Strona główna Biznes Usługi doradcze BeautyEko dla firm z branży kosmetycznej i modowej
Usługi doradcze BeautyEko dla firm z branży kosmetycznej i modowej

Usługi doradcze BeautyEko dla firm z branży kosmetycznej i modowej

przez Renata Zielezińska

Prowadzenie biznesu w branży beauty to wyjątkowe przedsięwzięcie. Jednak dopełnienie obowiązków związanych z ekologią i gospodarowaniem odpadami kosmetycznymi może być prawdziwym wyzwaniem. W związku z tym salony kosmetyczne, producenci kosmetyków i niewielkie rodzinne manufaktury, które chcą zająć się produkcją kosmetyków, mają nie lada wyzwanie. Jest jednak ktoś, kto zadba o wszystkie tego typu kwestie. Monika Blezień-Ruszaj z BeautyEko świadczy usługi doradcze i podpowiada firmom z branży kosmetycznej, jak rozwijać biznes w poszanowaniu środowiska naturalnego.

 

Czym się zajmujesz i skąd się wziął pomysł tego biznesu?

Jestem doradcą ds. ochrony środowiska, Systemu BDO i pomagam wdrażać procedury sanitarne, kosmetyczne, odpadowe i związane z dobrą praktyką produkcyjną (GMP). Od ponad 15 lat pracuję w obszarze szeroko pojętej ochrony środowiska w biznesie. Uwielbiam kosmetyki i modę, dlatego połączyłam pasję z moją wiedzą i zaczęłam wspierać branżę beauty i fashion. Na co dzień wspieram firmy w dostosowaniu nie rzadko skomplikowanych procedur prawnych związanych z ochroną środowiska, jak i rozporządzeń kosmetycznych.

 

Z jakimi wyzwaniami wiąże się oferowanie usług doradczych?

Usługi, które oferuje mój biznes, związane są z ciągłymi zmianami legislacyjnymi. Aby być na bieżąco, muszę poświęcić swój czas na doszkalanie się i zdobywanie nowej wiedzy, ale są to obszary bardzo mi bliskie, którym chętnie poświęcam swój czas. Każdy mój klient jest dla mnie indywidualnym wyzwaniem, nie ma podobnych przypadków. Dlatego też nie popadam w monotonię i dla każdego mam odrębną propozycję współpracy.

 

Co oferujesz i kto jest Twoim klientem?

Moimi klientami są przedsiębiorcy działający w branży beauty, fashion i e-commerce, którzy mają całą listę obowiązków związanych z dostosowaniem się do wymagań związanych z ochroną środowiska. Wnioski, sprawozdania, raporty lub procedury nie są ich mocną stroną. Wolą skupić się na swoich produktach, zabiegach i sprzedaży niż poświęcać czas na niezrozumiałe dla nich do końca dokumenty.

Każdego dnia pomagam firmom z branży kosmetycznej i modowej rozwiązać problemy, usystematyzować wymagania, przypominam o ważnych datach związanych z opłatami i sprawozdawczością oraz prowadzę ewidencję w ich imieniu. Wspieram w nadzorowaniu bądź tworzeniu potrzebnych kart charakterystyki dla produktów kosmetycznych, olejków eterycznych bądź świec na potrzeby branży działającej B2B.

 

Jakie są twoje patenty na sukces w biznesie?

Coco Chanel mawiała: "Może się zdarzyć, że urodziłaś się bez skrzydeł. Ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć". To motto, którym kieruję się w życiu prywatnym i biznesowym. A jak buduję swoją pewność siebie w biznesie i czym się kieruję? Wiedza, upór i wiara w swoje możliwości – to długa droga do swojego biznesu, ale dzięki moim założeniom, chęci spełnienia marzenia podjęłam wyzwanie i zaczęłam tworzyć coś swojego.

Dzięki rozmowom z moimi klientami – działam w branży e-commerce, więc większość z nich znam tylko z maili, telefonów bądź spotkań on-line na Messengerze, Zoomie, Teamsie. Wiem jednak, że wspólne rozmowy dużo dają odbiorcy, a stały kontakt pozwala zrozumieć wiele kwestii oraz rozwiać wątpliwości.

Umiejętność słuchania i empatia pomagają mi czuć się pewniej w biznesie i odnosić sukcesy. Podczas rozmów z klientami zawsze staram się doradzać i zrozumieć punkt widzenia rozmówcy. Dzięki temu oraz indywidualnemu podejściu do każdego zlecenia potrafię rozpoznać potrzeby przedsiębiorców.

Jaki mam jeszcze patenty na sukces w biznesie? Moim kolejnym atutem jest wiedza! Ciągle się uczę, biorę udział w szkoleniach, konferencjach i wydarzeniach branżowych, aby podnosić moje kwalifikacje, jak również wymienić doświadczenia z innymi interesującymi osobami z branży. Czasami pojawiają się pytania, coś nie idzie po mojej myśli – ale to przecież nie koniec świata. Staram się wyciągać wnioski z porażek, przeanalizować sytuację i mieć na przyszłość gotowe rozwiązanie.

Może i urodziłam się bez skrzydeł, myślę jednak, że moje działania, praca i doświadczenie pomagają im wyrosnąć i rozwinąć się.

 

W jaki sposób promujesz swoją markę?

Moi znajomi, zajmujący się PR’em, uważają, że największą wartością marki jest jej unikalność. Stworzyłam usługi dedykowane potencjalnym klientom oraz możliwość konsultacji dla potrzeb zgłaszanych przez przedsiębiorców.

Staram się promować markę w Social Mediach oraz na mojej stronie internetowej. Jakiś czas zajęło mi ustalenie grupy docelowej. Wybrałam branżę, dla której chcę tworzyć moje usługi. Chętnie pomagam przedsiębiorczym kobietom w rozwiązywaniu ich problemów w zakresie ochrony środowiska i dokumentacji związanej z produkcją i wprowadzaniem kosmetyków na rynek. Poza tym moją ofertę kieruję do osób prowadzących gabinety kosmetyczne czy też chcących otworzyć manufaktury z produktami kosmetycznymi. Krok po kroku, buduję społeczność wokół swojej marki. Staram się publikować cyklicznie i zabiegać o zaufanie. Moim zadaniem jest też odwiedzanie i komentowanie projektów realizowanych przez inne osoby z branży.

 

Jak powstają Twoje usługi?

Usługi standardowe są stworzone pod klienta. Oferuję także konsultacje, z której chętnie korzystają przedsiębiorcy. Wówczas indywidualnie przedstawiam ofertę i dostosowuję usługi do potrzeb danej firmy. Opracowałam je w oparciu o doświadczenia i potrzeby moich klientów. Czasami podczas takich konsultacji rodzi się również pomysł na nową usługę, którą wprowadzam do oferty. Od pewnego czasu prowadzę cykl postów na FB, w których wyjaśniam różnorodne kwestie. Zapraszam do zadawania nurtujących pytań, bo jak wiadomo, coś, co dla mnie jest oczywiste, nie zawsze dla właścicieli i przedstawicieli firm również jest zrozumiałe.

 

A trudności… napotykasz jakiekolwiek w swoim biznesie?

Tak, także i mój biznes jak każdy inny, wiąże się nie tylko z przyjemnościami, promocją i uczestnictwem w eventach, ale również z trudnościami, które staram się rozwiązać na bieżąco. A jakiego typu są to wyzwania? Moi klienci przychodzą do mnie po poradę, sprawdzenie wniosków, dostosowanie dokumentacji produkcyjnej, gabinetowej czy też firmowej do wymagań prawnych. Czasem muszę spędzić kilka godzin, aby wytłumaczyć im urzędnicze pisma i wymagania oraz zasięgnąć porady zaprzyjaźnionej kancelarii prawnej, z którą współpracuję.

Usługi doradcze BeautyEko dla firm z branży kosmetycznej i modowej

Zmieniające się ustawy, rozporządzenia i wymagania związane z ochroną środowiska, rynkiem kosmetycznym oraz chemicznym nie pomagają w tworzeniu dokumentacji, którą niekiedy musimy w ciągu roku zmieniać nawet kilka razy. Zadowolenie klientów, wczytanie się w nowości branżowe na rynku beauty i fashion oraz rozwijającym się ostatnio rynku e-commerce wynagradzają te trudności i motywują mnie do dalszych działań, a także do sięgania po więcej w mojej firmie.

 

www: https://beautyekombr.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/beautyekombr2019/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/monika-blezien-ruszaj/

 

Z Moniką Blezień-Ruszaj z BeautyEko rozmawiała Renata Zielezińska.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz