PolecanyBiznes.pl - portal biznesowyPorady BiznesoweWydarzenia biznesowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć
wydarzenia biznesowe portal biznesow

Wydarzenia biznesowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

przez Renata Zielezińska

Najlepsze firmy nieustannie się rozwijają, aby móc funkcjonować na dynamicznie zmieniającym się i rozwijającym się rynku. Dlatego nowocześni przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, aby nie tylko poprawiać jakość swoich produktów i świadczonych usług, ale również ciągle szkolić pracowników, zdobywać inwestorów oraz partnerów biznesowych. Firmy w Polsce i na świecie prowadzą złożone działania marketingowe, które są elementem budowania silnej marki. Tym wszystkim celom służyć mogą różnego rodzaju wydarzenia biznesowe. Które branżowe imprezy biznesowe są najpopularniejsze i jakie korzyści przynoszą? Podpowiadamy!

 

Wydarzenia biznesowe – czym są i jakim celom służą?

Eventy biznesowe to spotkania przedstawicieli świata biznesu, które służą wymianie informacji, dzieleniu się doświadczeniami oraz nawiązywaniu relacji biznesowych. Dają możliwość zaprezentowania się w roli eksperta oraz budowania lub umacniania silnej pozycji marki, prezentacji produktów i usług oraz przedstawienia swoich usług lub produktów potencjalnym klientom i partnerom biznesowym. W wydarzeniach biznesowych firma może wziąć udział na wiele sposobów: będąc uczestnikiem, prelegentem, sponsorem wydarzenia czy patronem medialnym.

Mogą mieć charakter spotkań zamkniętych, w których biorą udział wyłącznie uprawnione podmioty, bądź spotkań otwartych, czyli dostępnych dla szerszej publiczności, a zatem także dla każdego potencjalnego klienta. Niektóre wydarzenia firmowe odbywają się wewnętrznie w obrębie danego przedsiębiorstwa, inne natomiast zrzeszają wiele firm np. reprezentujących podobne branże. Przedsiębiorcom przyświecają różne cele. Często można zrealizować kilka różnych celów w ramach jednego eventu. Zwykle chodzi o pokazanie swojej działalności i swoich dokonań na szerszym forum, zdobycie doświadczenia w branży, pozyskanie kontrahentów lub zdobycie cennej wiedzy. Spotkania branżowe koncentrują się wokół networkingu polegającego na wymianie informacji i kontaktów, co często ma za zadanie doprowadzić do korzystnej współpracy, a tym samym zwiększyć możliwości i wydajność pracy nawet niewielkiego przedsiębiorstwa.

 

Rodzaje wydarzeni biznesowych

Istnieją różne rodzaje wydarzeń biznesowych, a każde z nich wyróżnia się celem i atmosferą. Wyliczyć wśród nich można:

Targi branżowe i wystawy to wydarzenia organizowane na szeroką skalę. Skupiają rozmaite firmy, które mogą zaprezentować się klientom, zyskać partnerów biznesowych, inwestorów czy nawet nowych pracowników, gdyż podczas targów przedsiębiorstwa także prowadzą rekrutacje. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się np. targi ślubne, targi motoryzacyjne czy wystawy minerałów i kamieni szlachetnych, ale tego typu eventy można organizować niemal w każdej branży.

Konferencje biznesowe – odbywają się jednorazowo lub cyklicznie i zazwyczaj poświęcone są konkretnej tematyce. Właściciele firm oraz ich przedstawiciele mogą wystąpić podczas konferencji w charakterze prelegentów. Wiąże się to z wymianą informacji, wypracowaniem wspólnego stanowiska w konkretnej sprawie bądź rozwiązaniem jakiegoś aktualnego problemu, czy zaproszeniem do dyskusji i wymiany zdań.

Spotkania biznesowe – są istotnym elementem czasu pracy liderów biznesu. Może brać w nich udział kilku biznesmenów czy grupa przedsiębiorców np. Zrzeszona w klubie biznesowym.

Konwencje to eventy biznesowe, które łączą w sobie kilka różnych wydarzeń np. targi i kongresy.

Seminaria dają możliwość zaprezentowania się wśród profesjonalistów z branży, nabycia nowych umiejętności, zdobycia wiedzy i poszerzenia kontaktów.

Kongresy – zjazd ekspertów z danej branży. To wydarzenie biznesowe jest idealną przestrzenią do dyskusji oraz nawiązywania kontaktów przedstawicieli świata biznesu, właścicieli firm.

Gale biznesowe – udział w nich jest sposobem budowania silnej marki. Tego rodzaju eventy organizowane są z różnych powodów – rocznice, wydanie książki biznesowej, ogłoszenie wyników biznesowych plebiscytów.

Szkolenia – mogą być organizowane kameralnie w siedzibie przedsiębiorstwa lub realizowane w obiektach ościennych jak np. Hotele, gospodarstwa agroturystyczne czy ośrodki szkoleniowe.

Spotkania networkingowe to na przykład śniadania klubu przedsiębiorców, podczas których następuje wymiana doświadczeń i kontaktów biznesowych.

Konferencje prasowe – to wyjątkowe narzędzie PR, na którym marka spotyka się z przedstawicielami prasy.

Wydarzenia biznesowe charytatywne – bale czy koncerty, których zadaniem jest pozyskanie środków wsparcia na szczytny cel.

 

Jak dobrze zaprezentować swoją firmę podczas eventów biznesowych?

Niezależnie od charakteru spotkania biznesowego firmy zawsze chcą zaprezentować profesjonalnie. Przedstawiciele firm muszą rzetelnie przygotować się do spotkania, by móc udzielić wyczerpujących informacji oraz odpowiedzieć na ewentualne pytania uczestników eventu. Warto zawsze mieć przy sobie wizytówki z adresem i danymi kontaktowymi firmy, by wymienić się nimi z przyszłymi partnerami biznesowymi. Stoisko wystawowe powinno zachęcać do odwiedzenia I zapoznania się z ofertą oraz prezentować się atrakcyjnie. Na eventy biznesowe warto zabrać gadżety reklamowe, a także uśmiech I pozytywne nastawienie.

 

Zalety udziału w eventach biznesowych

Dlaczego wydarzenia biznesowe to świetny sposób promocji firmy? Wśród korzyści z udziału w nich wyróżnić można:

  • budowanie lub umacnianie silnej marki oraz zwiększanie jej rozpoznawalności
  • ułatwianie dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej
  • nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych
  • wymiana doświadczeń z profesjonalistami z branży
  • edukacja
  • promocja produktów i usług
  • wyższą kulturę firmy
  • większą motywację
  • rozwój osobisty przedstawicieli firmy
  • zwiększenie sprzedaży
  • wspieranie kreatywnej współpracy
  • budowanie lojalność wobec firmy
  • możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

 

Eventy biznesowe – różne możliwości promocji marki

Jak już wspomniałam, wszelkie wydarzenia biznesowe dają wiele możliwości zaprezentowania biznesu szerszemu gronu odbiorców. To świetny sposób:

  • Budowania lub umacniania świadomości marki wśród prelegentów.
  • Promocji firmy, dotarcia do nowych klientów oraz kontrahentów dla sponsorów i wystawców.
  • Zaprezentowania marki w mediach, dzięki współpracy z mediami na zasadach patronatu medialnego.

 

Patronat medialny nad wydarzeniami biznesowymi

Redakcja portalu biznesowego PolecanyBiznes.pl podejmuje patronat medialny nad najlepszymi eventami biznesowymi takimi jak gale, konferencje, kongresy i konwenty, warsztaty, targi i szkolenia. Ułatwiamy promocję wydarzeń biznesowych i dotarcie do przedsiębiorców.

Trudno jest obliczyć ogromną ilość korzyści z udziału w wydarzeniach biznesowych. Są one niezbędne do odniesienia sukcesu w biznesie. Oferują mnóstwo możliwości nawiązywania kontaktów, łączą przedstawicieli różnych organizacji, wzmacniają pozycję marki na rynku i wyróżniają ją na tle konkurencji. Inspirują do wprowadzania zmian, nieustannego rozwoju i sięgania po więcej!

Powiązane artykuły

Napisz komentarz