Spis treści
Od kilku tygodni w świecie biznesu (i nie tylko) głośno o nowym narzędziu opracowanym przez OpenAI: Chat GPT. Osoby, które planują lub rozpoczęły proces budowania swojej marki w świecie online, rozważają, czy i jak można wykorzystać sztuczną inteligencję dla zwiększania rozpoznawalności marki. Jeśli Ty również się nad tym zastanawiasz, przeczytaj poniższy artykuł.
Co to jest Chat GTP?
Chat GPT to darmowy, dostępny dla każdego, program. Aby z niego korzystać, wystarczy tylko się zarejestrować: podać swojego maila, utworzyć hasło i potwierdzić rejestrację. Te kilka kroków dzieli Cię od korzystania z możliwości, jakie stwarza sztuczna inteligencja.
Chat GPT – jak to działa?
Przetestujmy działanie sztucznej inteligencji w praktyce.
Wpisujesz pytanie/komendę zadanie, np.: "Podaj przykłady nagłówków do posta o budowaniu marki osobistej".
Dzięki wykorzystaniu algorytmów języka naturalnego Chat GPT analizuje Twoje słowa i generuje odpowiedź zgodną z kontekstem pytania. Jego odpowiedź:
"Oto kilka przykładowych nagłówków, które mogą przydać się przy pisaniu postów na temat budowania marki osobistej:
- Dlaczego warto inwestować w swoją markę osobistą?
- Jak wykorzystać social media do budowania swojej marki osobistej?
- 7 sposobów na budowanie autentycznej marki osobistej".
Przyznasz, że prostota tego narzędzia może zachwycić i imponować, prawda? I, jak widzisz, odpowiedzi sztucznej inteligencji są w tym wypadku sensowne i logiczne. Jednak… To nadal sztuczna inteligencja: twór stworzony przez człowieka, jednak tym człowiekiem nie jest. I na dłuższą metę daje się to odczuć.
Gdzie w biznesie można wykorzystać Chat GPT?
Zgodnie z tym, co mówią twórcy narzędzia, może on usprawnić:
- obsługę klienta (w Twoim imieniu może odpowiadać na pytania klientów dotyczące produktów czy usług);
- proces badania rynku (sztuczna inteligencja zbiera i analizuje dane, które możesz później wykorzystać w opracowaniu strategii działania);
- opracowywanie kampanii marketingowych (gromadzone i przetwarzane przez chatboty dane bywają pomocne w dostarczaniu klientom rekomendacji zgodnych z ich preferencjami);
- tworzenie newsletterów czy treści na social media (w tym wzbudzających zainteresowanie postów, grafik, hashtagów).
Zwolennicy sztucznej inteligencji przekonują, że Chat GPT stwarza znacznie więcej możliwości, a korzystanie z niego pozytywnie wpłynie na rozwój firm.
Sztuczna inteligencja vs realny człowiek
Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie. Naturalne jest, że szukamy sposobów, by nasza firma rozwijała się jak najlepiej, a nasze działania przybliżały nas do realizacji założonych celów. Sztuczna inteligencja, używana rozsądnie i z umiarem, może nas w tym wspomóc. Pozwala bowiem zaoszczędzić czas na działaniach, których nie musimy wykonywać samodzielnie, a skupić się na tych, przy których nasza obecność jest niezbędna.
Nadmierne poleganie na sztucznej inteligencji może jednak przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Dlaczego? Kiedy prowadzisz własny biznes, budujesz swoją markę osobistą: świadomie kształtujesz swój wizerunek eksperta i przede wszystkim: relację z klientem. A czy można budować z kimś autentyczną relację, nie mając z nim kontaktu? Nie. Tylko fizyczny kontakt (także ten za pośrednictwem Zooma czy Skype’a) daje przestrzeń do wymiany energii, myśli, pomysłów. To właśnie dzięki bezpośredniemu spotkaniu z Twoimi odbiorcami (Live’y, relacje w social mediach) możesz dać się poznać, polubić i najważniejsze: wzbudzić zaufanie – podstawę satysfakcjonującej oraz długotrwałej relacji z klientem.
Pamiętaj, że Twojego stylu, osobowości nie jest w stanie zastąpić żaden program, maszyna czy nawet inny człowiek. Korzystaj z nowoczesnych technologii, inspiruj się, jednak na pierwszym miejscu postaw siebie i tego, do którego kierujesz swoją ofertę.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu swojego biznesu i budowaniu marki osobistej w świecie online, zapraszam Cię na bezpłatną konsultację. Podpowiem, co możesz zrobić, by odnieść sukces, polegając na… swojej inteligencji.
Artykuł przygotowała: Izabela Tomiczek-Pitlok – kobieta biznesu, inspiratorka, nieustannie motywująca innych do działania. Zawodowo: specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online, pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu "Kobiecy Challenge", redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki "Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie".
www: https://kobiecychallenge.com/
www: https://swiatkobiecejmocy.com/