, którą prowadzę na Facebooku, gdzie pojawiło się kilka komentarzy na ten temat oraz na profilach w mediach społecznościowych kilku osób np. W relacjach, jak siebie polecały, czy relacjonowały przebieg współpracy.
Z jakich powodów warto było się zgłosić w tym roku?
Z takich samych co w ubiegłym! Gorąco zapraszałam wszystkich właścicieli marek, które dbają o jakość swojej marki, usług i produktów oraz chcą się szeroko zareklamować i zostać przeze mnie zarekomendowane w wartościowym otoczeniu rozwojowym. Swoją propozycję kierowałam także dla tych, dla których liczy się człowiek, szacunek i wzajemne, uczciwe wsparcie.
A jakie marki zaprezentowały się w Prezentowniku Biznesowo-Rozwojowym w tym roku?
W tym roku w Prezentowniku Biznesowo-Rozwojowym znalazły się marki:
- Wirtualne wsparcie Patrycja Kot (https://patrycjakot.pl/)
- Coach Agnieszka Kruk (https://www.agnieszkakruk.pl)
- Trener Liderów Tomasz Miler (https://tomasz-miler.pl/)
- Torebki, plecaki, worki PROPS (https://www.props.com.pl)
- Copywriting VAMako (https://vamako.pl/)
- Biżuteria Sutasz Phoenixbym (https://www.instagram.com/phoenixbymm/)
- Fotograf wizerunkowy (https://MaUczFOTO.pl)
- Coaching rozwojowy i biznesowy (https://www.klosintomasz.pl/)
- Sprzedawaj Więcej, promocja książek i ebooków (https://www.instagram.com/sprzedawaj_wiecej_/)
- Prosto o marketingu, wydarzenia, konferencje, szkolenia (https://prostoomarketingu.pl/)
No i Wy! Portal biznesowy dla przedsiębiorczych (https://polecanybiznes.pl/)
Jakie są pomysły na reklamę Prezentownika Biznesowo-Rozwojowego Judyty Kowalczyk?
Prezentownik miał swoją premierę 6 grudnia 2022 w Mikołajki. Zgodnie z planem i od rana wysłany został newsletterem do moich subskrybentów, których na chwilę obecną mam przeszło 9800 aktywnych. Pojawiły się posty, relacje i rolki z oznaczeniem uczestników w moich mediach społecznościowych tj. Linkedin, Facebook, Instagram, na grupach wsparcia, które prowadzę oraz zostały wysłane polecenia do moich partnerów, a także klientów.
Wzmianki o prezentowniku będą z pewnością też pojawiały się w poleceniach oraz wywiadach, artykułach, czy też innych ważnych akcjach. Wierzę, że również uczestnicy – podobnie jak ja – mocno zaangażują się w promocję i oznaczą siebie wzajemnie w mediach społecznościowych, co rozniesie się jeszcze bardziej. Dodatkowo promocja będzie odbywała się z mojej strony intensywnie do końca roku.
Masz może inne sprawdzone patenty na budowanie świadomości marki i zyskanie większej ilości klientów?
No ba! Mam ich miliony! Każda marka jest inna i wymaga zupełnie innego podejścia, dlatego nie będę rzucać konkretnymi rozwiązaniami, bo to, co u jednej marki może w części zadziałać, u innej spowoduje problem.
Uniwersalne rozwiązania, jakie mogę zaproponować, to mimo przeciwności trzymać się fundamentalnych wartości marki, budować ją autentycznie i zadbać o jej wyróżniki. W żadnym przypadku nie kopiować konkurencji, bo u niej coś działa, czy nam się coś podoba — to najgorsze rozwiązanie i strzał w kolano, które prędzej czy później będzie mocno odczuwalną konsekwencją podjętego działania.
Na pewno trzeba być człowiekiem dla człowieka, być elastycznym na zmiany rynkowe i potrzeby konsumentów. Słuchać, czytać i odczuwać odbiorców. Pojawiać się ze swoją marką w mającym potencjał rozwojowy — odpowiednim i sprzyjającym — otoczeniu.
Poza tym oczywiście należy mieć dobrą strategię marki i biznesu oraz skuteczną identyfikację i komunikację. Jeśli ktoś myśli o skutecznym rozwoju na rynku, przebiciu się przez dużą konkurencję, zaistnieniu w świadomości, dobrych zarobkach, to bez tego obecnie ani rusz.
Bez zadbania na starcie o podstawowe elementy, każdy błąd potem jest bardzo dotkliwy i kosztowny. Warto już na początku zastanowić się nad swoimi zasobami, jakie możemy wykorzystać do budowy i rozwoju, albo jakie mamy możliwość pozyskać. Nie pomijać na pewno tego tematu i nie zaczynać z myślą: "jakoś to będzie, tamtemu się udało". W totolotka też jednej osobie się uda, a miliony grają bez większych rezultatów. W biznesie zadziała podobna zasada.
Zbuduj markę porządnie. Pokaż się i nie daj o sobie zapomnieć albo zgiń w czeluściach rynku. Wybór należy do Ciebie!
Skoro poruszyliśmy temat świadomości marki, pozyskiwania klientów, zasobów to mogę już zaprosić na moje wyzwanie, które organizuję w dniach 19-21.12.2022 dla marek, które chcą ogarnąć końcówkę roku strategicznie, aby móc skutecznie wejść z rozwojem i świetnym planem w nowy rok. Szczegóły za chwilę pojawią się tutaj: https://judytakowalczyk.iclouders.pl/wydarzenia/.
No i zapraszam na mentoring! Pierwsza edycja jest bezpłatna, kolejna prawdopodobnie będzie płatna. Zostały mi obecnie tylko 3 miejsca. Jest już kilka mocnych grup. Zbieramy ostatnią grupę.
Zapraszam właścicieli marek. Można dołączyć tutaj: https://judytakowalczyk.iclouders.pl/projekt-biznesowy-mastermind-jk/.
Jeśli jest jeszcze coś, co chciałabyś dodać?
Bądźmy dobrymi i wspierającymi ludźmi. Nie tylko w okresie świątecznym, ale na co dzień. Szanujmy się, wspierajmy i doceniajmy. Budujmy i rozwijajmy swoje marki z głową!
Judyta Kowalczyk poznajmy ją bliżej!
Judyta Kowalczyk — strateg, menedżer, projektant marek i kobieta biznesu. Ekspert w dziedzinie Psychologii Brandingu i Reklamy. Założycielka Agencji iClouders. Autorka praktycznej książki pt. "10 przykazań skutecznej marki", wielu projektów biznesowych oraz artykułów eksperckich. Prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria, a także tworzy treści. Regularnie publikuje artykuły na blogu, prowadzi podcast oraz grupy wsparcia dla właścicieli marek. Od przeszło 8 lat pomaga budować, kreować i rozwijać skuteczne marki oraz rozumieć odczucia odbiorców. Uczy i udowadnia, że najsilniejsze marki to marki prowadzone z głową, które są autentyczne, etyczne i nie są dla wszystkich.
Z Judytą Kowalczyk rozmawiała Renata Zielezińska